Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Pytt i panna.

På wiki står det;

Namnets ursprung är något omtvistad. En del hävdar att "pytt" skulle betyda "småsaker" och således att pyttipanna betyder "småsaker i panna".

Andra menar att det ursprungligen hette "puttipanna" (putt som i verbet putta), och att rätten fått sitt namn av att man "puttar ner lite saker i pannan" och steker dem.

Dela på andra sajter

Pytt i panna.

På wiki står det;

Namnets ursprung är något omtvistad. En del hävdar att "pytt" skulle betyda "småsaker" och således att pyttipanna betyder "småsaker i panna".

Andra menar att det ursprungligen hette "puttipanna" (putt som i verbet putta), och att rätten fått sitt namn av att man "puttar ner lite saker i pannan" och steker dem.

Tjena!

Skit samma...Gott är det! :thumbsup:

Dela på andra sajter

Idag blev det ugnsgratinerad torsk med potatis,det var nån typ av grönsak oxå.Gott som satiken iaf.Måltiden intogs på Nymans restaurang i Örebro

Måne

Dela på andra sajter

Fläskytterfilé med Kantarellsås och tärnad potatis på Rydbergs matsalar, Drottninggatan.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Snitzel..

7eqyba7a.jpg

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Lite Söndags fest det blev Rökt lax på Ålands bröd med pepparot samt en skagen toast och så blev det grillad fläskkarre med vitlökssmör och massa god dricka. :wink:

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Frukost; Ägg och skinkmacka..

y4e3e7u9.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Ja du 33an idag var det fantasilöst så det fick bli en pytt i panna i brist på annat. Har i alla fall fått kompensera detta med en riktig öl

Dela på andra sajter

Ja du 33an idag var det fantasilöst så det fick bli en pytt i panna i brist på annat. Har i alla fall fått kompensera detta med en riktig öl

Pytt är grejer det ,skicka gärna en bild på riktiga ölen också:rolleyes:

Dela på andra sajter

Pytt är grejer det ,skicka gärna en bild på riktiga ölen också :rolleyes:

Du jobbar väl så det hade fått bli på en lättöl och sådana har jag inte sett här :y2:

Dela på andra sajter

Sandwich som sköljs ned med en screwdriver. Lite vardagslyx i väntan på planet ;)

post-4721-1346771413,25_thumb.jpg

post-4721-1346771441,71_thumb.jpg

post-4721-1346771468,79_thumb.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Fläskytterfile, hmm. Det är väl egentligen bara vanlig fläskotlett , benfri sådan. Köper själv det ofta och känner mig lurad varje gång. Handlarna är smarta som kan tjäna några kr på

att ändra namn och höja priset.

En hedlig gammal fläskotlett med ben är mycket saftigare och godare. Tycker jag. :)

Dela på andra sajter

Fläskytterfile, hmm. Det är väl egentligen bara vanlig fläskotlett , benfri sådan. Köper själv det ofta och känner mig lurad varje gång. Handlarna är smarta som kan tjäna några kr på

En hedlig gammal fläskotlett med ben är mycket saftigare och godare. Tycker jag. :)

Absolut ,den där preparerade sk ytterfilen smakar ju ingenting

Dela på andra sajter

Det har du rätt i genesis, visst är det nog en del handlare som bluffar.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Dela på andra sajter

Skulle göra lite kebab... Men köpte fel pitabröd.. Så blev hönökaka med kebabkött och vitlössås och sen några ostskivor på det :)

4aje2u5u.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...