Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Hej här är receptet.

Man kan skippa solrosfrön,se till att mängden torra saker är lika mycket om man saknar något.

mandelmjöl,fiberhusk, krossade linfrön finns i stora matmarknader som Kvantum och Citygross.

Recept på brytbröd alá LCHF:

1-1,5 dl Mandelmjöl

2 msk Fiberhusk

1 tsk bakpulver

0,5 tsk salt

1 msk krossade linfrön

2 msk hela linfrön

2 msk solrosfrön

2 ägg

1 dl grekisk eller turkisk yoghurt

2 msk smält smör

Starta ugn på 200 grader. Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Vispa de äggen rejält blanda i yoghurten.

Tillsätt resten och blanda till en jämn smet. Låt vila ungefär fem minuter.

Rulla till bullar och lägg "kloss i kloss" brevid varandra i en passande form,

går bra att använda en vanlig bakplåt med bakplåtspapper sålänge bullarna sitter ihop.

Toppa med valfria frön (solros, sesam, pumpakärnor) och grädda i ca 15 minuter.

Blir cirka 12 st små bullar på enkel sats.(GÖR DUBBEL SATS)

1 g kolhydrater per bulle!

tackar, det ska provas!! :thumbsup:

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Biff med chili bea :wink:

egen eller rest?

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

egen eller rest?

Inte min en trist krog på Hornsgatan men maten är ok ...

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

dottern har camperat här ett par dagar,ett stukat knät o 6 stygn på låret efter en incident på en hästtävling...det firade vi med färska räkor o tillbehör... jättegott!

Dela på andra sajter

Burkräkor

Ja och dom va inge viddare smak på för en räkmacka för 108:- plus 18:- för en Loka och 32:- för en kaffe latte 158:- för lunch inget för mig tur min chef drog firma kortet ;)

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Ja och dom va inge viddare smak på för en räkmacka för 108:- plus 18:- för en Loka och 32:- för en kaffe latte 158:- för lunch inget för mig tur min chef drog firma kortet :wink:

Nä det är rent ut sagt ett jäkla lurendrejeri , handskalade räkor säger dom ,så att folk ska tro att dom är

skalade på restaurangen , men så är det icke utan dom är skalade på fabrik och dränkta i konserveringsmedel

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jobbat 9 timmar..

Imorgon blir det 6-timmarsdag och ett besök på grönan..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

dottern har camperat här ett par dagar,ett stukat knät o 6 stygn på låret efter en incident på en hästtävling...det firade vi med färska räkor o tillbehör... jättegott!

de är inga färska räkor detdär.. de har varit frysta syns på räkorna.spröten är ganska långa på ej frysta.. de blir så sköra de frysta och går av strax framför huvudet..tyvärr ofta förekommande att butikerna blandar in tinade räkor med de färska.

Dela på andra sajter

de är inga färska räkor detdär.. de har varit frysta syns på räkorna.spröten är ganska långa på ej frysta.. de blir så sköra de frysta och går av strax framför huvudet..tyvärr ofta förekommande att butikerna blandar in tinade räkor med de färska.

Dom spröten ser långa ut tycker jag så dom är färska

Dela på andra sajter

når det gäller min bild på vad vi åt ikväll tror jag du har fel angående om dom är färska eller inte....
Dela på andra sajter

når det gäller min bild på vad vi åt ikväll tror jag du har fel angående om dom är färska eller inte....

tyvärr varit frysta, inte ovanligt att de kan vara 5-10cm långa, samt skalen är ganska sträva.. tinade är mer blanka o glansiga.

Ändrades av erik-sson
Dela på andra sajter

Vad det gäller kvaliteten på vad ellim63 stoppar i sig så tvivlar jag inte,endast det bästa är gott nog i den familjen.Och slarva med frysta nänänänä.De är gourmander av bästa virke,jag vet.Mvh Måne som har haft förmånen att njuta av deras spis :ok:

Måne

Dela på andra sajter

Kvällsmat på båten igår...

Lite förrätt

b248317d-18fa-da9c.jpg

Å lite till förrätt..

b248317d-192e-ae4a.jpg

Lite mat på de...

b248317d-1987-93c2.jpg

Och lite glass till efterätt..

b248317d-19c7-d533.jpg

Och sen hade jag tänkt börja om med lite fruktsallad, kallskuret m.m men jag blev sjösjuk å fick gå å lägga mig :(

Dela på andra sajter

Vad det gäller kvaliteten på vad ellim63 stoppar i sig så tvivlar jag inte,endast det bästa är gott nog i den familjen.Och slarva med frysta nänänänä.De är gourmander av bästa virke,jag vet.Mvh Måne som har haft förmånen att njuta av deras spis :ok:

inget fel med frysta räkor.. köper ofta 5kg paket med frysta räkor vid fiskhamnen här i göteborg

Dela på andra sajter

Kvällsmat på båten igår...

Lite förrätt

Å lite till förrätt..

Lite mat på de...

Och lite glass till efterätt..

Och sen hade jag tänkt börja om med lite fruktsallad, kallskuret m.m men jag blev sjösjuk å fick gå å lägga mig :(

Att det börjar luta i hjärnkontoret kan ha andra orsaker när man äter smörgåsbord

vet av erfarenhet.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Att det börjar luta i hjärnkontoret kan ha andra orsaker när man äter smörgåsbord

vet av erfarenhet.

Tyvärr som chaufför och en båtresa på 2,5 timma så får man hoppa över dom lutningarna

Dela på andra sajter

till lunch idag blir det squashgratäng med fetaost o strimlad överbliven stek.(squashen ÄR färsk plockad i trädgården för ett par timmar sen)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...