Sam sip sam Inlagd September 17, 2012 Dela Inlagd September 17, 2012 Sam sip sams favoriträtt. Nästan ,mina stuvade gammeldags makaroner med stekt falukorv är inte fy skam Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Dagens middag på g Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2 Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Idag blev de lättfil med leksands knäckebröd Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Weetabix. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Så där ja FF utspel på pasta är slut. Ordningen återställd, nu en måltid som passar FF köttbullar sås o potatis.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Idag blev de lättfil med leksands knäckebröd Leksandsknäcke mums!!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Så där ja FF utspel på pasta är slut. Ordningen återställd, nu en måltid som passar FF köttbullar sås o potatis.. FF En 33:a! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 (ändrad) Fläskpannkaka med skitsylt "lingon vart" från Willys men men go Pannkaka!!!! Ändrades September 18, 2012 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Först steka köttbullar till Alec Sen pannbiff med lök till pappa, serverades med makrisar till sonen och stekt potatis till pappa Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Chili Con Carne Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Vi körde som ofta lite "Fusion food" igen, inget thaislafs idag! Tacos och tortillas med stekt nötfärs i tacokryddor, stark salsa, ketchup (för barnen), hackad lök, tomater, sallad...Vaddå Fusion?? Stuvade trattkantareller och smörstekta kantareller, Smaskens! Men det skar lite när frun i huset la ketchup på kantarellerna... Jaja hon har ju plockat dem... Gott var det. Som vanligt var kameran inte med vid matbordet. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Mycket med köttbullar i dag ,,,Själv blev jag sugen på skånska Julbordsköttbullar,, = Magert fläskfärs, I smeten Salt ,Vitpeppar ,Stekt lök, Liten knifsudd kryddpeppar(eller mer ) o ett par ägg o kokt potatis,,,,Hua vad gott... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Sitter och väntar på att min pizza ska komma som jag beställt Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Sitter och väntar på att min pizza ska komma som jag beställt He he ,,Det var min Giv i går.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 sådär efter 1,5 timmar i ugnen så är provencale steken av karè färdig att serveras med danska päror (stekta i smör och socker) och med gräddsås på stekskyn smaskigt värre tyckte frun och barnen som tog en portion till Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2 Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 18, 2012 Dela Inlagd September 18, 2012 Har suttit i "tattarburken" ett par dagar, kom hem och frugan kokat mat !! Rödspätta med potatismos, ( verkar fjäska, vi får vänta på motprestationen ). Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 sådär efter 1,5 timmar i ugnen så är provencale steken av karè färdig att serveras med danska päror (stekta i smör och socker) och med gräddsås på stekskyn smaskigt värre tyckte frun och barnen som tog en portion till Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2 Kan du PM:a receptet såg grymt gott ut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 Äggröra med räkor och curry .. "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 (ändrad) Kan du PM:a receptet såg grymt gott ut inget hemligt karrèsteken var färdigkryddad köpte den på Netto, brukar inte handla kött där men det var billigt och tänkte att jag provar. tog lök klyftade den, svamp, körsbärstomater, vitlöksklyftor, morötter skurna i lagom bitar och en rejäl klick smör ovanpå steken sedan in i ugnen på 175 grader i 1.5 timmar man ska ösa den några ggr under tiden efter halva tiden slog jag på ett glas vatten på grönsakerna. efter 1,5 timmar tog jag ut steken och la den i folie för att vila lite. tog smör i en kastrull lite mjöl och lät det gosa till sig under omrörning några sekunder slog på stekspadet från steken och grönsakerna i med lite grädde samnt kryddor efter smak, hade i peppar, lite socker och en halv buljongtärning samt colorit soja för färgens skull. förkokte små potatisar med skal på ca 10- 15 min smälte rejält med smör i en stekpanna i med potatisen och på med en näve socker och lite soja sedan får de gå där tills de blir brynta och karameliserade under omrörning då och då onytigt men gott! färdigt att servera. Ändrades September 19, 2012 av karlarpsmetz Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 oki tack, tyvärr har vi inte Netto här men det går säkert bra med vanlig karre´och sen fixa till den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 Tjena! Dagens mat-tips från den Thailändska landsbygden. Idag blev det kålpudding,lingonsylt,stekta pärer och burk-ärtor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 Idag gjorde jag rårakor med stekt fläsk och lingonsylt Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 Man blir ju smått avundsjuk när man tittar på delikatesser Ni kokar ihop. Själv som ungkarl får jag OFTA nöja men kebab med pommes från när liggande pizzeria. Så ofta att man börjar bli lite less på det. Får väl resa till stället där man kan variera maten billigt. Förslag på stället? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 Köttbullar och potatis med kantarellsås och lingon,mycket gott Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 Man blir ju smått avundsjuk när man tittar på delikatesser Ni kokar ihop. Själv som ungkarl får jag OFTA nöja men kebab med pommes från när liggande pizzeria. Så ofta att man börjar bli lite less på det. Får väl resa till stället där man kan variera maten billigt. Förslag på stället? Inte behöver man leva på hämtmat bara för att man är ungkarl. Inte jag i a f Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu