FF Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Tog den enkla varianten till förberedelse, telefon o en lista... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Idag skall detta provas "smakresultat" kommer! Potatisgratäng gorgonzola/västerbotten & Peronas! Ingredienser 500 g potatis (gärna marilyn) 2 fast päron (gärna anjou, à ca 150 g) 1 liten purjolök (à ca 150 g) 100 g gorgonzola 2 dl riven västerbottensost 3 dl vispgrädde 1 ägg 1 tsk malen muskot smör till formen 1/2 tsk salt 1 krm peppar Ca 300 gram päron ska det va Svampen! Jag läser också Buffé Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Idag vart det potatisgratäng och fläskfile som frugan lagat till +till frugan. Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 2 Grandiosa calzone med en klick bea Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 2 Grandiosa calzone med en klick bea Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Bakis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 (ändrad) Då var det bara att vänta på leveransen men titt där dyker den upp.. Nej men titta en FFF på riktigt gott humör, med 2 matlådor... Vad ska säga när FF fick riktigt goda pizzor förra veckan att jämföra med.. Nja man blev i alla fall mätt.. Förstår inte varför det ska heta Gladpack, när man inte orkar äta upp maten. Man sparar resten i plast som heter Gladpack vem är glad när FF lämnar mat.. Men det får väl duga som frukost imorgon.. FF Ändrades September 22, 2012 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 2 Grandiosa calzone med en klick bea Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Inspirerad av Buffe ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Ca 300 gram päron ska det va Svampen! Jag läser också Buffé Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Puss! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Inbakad flärskfile med hasselbackspotäter, och lite överbliven kantarellsås, de blir mummsa de, skål på er kompisar Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Bakis? Nä, jobbar extra hela helgen. Imorrn ringer väckarklockan som är inställd på 02.30 för tredje dagen (eller natten) i rad.. De 2 föregående har jag lyckats lurat den fan genom att vakna tidigare, men imorrn är jag rädd för att den strategin inte funkar Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Enkelt men ack så gott. Falukorv med pepparotssås. . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 (ändrad) Dagens middag. Viltskav inkokt i i grädde och bacon med potatis. Till det en öl framtagen av Långbro värdshus tillsammans med ett bryggeri som jag glömt namnet på. Det ligger i närheten av Västerås. En ale. Hur gott som helst. Frugan tittar på. Ska fixa käk hemma med chilli i. Ändrades September 22, 2012 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Inbakad flärskfile med hasselbackspotäter, och lite överbliven kantarellsås, de blir mummsa de, skål på er kompisar ä inte efter det systemet????HI HI Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 (ändrad) Ca 300 gram päron ska det va Svampen! Jag läser också Buffé Dagens matematikfråga: Hur mycket väger 2 päron tillsammans om varje päron väger 150 gram? Ändrades September 22, 2012 av Palmer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Dagens middag. Viltskav inkokt i i grädde och bacon med potatis. Till det en öl framtagen av Långbro värdshus tillsammans med ett bryggeri som jg glömt namnet på. Det ligger i närheten av Västerås. En ale. Hur gott som helst. Frugan tittar på. Ska fixa käk hemma med chilli i. Ligger redan???HI HI Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Hittade lite billigt fläsklägg, var ett bra tag sedan det blev soppa. Så det blev ärtsoppa med fläsk, (skall frysas i portions påsar, att avnjutas under året). Fläsket kokades. Ärtor lades i blöt, spadet silades och användes som buljong. Efter ca.12 timmar i blöt, togs de mesta skalen bort...resten får tas vid kokningen... I med ett par lökar, som plockas bort senare. Mot slutet åkte även köttet i. Bildskönt kan väl ärtsoppa aldrig bli, men här är resultatet. Nu är det bara att fortsätta med grabbens pizza! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Dagens matematikfråga: Hur mycket väger 2 päron tillsammans om varje päron väger 150 gram? Matte är inte mitt stakaste ämne Svampfan lurades när han ändrade om i presentationen av receptet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Inspirerad av Buffe ? Så avancerade recept som jag använder mig av i min matlagning har dom ju inte med där Glömde ju fan bilden såg jag nu.. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Liten överraskning till middag: Blommig falukorv Med överbliven potatisgrating ifrån gårdagen + smörstekta höstisar. Mums för en hungrig knegare. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Hmm, undrar varför min matbild påminner om en creampie? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Liten överraskning till middag: Blommig falukorv Med överbliven potatisgrating ifrån gårdagen + smörstekta höstisar. Mums för en hungrig knegare. Ha ha, vi får nog hjälpa ungdomarna med hela bilden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Ha ha, vi får nog hjälpa ungdomarna med hela bilden? Puss-gurka :14: :14: Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Hmm, undrar varför min matbild påminner om en creampie? Dags för semester ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Undrar vad jag ska hitta på med detta, för att göra gubben nöjd. Han har börjat bli kräsen då det gäller vad han äter!! Hittade detta i skogen, Rensat och färdigt! Eller ska jag använda höstisar, rödgul trumpetsvamp och gula kantareller istället? Får bli en överaskning senare inatt! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 vad kan det bli av den här 3-kilos fisken?? jo ångkokt i ugnen med selleri, salladslök o ingefära.jättegott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu