Soengsang Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Rysk mat som vanligt, då 5 av mina 7 arbetskarater är just Ryska...den ryska maten är faktiskt helt ok, soppa som förrätt vid varje lunch bla. Klalinga, en väldigt god soppa med et mesta i.. Nån typ av stek, helt ok. Lättmatros med Russiskt läte, men utan medborgarskap...smakade inget vidare då! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 (ändrad) Indiskt käk i kungens kurva sizlar lamm och kyckling Ändrades September 30, 2012 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jokern Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Stannade efter vägen och åt nuddlar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Jag gjorde en het soppa till lunch. Potatis,purjolök,vitkål,morot och ett par bratwurstar och toppat med korriander blev det riktigt gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Hej Igår hade vi rocka till middag, den var jättegod och smakade lite åt hälleflundre hållet. Idag blir det en rejäl rådjursstek som får puttra i smör, lök, salt, peppar och enbär tills köttet släpper ifrån benen, av skyn gör jag en god sås. Mvh Isan lover Äter du inte av humrarna du fiskar upp? Skulle vara kul med lite bilder från både fisket och hummer på matbordet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Äter du inte av humrarna du fiskar upp? Skulle vara kul med lite bilder från både fisket och hummer på matbordet Knasen, vi har hittat din favvo gurka, vid dagens korvätartur med mopparna, så va det en som hade färdig GURKMAJJJONÄS !!! med sig, se själv Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Knasen, vi har hittat din favvo gurka, vid dagens korvätartur med mopparna, så va det en som hade färdig GURKMAJJJONÄS !!! med sig, se själv Fan, jag har inte ätit körv med bröd på länge nu... Måste köpa hem lite körvar i veckan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Hitta lite fin fläskkarré. Stekte i låg temp med en god krydda och Mama Sitas och serverade med vitlökssmör och fixade till lite sås av skyn.......Blev förbaskat gott krydda 1 krydda2 resultatet “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Det blev gårdagsrester dvs tacopaj.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 snabblunch idag.bk i våxnäs innan fortsatt färd mot norge. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Hittade lite köttfärs i fysen så det fick bli spagetti med köttfärssås Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Idag blev det stuvad spenat och grönkål Med rökt lax och ägg Först förväller jag spenat och grönkål från egen täppa Sedan lät jag en hackad rödlök samt vitlök bada i varmt smör en stund tills den mjuknat I med den förvällda kålen och spenaten Och låt den få smaka lite på smöret Koka ägg I med grädde i spenaten låt koka sig lite krämigt tillsätt kryddor, buljong och socker efter smak Värm laxen Servera Sent from my iPhone using Tapatalk Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 till frukost blev det en omelett med chorizoslantar, till middag blev det röding i ugn.....så fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 till middag blev det röding i ugn tycker du var lite snål med grädden.inte ända upp till kanten... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Det blev ett par burgare. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Det blev ett par burgare. Mvh. borje222 Blev det inte ett par borjare222? MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Några minipizzor till nattamat /enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Blev det inte ett par borjare222? MVH Nonki Under skoltiden tyckte många lärare att de var fyndiga, - Börje. du kan ju börja...du heter ju så, ha, ha...- Så du är inte den första... Men som svar på din fråga, var det den första maten idag, så jag var lite hungrig! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Jam bun sen,Nam prik ong,Poppie sot,Glass med friterade bananer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Under skoltiden tyckte många lärare att de var fyndiga, - Börje. du kan ju börja...du heter ju så, ha, ha...- Så du är inte den första... Men som svar på din fråga, var det den första maten idag, så jag var lite hungrig! Mvh. borje222 Hehe..ja jag gillar att leka med orden ibland. en mästare på detta var ju Robban Broberg i sina roliga sånger om olika tjejer med mera. Ellen.jag vill följa med dig hem på kvEllen.och kanske krypa med dig under fEllen. Eller denna: Min bil är inte lik din bil, den är en likbil. MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Oktober 1, 2012 Dela Inlagd Oktober 1, 2012 Damens eftermiddagstur i skogen. Färdiga resultatet + belöningen därefter. Förstår inte varifrån hon har fått tycke för slika åldriga drycker. För er som inte förstår bättre så är det en 12-årig Single malt Cerdhu som hon själv valt på den sista resan. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Oktober 1, 2012 Dela Inlagd Oktober 1, 2012 I dag blev det kålpudding med gräddsås & kokt potatis Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Oktober 1, 2012 Dela Inlagd Oktober 1, 2012 Kasslergratäng. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 1, 2012 Dela Inlagd Oktober 1, 2012 Det där så ruggigt gott ut L200. Är det nån här som som vet vad småkött är? Det är små bitar av kött/fläsk som är kryddade med kycklingbuljong och sedan hårdfriterade. Normalt sett ett kanongott snack till en bira. Men nu käkade jag det med ris, å det var väl gott dåå. Men nja jag tycker fortf. att det är ett tilltugg. Ähh nu blir det ett par Vienerkorvar m. bröd... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Oktober 1, 2012 Dela Inlagd Oktober 1, 2012 Tja.. Här kommer man hem efter en hård dags värv och förväntar sig några riktigt goda thairätter och så står det allt som oftast svensklagat på bordet.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu