Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Korven på gaffeln och dopp direkt i tillbehören? Står man ut med hettan kan man ju skippa gaffeln också. Eller varför koka? Kan ju lika bra ätas kall så slipper man grytan också. Människan är inte gjord för att diska.

Intressant kombo med dijon och wasabi. När tjejen smakade dijonsenap var hennes första reaktion "wasabi?".

Hade jag haft Bullens då hade jag gett fan i att koka den

Dela på andra sajter

Ser gott ut men förstår inte den svenska fascinationen av att det ska in mjölk och mjöl in i det mesta!

Indiska rätter redes nästan aldrig!!

Med vänlig hälsning,

Mitt

Tjena!

Enbart för att jag gillar det :thumbsup:

Dela på andra sajter

Kvällens personalmat oxfilé med gratäng :wink:

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Lite brittisk snabbmat upphottad till indisk snabbmat..

qu2uda2y.jpg

sa2aquby.jpg

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Hade tänkt och käka fiskpinnar med resten av moset från igår men det verkar bli Thai BBQ då frun vann på lotteriet idag...

En tradition tydligen... :D

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Dela på andra sajter

Regn i dag i Pattaya så då passade man på att göra en paltgryra.

Först saltade jag fläsket.

post-6184-0-85109600-1347793596_thumb.jp

Sedan blev det att skala 5 stora potatisar ( ca: 1,5 kg) som jag rev.

post-6184-0-34815100-1347793804_thumb.jp

Efter varje potatis åkte slafset in i en sil där jag använde en knytnäve till att pressa ur vätska.

post-6184-0-15630900-1347793958_thumb.jp

Därefter blev det mera grovjobb eftersom jag inte har någon matberedare. Jag blandade i vetemjöl, smaksatte med salt, pulade utav tusan tills jag fick en bra och fast konsistens på degen.

post-6184-0-12213800-1347794333_thumb.jp

Nu blev det suddigt men det föreställer fläsk som jag tärnat och strimlad bacon.

post-6184-0-54836400-1347794584_thumb.jp

Därefter blev det mer tekniskt arbete nämligen att rulla paltar med fläsk och bacon inuti. Man får tänka på att paltarna sväller när man kokar dom så man ska göra dom ganska små.

post-6184-0-13003300-1347794779_thumb.jp

Ganska snygg om jag får säga det själv, 11 st blev det.

post-6184-0-70763900-1347794884_thumb.jp

Sedan bara att försiktigt pilla ber dom i grytan med det kokande och saltade vattnet. OBS svålet från fläsket ska naturligtvis vara med. Från början måste man röra om lite då och då så inte paltarna fastnar i varandra eller på botten.

post-6184-0-91672800-1347795114_thumb.jp

Efter en timma var det bara att hugga in på härligheten. Det som blev över fryser jag in portionsvis och steker upp när suget kommer.

post-6184-0-50959000-1347795230_thumb.jp

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Dagens fotbollsmål, surdegs baggar med gravad lax och philiadelphia ost och en med rostbiff och potatissallad. Och lite Nachos med dipp. :nyam:

post-9580-0-42419100-1347795700_thumb.jp

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Snabbmakaroner å falukorv!

atu9u3um.jpg

Falukorv är gott, men snabbmakaroner :wacko: Kokar hellre några minuter längre och äter godare pasta :)

Dela på andra sajter

Falukorv är gott, men snabbmakaroner :wacko: Kokar hellre några minuter längre och äter godare pasta :)

Gäller att vara snål (i detta fallet går de åt mindre gas) :crazy: haha... Har aldrig ätit nåt annat än snabbmakaroner.. Är den skillnad menar du? Har iofs ätit mjölkstuvat

Dela på andra sajter

Gäller att vara snål (i detta fallet går de åt mindre gas) :crazy: haha... Har aldrig ätit nåt annat än snabbmakaroner.. Är den skillnad menar du? Har iofs ätit mjölkstuvat

Ja det är skillnad, klart värt den extra gas som går åt :thumbsup:

Dela på andra sajter

Nja vettef-n. Torrpasta (inte färsk alltså) smakar tämligen lika rakt över.. Nu snackar jag inte stuvade idealmaccisar alltså... Ja i min mun kanske jag bör tillägga...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Nja vettef-n. Torrpasta (inte färsk alltså) smakar tämligen lika rakt över.. Nu snackar jag inte stuvade idealmaccisar alltså... Ja i min mun kanske jag bör tillägga...

Ja det är skillnad, klart värt den extra gas som går åt :thumbsup:

Efter att ha käkat blodpudding 2-3 gånger om dagen i 2-3 veckor va det jävligt gott med makaroner =)... Men vad gör man inte för att få slippa vintern :thumbsup:

Dela på andra sajter

Snabbmakaroner å falukorv!

atu9u3um.jpg

F..n!

Du lever ju som öststatarna gör..??

Finns inte Stig Center Kvar?

Där fanns både mat och duschar minns jag.

Veteran

Dela på andra sajter

Är STOR skillnad!

Kasta snabbmakaronerna, och du höjer livskvaliteten med minst 200% .

Mvh.borje222

Dela på andra sajter

Menar du att du inte känner skillnad på snabbmakaroner och annan torrpasta så måste du ha något fel på smaklökarna min vän :)

Dela på andra sajter

Är STOR skillnad!

Kasta snabbmakaronerna, och du höjer livskvaliteten med minst 200% .

Mvh.borje222

Ääh... Jag tänker leva som det svin jag är. =)

Dela på andra sajter

F..n!

Jag och en polare från Dalarna delade lägenhet i Sthlm för ca: 20 år sedan, han käkade snabbmakaroner varje dag utom på Lördag då var det stuvade Idelmakaroner. Att inte han fick skjörbjugg fattar jag inte

Dela på andra sajter

F..n!

Öststatarna lever flottare än mig. Dom har t.ex råd att stå på stig center för 50:- natten medans jag ser 50:- som ca 220 bath = 3-4 middagar i vinter. Tacka vet jag blodpudding... 7,50:- för ett paket och det räcker i 3 dagar

Dela på andra sajter

Menar du att du inte känner skillnad på snabbmakaroner och annan torrpasta så måste du ha något fel på smaklökarna min vän :)

Jaa det kanske är så, men faktum kvarstår... Fast jag känner skillnad på Färsk och torr pasta det gör jag..

Dela på andra sajter

Öststatarna lever flottare än mig. Dom har t.ex råd att stå på stig center för 50:- natten medans jag ser 50:- som ca 220 bath = 3-4 middagar i vinter. Tacka vet jag blodpudding... 7,50:- för ett paket och det räcker i 3 dagar

Hahaha. Fan du kör ju på Norrland, kan du inte köra på en Ren eller nåt...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...