Avregistrerad clion Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Bantar i dag :o När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Bantar i dag :o inte ens jordisar och en ciron i gin och tonicen Färskpotäter? Vad kostade dessa? inte svenska "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Ugnspannkaka med bacon och lingonsylt.Ett stort glas mjölk till. Min fru var inte hemma idag men hon äter också pannkaka men blir inte mätt. Det måste vara nåt med ris till.T.ex vattenbuffelskinn! Isaan!!! Mvh ch300_m Kom att tänka på en av de mest långlivade matbitar jag ätit när du säger vattenbuffelskinn. Tuggade i två timmar en eftermiddag för länge sedan på en bit vattenbuffelstrupe. Biten fanns ursprungligen i en soppa. Eftersom jag kan vara tjurig ibland tänkte jag att den måste gå att tugga sönder. Efter två timmar syntes emmelertid inte några märkbara tecken av två timmars tuggande. Mina käkar kändes då inte som om de skulle orka så mycket längre. Skam den som ger sig, ett uppehåll på en halvtimme gjorde att käkarna kändes mycket bättre. Det var en falsk känsla av ny styrka, som inte höll i sig mer än kanske tio minuter. Insåg då att kapitulation borde vara det vettigaste. Tjurskalle som man är ibland, så ville jag inte kapitulera för en simpel bit vattenbuffelsstrupe. Inte för att smaken var någon höjdare, egentligen smakade den ingenting. I konsistensen låg däremot utmaningen, var som en bit gummi i ett traktordäck, fast förmodligen hårdare och mindre eftergivlig. Jag kan ju inte säga säkert eftersom jag aldrig provat traktordäck, men jag måste försöka beskriva konsistensen på ett förhoppningsvis begripligt sätt. En liten påse för kryddor från gatuståndet där soppan var inköpt fick bli tillfällig boplats för biten. Morgonen efter såg fortfarande vattenbuffelsstrupebiten ut som när den blev upptagen ur soppan första gången. Efter en natts vila kändes käkarna utvilade och klara för en ny kamp med vattenbuffelsstrupebiten. Efter drygt en timme var käkarna i betydligt sämre kondition än dagen innan. Att fortsätta kampen var dömt att misslyckas. Fortfarande såg biten ut som när utmaningen började. Tänk vad en bit vattenbuffelsstrupe kan ställa till med. Idag till middag har jag ätit älgstek, med potatis, kantarellsås och lingonsylt. Betydligt mörare än buffelstrupen. Äter annars gärna torkat buffelkött i Thailand, här hemma brukar de så köttbitarna av älgen gå samma öde till mötes. Benäms då här hemma för älggodis, ett eftertraktat tilltugg vid festligare tillfällen likaväl som till TV-nyheterna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Brunch: "Thaislafs" som svärmor lagat det mesta var gott, utom det som luktade rutten fisk och några stekta halvruttna fläskköttsstrimlor(de låg på tork, färska och obehandlade, inomhus i 40graders värme hela dagen igår) jag borde slängt dem när svärmor tittade bort. Middag: stekta nudlar, kan också benämnas "Thaislafs", men de var goda! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Pepparotskött smörkokta morötter & kokta potäter! Mvh Svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Latmaskar varför inga foto på era läckerheter När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Pepparotskött smörkokta morötter & kokta potäter! Mvh Svampen Precis sånt där som får mej att vilja stanna i Thailand... Ingen som käkar brunabönor med fläsk och stekt potatis? Eller Kåldolmar med kokt potatis och brunsås? Då skulle jag vilja byta Thaislafset! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Precis sånt där som får mej att vilja stanna i Thailand... Ingen som käkar brunabönor med fläsk och stekt potatis? Eller Kåldolmar med kokt potatis och brunsås? Då skulle jag vilja byta Thaislafset! MVH Tommy Ett par immiga virrare på freda sitter inte helt fel Tommy deeeet är på ggggggggggggg När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Pepparlax............mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Fan vad jag älskar lax i alla de former! Som sagt minnet är inte på topp men när vi är i Bjästa så så köper div olika lax å såser, å de e bara så gott Hmmm var det gravad rökt lax som va så gott “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 KÖRV Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Lite simpelt,.... Köttbullar med stekt potatis men med Johnny´s Bearnaisesås..supergod “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Fan nu ble jag hungrig När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Frukost idag blev kyld sweet Mango och Annanas, serverades på sängen av tjejen. Middagen igår intogs på Flaggan, pytt i panna m. stekt ägg tillsammans med ett antal Chang Serverades av den underbara Daeng, vi satt nog å pratade i över 2 timmar efter maten... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Frukost idag blev kyld sweet Mango och Annanas, serverades på sängen av tjejen. Middagen igår intogs på Flaggan, pytt i panna m. stekt ägg tillsammans med ett antal Chang Serverades av den underbara Daeng, vi satt nog å pratade i över 2 timmar efter maten... det kommer att bli pytt på flaggan vid 3 tiden idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Fisketävling idag så det blev mängder med grillad korv(tyvärr inga bilder), nu är det bärs och hockey. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Nu jävlar... Det kom fram en så´n här liten aptitretare på balkongen för en liten stund sedan efter att nyss varit och kollat 55.000! löpare under Göteborgsvarvet. Fast det är nog ingen här som vet vad rätten heter... Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Fisketävling idag så det blev mängder med grillad korv(tyvärr inga bilder), nu är det bärs och hockey. mvh walle Ahaa, fiskade ni korv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 yum pla muk och tom yum seafood blev det till kvällis.till det singha. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Ahaa, fiskade ni korv? haha ja för mig hade kanske gått bättre, hade fullt upp med att kursa fiskeprylar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Karla Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Korv i söt sur sås och ris Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Oxfilé med hemsnickrade pommes, Och ris med extra sås vad det det nu är. Och hemlagad Bearnaisesås. Smakade helt otroligt. Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. Mark Twain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Grillade köpta kycklinfileér med cesarsallad nödlösning jobbat hela dan! Mvh Svampen"En vän i köket"! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Några små mackisar så här på kvällskvisten Vänstekta ägg.rester av pepparlaxen som rördes ihop med majonäs o lime samt en med både rökt och gravad laxrulle. /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 23, 2010 Dela Inlagd Maj 23, 2010 Några små mackisar så här på kvällskvisten Vänstekta ägg.rester av pepparlaxen som rördes ihop med majonäs o lime samt en med både rökt och gravad laxrulle. /ENis 23.42 äta då När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 23, 2010 Dela Inlagd Maj 23, 2010 Mc Donald på shukumwith i vintras Lite off men har köpt ny lapptop och photshop 8 så det är möcke nytt å lära sig för en gammal stofil bla funderar jag på hur jag förminskar en rawbild till jpg i 8 an om någon kan förklara så e jag tacksamm När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu