Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 Då är ju mitt mos hemlagat, så då kan 33:an bli glad igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 Vart restaurang gyllene måsen idag. Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 Vart restaurang gyllene måsen idag. Och Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 Och Bigmac med plus meny Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 Biff med chili bea Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 Bigmac med plus meny Ok ,jag sov haha:rolleyes: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 Hej här är receptet. Man kan skippa solrosfrön,se till att mängden torra saker är lika mycket om man saknar något. mandelmjöl,fiberhusk, krossade linfrön finns i stora matmarknader som Kvantum och Citygross. Recept på brytbröd alá LCHF: 1-1,5 dl Mandelmjöl 2 msk Fiberhusk 1 tsk bakpulver 0,5 tsk salt 1 msk krossade linfrön 2 msk hela linfrön 2 msk solrosfrön 2 ägg 1 dl grekisk eller turkisk yoghurt 2 msk smält smör Starta ugn på 200 grader. Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Vispa de äggen rejält blanda i yoghurten. Tillsätt resten och blanda till en jämn smet. Låt vila ungefär fem minuter. Rulla till bullar och lägg "kloss i kloss" brevid varandra i en passande form, går bra att använda en vanlig bakplåt med bakplåtspapper sålänge bullarna sitter ihop. Toppa med valfria frön (solros, sesam, pumpakärnor) och grädda i ca 15 minuter. Blir cirka 12 st små bullar på enkel sats.(GÖR DUBBEL SATS) 1 g kolhydrater per bulle! tackar, det ska provas!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 Biff med chili bea egen eller rest? "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 tacosrester "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 egen eller rest? Inte min en trist krog på Hornsgatan men maten är ok ... Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 dottern har camperat här ett par dagar,ett stukat knät o 6 stygn på låret efter en incident på en hästtävling...det firade vi med färska räkor o tillbehör... jättegott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 Burkräkor Ja och dom va inge viddare smak på för en räkmacka för 108:- plus 18:- för en Loka och 32:- för en kaffe latte 158:- för lunch inget för mig tur min chef drog firma kortet Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 (ändrad) Ja och dom va inge viddare smak på för en räkmacka för 108:- plus 18:- för en Loka och 32:- för en kaffe latte 158:- för lunch inget för mig tur min chef drog firma kortet Nä det är rent ut sagt ett jäkla lurendrejeri , handskalade räkor säger dom ,så att folk ska tro att dom är skalade på restaurangen , men så är det icke utan dom är skalade på fabrik och dränkta i konserveringsmedel Ändrades Augusti 23, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 Jobbat 9 timmar.. Imorgon blir det 6-timmarsdag och ett besök på grönan.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 dottern har camperat här ett par dagar,ett stukat knät o 6 stygn på låret efter en incident på en hästtävling...det firade vi med färska räkor o tillbehör... jättegott! de är inga färska räkor detdär.. de har varit frysta syns på räkorna.spröten är ganska långa på ej frysta.. de blir så sköra de frysta och går av strax framför huvudet..tyvärr ofta förekommande att butikerna blandar in tinade räkor med de färska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 de är inga färska räkor detdär.. de har varit frysta syns på räkorna.spröten är ganska långa på ej frysta.. de blir så sköra de frysta och går av strax framför huvudet..tyvärr ofta förekommande att butikerna blandar in tinade räkor med de färska. Dom spröten ser långa ut tycker jag så dom är färska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 23, 2012 Dela Inlagd Augusti 23, 2012 de är inga färska räkor detdär.. de har varit frysta syns på räkorna.spröten är ganska långa på ej frysta.. de blir så sköra de frysta och går av strax framför huvudet..tyvärr ofta förekommande att butikerna blandar in tinade räkor med de färska. når det gäller min bild på vad vi åt ikväll tror jag du har fel angående om dom är färska eller inte.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 (ändrad) når det gäller min bild på vad vi åt ikväll tror jag du har fel angående om dom är färska eller inte.... tyvärr varit frysta, inte ovanligt att de kan vara 5-10cm långa, samt skalen är ganska sträva.. tinade är mer blanka o glansiga. Ändrades Augusti 24, 2012 av erik-sson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 de är inga färska räkor detdär.. de har varit frysta syns på räkorna.spröten är ganska långa på ej frysta.. de blir så sköra de frysta och går av strax framför huvudet..tyvärr ofta förekommande att butikerna blandar in tinade räkor med de färska. Vad det gäller kvaliteten på vad ellim63 stoppar i sig så tvivlar jag inte,endast det bästa är gott nog i den familjen.Och slarva med frysta nänänänä.De är gourmander av bästa virke,jag vet.Mvh Måne som har haft förmånen att njuta av deras spis Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gawar Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Kvällsmat på båten igår... Lite förrätt Å lite till förrätt.. Lite mat på de... Och lite glass till efterätt.. Och sen hade jag tänkt börja om med lite fruktsallad, kallskuret m.m men jag blev sjösjuk å fick gå å lägga mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 når det gäller min bild på vad vi åt ikväll tror jag du har fel angående om dom är färska eller inte.... http://www.narfiskat.se/grebbestad/1-rakor.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Vad det gäller kvaliteten på vad ellim63 stoppar i sig så tvivlar jag inte,endast det bästa är gott nog i den familjen.Och slarva med frysta nänänänä.De är gourmander av bästa virke,jag vet.Mvh Måne som har haft förmånen att njuta av deras spis inget fel med frysta räkor.. köper ofta 5kg paket med frysta räkor vid fiskhamnen här i göteborg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Kvällsmat på båten igår... Lite förrätt Å lite till förrätt.. Lite mat på de... Och lite glass till efterätt.. Och sen hade jag tänkt börja om med lite fruktsallad, kallskuret m.m men jag blev sjösjuk å fick gå å lägga mig Att det börjar luta i hjärnkontoret kan ha andra orsaker när man äter smörgåsbord vet av erfarenhet. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 Att det börjar luta i hjärnkontoret kan ha andra orsaker när man äter smörgåsbord vet av erfarenhet. Tyvärr som chaufför och en båtresa på 2,5 timma så får man hoppa över dom lutningarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 24, 2012 Dela Inlagd Augusti 24, 2012 till lunch idag blir det squashgratäng med fetaost o strimlad överbliven stek.(squashen ÄR färsk plockad i trädgården för ett par timmar sen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu