Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Herr Chang:

Jag hörde någon gång en känd fotograf som sade något i stil med: "med en vacker modell tar bilderna nära på sig själv" Så var fallet även med denna bilden! :D

RoiEt:

Jo, den andra "elefanten" är redan öppnad och halvvägs förbrukad. :drinks:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

GammalDansken

Herr Chang:

Jag hörde någon gång en känd fotograf som sade något i stil med: "med en vacker modell tar bilderna nära på sig själv" Så var fallet även med denna bilden! biggrin.gif

RoiEt:

Jo, den andra "elefanten" är redan öppnad och halvvägs förbrukad. drinks.gif

Hade det bara va't en Leo, hade du likt fotografen kunnat säga...

"En god öl nästan dricker sig själv".

Men nu sitter du där, ensam och övergiven, med ditt såkallade öl och får mödosamt tvinga i dig varje droppe.

Stackars, stackars dig.

Erkänn, du är ledsen.

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Tjaaa...Om Leo inte bara hade varit uppskattad av ett fåtal förvirrade kanske även den hade funnits att beställa på bolaget. Det är ju efterfrågan som styr tillgången lixom... :na:

Lite lessen är jag däremot för att det inte är en äkta classic jag har...

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
post-3713-127568308351_thumb.jpgi dag var jag ute på fotosafari så en pilsner på trägårn datt fint i värmen :drinks: hment=46818:DSC02062.JPG]ja äta fick ja ju göra också så Enis får nåt å göra :crazy:

post-3713-127568326572_thumb.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

:drinks: hment=46818:DSC02062.JPG]ja äta fick ja ju göra också så Enis får nåt å göra :crazy:

Bara flytande föda här idag Clirre.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Välkommen på fika, idag bjuds det på ..

post-3356-127574447316_thumb.jpg

pajade trädgårdsrabarber..

Mumsfillibabba

/Enis

Dela på andra sajter

Hej idag käkade jag något som frugan skickat från Non thai!!!! Hon käkar numera bara vegetariskt så jag antar att det var någon slag sojakött såg ut som små penisar!! liknade kycklingen när man skivade de."köttet i sig var smaklöst" men med lite medskickad hemlagad chilipasta :great:

Hon skickade även räk och fisk substitut?? Är det någon som vet om man kan handla liknande mat i någon thaibutik i Stockholm?

:wai:

Dela på andra sajter

Stekt sill med löksås på Bolaget i Pattaya. Gott som f-n great.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Stekt sill med löksås på Bolaget i Pattaya. Gott som f-n great.gif

Fritz..

Var ligger Bolaget?

Nytt ställe?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Var ligger Bolaget?

Nytt ställe?

Hej Jive

Det ligger på en soi som jag inte kommer ihåg namnet på ( soi Lek ?)men som utgår från soi Diana och vinklar ut mot soi Buakhau. Ägs av en trevlig snubbe från Östersund som har "Krogen" som ligger precis bredvid.

Han har lagt ner stora pengar på stället med bla AC, fina möbler och 50-60 olika sorters vodka om du vill ha en snaps till maten.

Men tyvärr som för många andra så är det fler anställda än kunder.

Möjligtvis att det samlas folk där när det är trav på SVT.

Fritz..

Dela på andra sajter

Hej Jive

Det ligger på en soi som jag inte kommer ihåg namnet på ( soi Lek ?)men som utgår från soi Diana och vinklar ut mot soi Buakhau. Ägs av en trevlig snubbe från Östersund som har "Krogen" som ligger precis bredvid.

Han har lagt ner stora pengar på stället med bla AC, fina möbler och 50-60 olika sorters vodka om du vill ha en snaps till maten.

Fritz..

Tack, skall besökas!

Dela på andra sajter

Hej Jive

Fritz..

Jag var där med en kompis för ett par-tre veckor sedan, vi vände i dörren efter att vi fick ett trist bemötande.

Stället såg fräscht ut, men lite för "Hippt" för min smak.

En restaurang som står tom (som bolaget gjorde) lockar föga och då får man försöka ha en personal som åtminstonde är trevlig mot kunderna, vi valde en annan som var nästan fullsatt istället, Kronborg tror jag den hette, fick en fin stek och vi kollade på F1 i goda vänners lag.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Jag var där med en kompis för ett par-tre veckor sedan, vi vände i dörren efter att vi fick ett trist bemötande.

En restaurang som står tom (som bolaget gjorde) lockar föga och då får man försöka ha en personal som åtminstonde är trevlig mot kunderna, vi valde en annan som var nästan fullsatt istället, Kronborg tror jag den hette, fick en fin stek och vi kollade på F1 i goda vänners lag.

MVH Tommy

Nu var ju jag sugen på stekt salt sil med löksås och är totalt ointresserad av F1.

Sicken tur att alla inte har samma smak och intressen , vad skulle hända med MPR i så fall ? drinks.gif

Fritz..

Dela på andra sajter

Medans kolen går till sig på grillen njuter jag av denna...

post-3356-127575386767_thumb.jpg

mmmmm

/Enis

Dela på andra sajter

mmmmm

/Enis

Enis, Enis, den skall avnjutas utan is, men med ca 10 droppar rumstempererat vatten till en 6:a.

Helgerån!

Dela på andra sajter

Nu var ju jag sugen på stekt salt sil med löksås och är totalt ointresserad av F1.

Sicken tur att alla inte har samma smak och intressen , vad skulle hända med MPR i så fall ? drinks.gif

Fritz..

Sill är ingen favorit hos mig, stekt fläsk med gräddig löksås och ett hemlagat potatismos, skulle kunna få mig in till vilken restaurang som helst just nu.

Men det var inte maten jag skyggade för (vi kollade inte ens menyn) utan bemötandet, och det faktum att stället var tomt, det brukar vara ett tecken på att stället inte är det bästa i sitt slag i området.

F1 är väl halvintressant, bara lite bättre än Fotboll på min intresseskala, men bättre än en massa spritflaskor på hyllor är det!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Enis, Enis, den skall avnjutas utan is, men med ca 10 droppar rumstempererat vatten till en 6:a.

Helgerån!

HeHe räknade med den reaktionen....Smaken är som baken.. brukar i allmänhet dricka all singlemalt precis som den är men sommarvärmen gorde att en lite svalare variant förordades idag...

and now for something completely different

post-3356-127575695969_thumb.jpg

Grillad kycklingfilé som legat några timmar i Coca Cola, soja, honung och en blandning av kryddor.

/Enis

Dela på andra sajter

Hej Jive

Fritz..

Soi LK Metro. :)

Dela på andra sajter

Herr Chang

MVH Tommy

Intressant fenomen det där med tomma ställen...

Det har hänt flera gånger att jag och fru Chang gått in på ett tomt ställe i Thailand. Inom en halvtimme har det sedan kommit ytterligare tio faranger, med eller utan thaidam. Kan man misstänka att mycket beror på att vi satt där först? Fascinerande psykologi där... flockmentalitet?

Tycker i varje fall det är fel att döma ut ett ställe bara för att det inte finns några kunder där. Någon måste ju vara först ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Idag blir det varmrökt Regnbåge,färskpotatis & sommarsallad med hemmagjord cirtondressing! :great:

PS: Mjölk är livet! :drinks:

Mvh Svampen :wai:

post-4567-127581924862_thumb.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

mmmmm

/Enis

Enis du har helt rätt, ska man blanda i vatten ska man köpa special cask. Den har ngt. högre alkoholhalt så att vattenälskarna kan tillsätta H2O ...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

HeHe räknade med den reaktionen....Smaken är som baken.. brukar i allmänhet dricka all singlemalt precis som den är men sommarvärmen gorde att en lite svalare variant förordades idag...

and now for something completely different

post-3356-127575695969_thumb.jpg

Grillad kycklingfilé som legat några timmar i Coca Cola, soja, honung och en blandning av kryddor.

/Enis

En god vän till mej som liksom mej gillar Single Malt, sa sist vi drack Single Malt tillsammans att han vart på en mycket bra Wisky-provning där han lärde sig en massa om wisky och hur den bör drickas.

Hans starkaste minne var när "Experten" som höll i provningen sade; "Wisky skall drickas så här: så som ni gillar den! Vill ni ha is i så ta det"

Sen fick jag min isbit i den utmärkta Balwinnien (minns inte hur det stavas).

Enis vad gör Coca Colan för nytta i marinaden?

Gissar att den tillför nåt viktigt... Mörhet?

Till ämnet, i dag har det ätits Pad pet moo gavp, och tonfisksallad igen, en korv slank också ner.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...