pho Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Blev så sugen då jag häromdagen läste att måne käkat Korv Stroganoff, så jag beslöt mig för att göra ett nytt försök med denna älskling, även om det förra inte föll så väl ut för mina matgäster i familjen av thailändskt härkomst. Vi kom då fram till att det förmodligen berodde på grädden som var den stora skillnaden för utebliven succé. På den igen, tänkte jag när jag kom på idén - att helt enkelt byta ut grädden mot cocosmjölk. Jag lovar att det gjorde skillnad... Min fru gillade inte korvstroganoff förut men när jag tog bort citron och tomatpure och tog bara ketshup så vart den sötare och inte så sur då gillade hon den. Ska pröva med cokosmjälk lät spännande och kan nog bli bra Mvh pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Kyckling med ris och grönpepparsås, iakttagen av en tomathalva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Kinaslafs manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Kalops King Edward & Rödbetor tillsammans med en Stor Blå Gul "de e ju Freda! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 En bit tårta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Balut Power Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Idag blev det "thaislafs" för första gången denna resa, det tog 5½ månad innan det var dax att prova http://www.balut-power.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Kalops King Edward & Rödbetor tillsammans med en Stor Blå Gul "de e ju Freda! Och dessutom kantarellfrifredag Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Idag blev det fläskfile och nån sorts strudel med rostade rotfrukter Intogs på Lilla Örebro(bekant för de som var med på Närketräffen 2011)otroligt gott och fräscht.Till det naturligtvis isvatten Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Och dessutom kantarellfrifredag Kan ju vara skönt"ibland" men hjärtat bankar?!?!HI HI Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Kan ju vara skönt"ibland" men hjärtat bankar?!?!HI HI Hälsa och gratta svärmor på 80-årsdagen.Och försök att komma ihåg imorgon vad du gjorde idag Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Havregröd+ 2 tabletter mot blodtrycket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 till lunch idag blir det squashgratäng med fetaost o strimlad överbliven stek.(squashen ÄR färsk plockad i trädgården för ett par timmar sen) Ser fryst ut.. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Lite att smaska på när man lagar mat och tar sig ett glas rött. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Idag blev det "thaislafs" för första gången denna resa, det tog 5½ månad innan det var dax att prova Hoppas det var en egångstokeri:rolleyes: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Stekt fläsk med bruna bönor på Globetrotter. Sen hittade jag en födelsedagspresent, en hela Black Label som det måste sättas sprätt på. Snart sista förbrukningsdag läste jag på etiketten. Frugan är i hembyn och det känns inte så dumt att vara gräsänkling i några dar. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Lite efterätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Lite efterätt Sluta ät Du får spy Imoorn! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Förrätt .. "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Förrätt .. Olearys? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Olearys? Japp... "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Grillad fläskfilé med en sås på nyplockade trattkantareller till detta rösti och prilliga findsuärtor. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Grillad fläskfilé med en sås på nyplockade trattkantareller till detta rösti och prilliga findsuärtor. /Enis Snart bokar jag en biljett till Gävle och då passar den maträtten bra och ngn fruktpaj till efterätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Kom hem från obygden vid lunch, tänkte mig få en lugn fredagskväll.men, - Farsan, vi ska LANA här -, pizza, snälla... Så det fick bli barnmat ikväll. ( men för imorgon, är det tänkt lite mer "riktig" föda, och ev. finns det bilder ). Det roliga med detta är att för ett par år sedan HATADE alla dessa ungar svamp. Nu ska alla ha kantarellstuvningen på pizza... De kanske börjar bli vuxna. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Surströmming för första gången. Bättre än befarat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Frukost i götet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu