Odin Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Nja, kassler kommer väl från kotlettraden och inte från arslet på grisen? Säg det till dom som gör pressad skinka (typ Scan)... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Säg det till dom som gör pressad skinka (typ Scan)... Kassler är rökt kotlettrad ,skinkor finns det mkt pressat xxxxx av Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Kassler är gott oavsett om det är kotlettrad eller grisröv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Kassler ,,Kotlettrad,,Sofile,,Ytterfile ,,,,,Same Same Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Kassler är gott oavsett om det är kotlettrad eller grisröv Klart det spelar roll, du är vad du äter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Klart det spelar roll, du är vad du äter! Ja då är jag väl en riktig grisröv då eftersom jag ofta äter skinka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Ja då är jag väl en riktig grisröv då eftersom jag ofta äter skinka Frugan säjer att jau luktar som en gris, men så gillar jau åsså det ho har mellan skinkorna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 (ändrad) Frugan säjer att jau luktar som en gris, men så gillar jau åsså det ho har mellan skinkorna Många inlägg ikväll, har farbror luktar på likören? Med vänlig hälsning, Ändrades Augusti 29, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Kassler är rökt kotlettrad ,skinkor finns det mkt pressat xxxxx av Det va ju det jag sa: pressad skinka kan vara köttbiprodukt av kindben... Kotlettrad Kindben... Skillnaden är hårfin numer.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Ytterfilet, contra file', benfri kotlett, Noisette eller Cour de filet... Kan någon vänligen upplysa en stackars Dalmas om skillnaden?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Fläsyktterfilé är ett benämning som kötthandlarna hittat på eftersom det låter bättre än benfri kottlettrad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Augusti 29, 2012 Dela Inlagd Augusti 29, 2012 Cour de filet Har inget med gris att att göra, det är bästa (tjockaste) biten av oxfile'n contre-filet med det menas oftast entrecôte, eventuellt ryggbiff (av nöt) Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Mums vad detta vart gått. Ungspannkaka MEN bytte ut mjölken mot cocos mjölk då den vanliga var slut. Och trot eller ej så var det inte sista gången denna rätt tillagas i Chaiyaphum. Ha en underbar dag! Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roi Et Perra Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Gårdagens middags buffé Nu skall man plugga, plugga, plugga. Undra vad man skall bli när man blir stor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Samma som igår Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 fortfarande varm fruktlimpa från malins hembageri med boxholms kryddost o 2 glas tomatjuice.ooh så gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 fortfarande varm fruktlimpa från malins hembageri med boxholms kryddost o 2 glas tomatjuice.ooh så gott!! Något som jag har mycket svårt för så är det russin i matbröd. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Nudlar. Tom Yam Kung smak på dessa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Kokt torsk med hackad spenat och kokt Broccoli med en liten grönsakstallrik bredvid och minimjölk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Har varit på Sjukahuset hela dagen för prover inför Månd operationen. Så det vart lätt idag Pitabröd med köttfärsfyllning,chili,tomat,sallad & cream f. Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Idag blev det en mör och välkryddad Köttsoppa på högrev, lök, morötter och koriander. Den tillagades igår av två trevliga damer i köket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Kroppkakor med lingonsylt å choritzo x-tra hot med vitlöks dressing... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Idag bidde det en tunnbrödsrulle med Bratwurst o räksallad. Båda händerna fulla så ingen bild tyvärr. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Köttsoppan åts upp på lunchen och en tallrik spagetti med köttfärssås slevade jag i mig nu till middag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 I går blev det omelett fylld med lök och kantareller till frun och jag gjorde pytt i panna till mig och ungarna. Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu