Fibromorsa Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 (ändrad) Det blev fläskpannkaka med bacon istället för fläsk idag. Först får smeten stå och svälla. Medan jag steker bacon. Sedan in med allt i ungsformen. Färdigt! Dags att äta. :nyam: Synd att Gubben jobbar och inte kan äta tillsammans med mig. Lämnar disken till honom, så att han har något att göra då jag jobbar inatt. Ändrades Oktober 8, 2012 av Fibromorsa Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 (ändrad) Odin, den 07 oktober 2012 - 19:41 , sade: Ja Mille, lever är jävligt underskattat. Den Svenska skolbespisning har förstört ett pår generationer (även mej tills för ett antal år sedan) Kalvlever Anglaise är bland det godaste jag vet.. För ett par år sedan i jaktkojan uppe i Dalarna så gjorde jag just den rätten, å efteråt så kom det fram två gubbar som sa att det där var det godaste vi har ätit..Å vi äter inte lever... husse, den 07 oktober 2012 - 19:48 , sade: Lever är gott, om den är tillagad med lite kärlek, å de har fan inte matbespisningskärringarna haft någon gång hamnoi, den 07 oktober 2012 - 20:29 , sade: Ja fyfan för leverbiffarna i skolan...Blev tvingad att sitta hela lunchrasten i 2;a eller 3;e klass och glo på den jävla tallriken. Kunde inte förmå mig att äta skiten, får kväljningar än idag av lukten av lever. Frugan älskar det men mina "skolminnen" släpper inte så jag vågar/vill inte prova... 30år senare //Hn Jo nog har man fått tvinga i sig "skosulorna" de serverade i matbespisningen. Men när det gällde lever så kan jag bara tacka min salig mor som lagade lever med kärlek och grädde. Hon la ungnötslever i blöt i vanlig mjölk över natten, sen strimlades den, stektes försiktigt och sen stuvades den med grädde och allsköns kryddor. Vi avnjöt den med kokt potatis och lingonsylt. Både jag och syrran har iom detta alltid gillat lever. Men man kan ju bli grymt besviken som i skolan tex. Mvh BBJ I morrn är det stekt kalvlever på lunchaket, "gallan" gissa om man ska dit, trots 10-12 arbetsordrar i morrn Ändrades Oktober 8, 2012 av husse Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Hej gubben som stör i mattråde: Jag var på Thai/Kines-restaurangen i Höghuset närmast Konserthuset, åt Ris, Kyckling men Caseewnötter, Gick ner men att äta samma i Thailand är ju gudasänd mat, den svenska versionen 79 SEK, den thaländska versionen, 79 THB, lite skillnad i pris, sedan är ju Thaimaten mycket godare i Thailand. gubben Tycker mest thaimat i Thailand smakar och luktar avlopp... Men smaken e som baken, och i vinter ska jag lära mig äta thaimat bara för att de e billigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Tycker mest thaimat i Thailand smakar och luktar avlopp... Men smaken e som baken, och i vinter ska jag lära mig äta thaimat bara för att de e billigt Har ju sett vad du äter i Sverige... Om du tycker det är bättre än Thaimat...ja, då har du lite att lära... Tänk på att Thailand består av många matkulturer, liksom vårt avlånga Sverige. Börja med "turist-thai-maten", oftast ren och fin. Sen kan man gå vidare... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Tycker mest thaimat i Thailand smakar och luktar avlopp... Men smaken e som baken, och i vinter ska jag lära mig äta thaimat bara för att de e billigt Tycker mest thaimat i Thailand smakar och luktar avlopp... Men smaken e som baken, och i vinter ska jag lära mig äta thaimat bara för att de e billigt Smakar avlopp då kan vi inte ha närheten av likadana smaklökar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Hej gubben som stör i mattråde: Jag var på Thai/Kines-restaurangen i Höghuset närmast Konserthuset, åt Ris, Kyckling men Caseewnötter, Gick ner men att äta samma i Thailand är ju gudasänd mat, den svenska versionen 79 SEK, den thaländska versionen, 79 THB, lite skillnad i pris, sedan är ju Thaimaten mycket godare i Thailand. gubben Pröva äta på arctic thai i boden då får du en smakupplevelse över det vanliga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 (ändrad) Åt en pasta i Kungsbacka idag,kyckling och nån pastasort,smakade sådär.Åsså vart det en köttbullsmacka på Rattugglan på hemvägen,den var godare Ändrades Oktober 8, 2012 av måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Åt en pasta i Kungsbacka idag,kyckling och nån pastasort,smakade sådär.Åsså vart det en köttbullsmacka på Rattugglan på hemvägen,den var godare Så västkusten har haft finbesök Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 gårdagens bukfylla så man orkade dricka öl på big ben senare. pad grapao nua på thai wok house på folkungagatan. ojne vojne va fyllsjuk man va imorse.aldrg mer. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Så västkusten har haft finbesök Blev en snabbis,hämtade en bil. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 (ändrad) hade matkuponger för 500kr på viking line i lördags som jag inte orkade äta upp i restaurangen så handlade bla ett ankbröst i taxfreen som brorsan o jag stekte idag och lagade en råraka till. snabbt o gott o sen fara vidare igen innan paltkoman kom. Ändrades Oktober 8, 2012 av somsak memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Oktober 8, 2012 Dela Inlagd Oktober 8, 2012 Spansk omellet. gott som fan. Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Frulle, risgröt "Jååk" med köttfärs garnerat med en skiva falukorv, smaskens! Jimmy ville inte vara med på bild. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Kabanoss med mango och tomat Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Raggmunk och fläsk En riktig höjdare,nu är det koma. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 måste säga att levebiffen och levergrytan i vårat plugg var jättegod, käkade mycket av den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Raggmunk och fläsk En riktig höjdare,nu är det koma. Åt detsamma på Scania idag med lingonsylt och knäckebröd, gott-gotti-gottgott Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Idag blir det rester. hemgjord gulachgryta med stark korv eller Thaiinspirerad kycklinggryta Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Färsk pasta med lite olika korvar och grönsaker "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Idag fick von Lidl bjussa på käk igen Är gjord på bröd i stället för potatis men med skirat smör och lingonsylt så blev det okej och 20 spänn för fyra stycken é ju nästan thaipris Men hemlagat är alltid bäst “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Idag fick von Lidl bjussa på käk igen Är gjord på bröd i stället för potatis men med skirat smör och lingonsylt så blev det okej och 20 spänn för fyra stycken é ju nästan thaipris Men hemlagat är alltid bäst Har faktiskt hittat en del riktigt skapliga saker där... Från att ha varit väldigt skeptisk, till numera försiktigt optimistisk... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Idag fick von Lidl bjussa på käk igen Är gjord på bröd i stället för potatis men med skirat smör och lingonsylt så blev det okej och 20 spänn för fyra stycken é ju nästan thaipris Men hemlagat är alltid bäst Var det ingen potatis alls? Knödel brukar väl innehålla både mjöl, ägg och potatis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Inte ätit än, men skickade precis in en hemmagjord Opera i ugnen. Helvete vad gott det ska bli Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 dagens bottennapp,provade nya hot chili cheese xlong eller va den hette. i praktiken bara 3 cheeseburgare i ett långt bröd för dubbla priset.62kr för bara burgaren. dom skulle ha denna bild som reklam så vore det nog ingen större hit.. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Oktober 9, 2012 Dela Inlagd Oktober 9, 2012 Idag vart det rotmos med fläsklägg Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu