Khemmarat Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Dagens lunch Bondomelett med potatis,lök, svart trumpet och salami ,smaskens Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Idag har jag lunchat med några vänner på Nymans såklart,det blev raggmunk och fläsk Det var längesedan något smakade så gott.Lingondricka sköljdes det hela ner med. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Lite mathistoria i vår mattråd “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Kebabsallad.. "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Dubbel ostburgare med pommes på McDonalds Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Yes idag va man på sjukan & la om såret + efterkontroll av operation. Slank man förbi "hålet i väggen" korvmoj på Järnvägsgatan Örebro! Vart en sådan meny bra för Midjan!!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Hittade 2 potstisar i kylen så snickrade till mig en maträtt som inte finns på vägkrogarna mums Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Hittade 2 potstisar i kylen så snickrade till mig en maträtt som inte finns på vägkrogarna mums Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Ja snickarkorv ä Mums! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ano Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 (ändrad) Efter att ha flyttat är det magert i kylen. Ensam hemma tager man vad man haver. Stek falukorv med Sambal Oelek. Andra sidan med lite riven ost Tre skivor per korvbröd och på med senap. Sen den thailändska touchen.... japp, torkad chili från LOS förstås. Inte den stoltaste stunden i köket direkt. Smakade ok, men inte så mättande. Ändrades September 11, 2012 av ano Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Efter att ha flyttat är det magert i kylen. Ensam hemma tager man vad man haver. Stek falukorv med Sambal Oelek. Andra sidan med lite riven ost Tre skivor per korvbröd och på med senap. Sen den thailändska touchen.... japp, torkad chili från LOS förstås. Inte den stoltaste stunden i köket direkt. Smakade ok, men inte så mättande. Spännande att smaksätta korven. Korv- och hamburgerbröd är inte min favorit men i en surdegsbaguett så blir det säkert kalas! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roi Et Perra Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Efter att ha flyttat är det magert i kylen. Ensam hemma tager man vad man haver. Stek falukorv med Sambal Oelek. Andra sidan med lite riven ost Tre skivor per korvbröd och på med senap. Sen den thailändska touchen.... japp, torkad chili från LOS förstås. Inte den stoltaste stunden i köket direkt. Smakade ok, men inte så mättande. Allt med falukorv är gott, tack för varianten, blir att testa nån dag... Nu skall man plugga, plugga, plugga. Undra vad man skall bli när man blir stor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Raggmunk med fläsk och lingonsylt. Gott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Tjena! Först ska vi koka lingonsylt. Inköpta på MACRO 1 kg 180 Baht Låt dom rinna av i ett durkslag. Tillsätt ca 5dl socker Koka upp,låt småkoka i 12-15 min. Rör utav h-e Bara rör och rör. Sterilisera en väl diskat glasburk. Jag kör den ett par min över gaslågan. Slå över sylten i burken. Den står sig garanterat 6 mån i kylskåp om man hela tiden använder en ren sked att ta lingonen med. p.s Snygga burkar köpta här uppe för 70 Baht/st(ser ut som mormors) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ano Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Spännande att smaksätta korven. Korv- och hamburgerbröd är inte min favorit men i en surdegsbaguett så blir det säkert kalas! Ja, nog lite mer mat i det brödet. Mest luft i korvbröd känns det som. Med en tomatskiva eller nåt så kanske det går att upprepa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Tjena! Och nu ska vi göra köttfärslimpa i Thailand. Mitt eget recept.. Ca 1 kg fläskfärs pris på Lotus 79Baht/kg(extrapris i helgen) Hacka Bacon,lök och svamp. Bryn rubbet i en stekpanna. Kryddor jag använder till denna delikatess. Krydda,två ägg,lite ströbröd om det blir för slafsigt. Blanda ihop geggan. Forma och smek den till en vacker limpa. Täck härligheten med bacon. In i ugnen ca 200-220 grader i en timme. Jag måste täcka den med folie sista 15-20 min. Färdig. Är även kanon som pålägg,skiva upp det sista till pyttipanna. Slutresultatet. Köttfärslimpa,lingonsylt,gräddstuvad svamp och potatis till det. mumma För en hankatt på landsbygden i Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ano Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Tjena! Och nu ska vi göra köttfärslimpa i Thailand. Mitt eget recept.. Ca 1 kg fläskfärs pris på Lotus 79Baht/kg(extrapris i helgen) Hacka Bacon,lök och svamp. Bryn rubbet i en stekpanna. Kryddor jag använder till denna delikatess. Krydda,två ägg,lite ströbröd om det blir för slafsigt. Blanda ihop geggan. Forma och smek den till en vacker limpa. Täck härligheten med bacon. In i ugnen ca 200-220 grader i en timme. Jag måste täcka den med folie sista 15-20 min. Färdig. Är även kanon som pålägg,skiva upp det sista till pyttipanna. Slutresultatet. Köttfärslimpa,lingonsylt,gräddstuvad svamp och potatis till det. mumma För en hankatt på landsbygden i Thailand Jamenvafan thomas001! Nu dreglade jag över hela tangentbordet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Bacon och ägg för andra gången idag. Denna gång med en rejäl skopa bea. Nu är kolestorolen på topp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Nu är köksmästarn igång igen.. Får se vad det kan bli av dessa slaskbitar av oxfilén Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 En barnportion Biff Rydberg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Nu är köksmästarn igång igen.. Får se vad det kan bli av dessa slaskbitar av oxfilén Ja såg slaskigt ut varför inte mala & göra en köttfärspaj? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Ät dom som dom är Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Blev en repris från gårdagen deluxe Med Bea såklart Idag ratade jag mjölken och tog mig en 2-taktare istället Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Blev en repris från gårdagen deluxe Med Bea såklart Idag ratade jag mjölken och tog mig en 2-taktare istället Dom där 2-taktarna är inte nyttiga Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Dom där 2-taktarna är inte nyttiga Ähh, inte värre än bordsvatten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 11, 2012 Dela Inlagd September 11, 2012 Gött men starkt färsk chili Los!!! Nu blir det Samarin & Bingen Puss! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu