Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

idag åts det triss i kyckling, friterad kyckling, stekt kyckling o en het kycklingsallad med ostronskivling(yam hett). förutom att friterat inte är nån favvo så var maten jättegod som vanligt! :nyam:

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Äggfrukost..

4e4634ec-4284-05a6.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Frugan gjorde smaskens! :)

post-3082-0-41806300-1345995085.jpg

post-3082-0-96517900-1345995089.jpg

Är du förlåten redan,visst ja,födelsedag i morgon.Blir det stora lädret då?

Måne

Dela på andra sajter

Är du förlåten redan,visst ja,födelsedag i morgon.Blir det stora lädret då?

Näe... har inte så stort läder kvar efter sommarens resa, altanbygge och diverse inköp. Så det blir väl en gul badanka eller något dyligt. Hoppas jag överlever. ;)

Dela på andra sajter

Slottsstek på götlunda värdshus mums filli babba

53b68bf5-47c7-405a.jpg

Är det enda rätten de kan laga där?

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Är det enda rätten de kan laga där?

/Enis

Dom hade minst 8 rätter till på tavlan ,men.nästan alltid på söndagar har dom.Slottsstek och jag passerar där varannan söndag och då blir det oftast Slottsstek ,för han gör den så jävla god

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Chili Con Carne..

4e4634ec-59fd-70eb.jpg

4e4634ec-5a14-7e82.jpg

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Blev fin krog i kväll Oxfilé med härliga tillbehör & rött att dricka ; )

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Tjena, jag bor i södra Pattaya. Hör av dig via PM när du är på G så fixar jag en paltgryta. :thumbsup:

Fritz..

Heej Fritz jag är Lulebo från början så palt var vanligt förekommande tills jag landade i Täby, nu blir det inte så ofta tyvärr,tack för ditt erbjudande, vet inte när jag kommer till Pattaya men jag kommer att förvarna dig när jag är på G.

Bästa hälsningar Stefan Täby

Dela på andra sajter

Heej Fritz jag är Lulebo från början så palt var vanligt förekommande tills jag landade i Täby, nu blir det inte så ofta tyvärr,tack för ditt erbjudande, vet inte när jag kommer till Pattaya men jag kommer att förvarna dig när jag är på G.

Bästa hälsningar Stefan Täby

Ta väl hand om Fritte när/om du kommer ner, trevligare människa får man leta efter...

Försök att få karl'n att göra Rengryta åt dej, då flyger du utan flygplan hem...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Ta väl hand om Fritte när/om du kommer ner, trevligare människa får man leta efter...

Försök att få karl'n att göra Rengryta åt dej, då flyger du utan flygplan hem...

Hej ja det skall jag absolut göra hoppas jag kan planera in en pattis resa, är i CM 6 dec till 1 feb sen phuket till 1 April men det är prem planer/Stefan Täby

Dela på andra sajter

Plockade lite i skåpen och hittade en STOR burk torkade trattisar fån förra året, så det blev Fläskfilé med svampsås idag.

Trattis recept mottages tacksamt, då jag vill äta upp dom innan årets skörd dyker upp.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Kvällsmacka med rökt lax, grönt och wasabimajonäs. Toppat med lite möglig ost på den ena.

post-3082-0-46449400-1346012095_thumb.jp

ser riktigt gott ut!! :nyam:
Dela på andra sajter

Lite snål portion :thumbsup:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Vilken krog var det där?

En sådan portion skulle man stå sig på en vecka!

Mvh

Amja

Dela på andra sajter

Plockade lite i skåpen och hittade en STOR burk torkade trattisar fån förra året, så det blev Fläskfilé med svampsås idag.

Trattis recept mottages tacksamt, då jag vill äta upp dom innan årets skörd dyker upp.

Mvh

Amja

jag gör ibland en egenkomponerad pastasås på detta vis: 2 paket strimlad bacon fräses i kastrull, i med 2 burkar krosssade tomater några finhackade vitlöksklyftor salt svartpeppar o timjan eller basilika sedan smular jag i ganska mycket torkade trattisar som får stå och puttra, (perfekt med torkade trattisar då såsen reder sig själv) riven parmesan över. jättelätt o jättegott !!!
Dela på andra sajter

jag gör ibland en egenkomponerad pastasås på detta vis: 2 paket strimlad bacon fräses i kastrull, i med 2 burkar krosssade tomater några finhackade vitlöksklyftor salt svartpeppar o timjan eller basilika sedan smular jag i ganska mycket torkade trattisar som får stå och puttra, (perfekt med torkade trattisar då såsen reder sig själv) riven parmesan över. jättelätt o jättegott !!!

Tackar!

Brukar göra sådan sås med Champinjoner, men omväxling förnöjer.

En slatt rödtjut piffar upp den rejält.

Dom få gånger jag får något rödvin över, brukar jag frysa till iskuber, sedan är det bara att slänga i ett par när man känner för det.

Mvh

Amja

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...