Sam sip sam Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Potatisplättarna är värda en bild också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Tjuvsmakning ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Abborrfiske ,,,..Fläkta borrissar ...gotti Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 igår träffade frugan o jag kompisen inne på stan för att äta en bit mat... till förrätt en liten bruschetta med stuvade kantareller. till huvudrätt tog frugan majskyckling o jag o polarn beställde in biff rydberg!! till dessert åt jag o frugan tryfflar hon tog kaffe o konjak o jag tog ett glas lagrad rom, kompisen avslutade med marängsviss.. en fantastisk måltid o en trevlig kväll!! ps. restaurangen heter kungsgatan1. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
b-tung Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Sent snack på bar nombre, i mitt tycke en av storstadens bättre ställen Btw stället jag käkade värsting middan på. Betyget blev bara 7 av 10 då jag tyckte att dom fallerade på spetskålterrinnen och att lammytteefilen var lite seg efter för snabb tillagning. Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones.. F. You Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 (ändrad) Frugan höll på hur länge som helst med världens enklaste lilla thailändska baskost. Nudelröra. Medan jag var klar på 3 minuter med en skitkomplicerad cross-over rätt på ägg, mjölk, thaisoja och västerbottenost. Ändrades Augusti 5, 2012 av noBuzz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Gårdagens kantarellskörd räckte till en omelett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
b-tung Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 igår träffade frugan o jag kompisen inne på stan för att äta en bit mat... till förrätt en liten bruschetta med stuvade kantareller. till huvudrätt tog frugan majskyckling o jag o polarn beställde in biff rydberg!! till dessert åt jag o frugan tryfflar hon tog kaffe o konjak o jag tog ett glas lagrad rom, kompisen avslutade med marängsviss.. en fantastisk måltid o en trevlig kväll!! ps. restaurangen heter kungsgatan1. Såg riktigt bra ut! Rydbergsbilden gjorde mig riktigt sugen! Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones.. F. You Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
b-tung Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Sent snack på bar nombre, i mitt tycke en av storstadens bättre ställen Btw stället jag käkade värsting middan på. Betyget blev bara 7 av 10 då jag tyckte att dom fallerade på spetskålterrinnen och att lammytteefilen var lite seg efter för snabb tillagning. Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones.. F. You Mitt favoritställe heter Bar Mombre Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones.. F. You Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Grillmeny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Såg riktigt bra ut! Rydbergsbilden gjorde mig riktigt sugen! Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones.. F. You det var mycket gott, köttet var mkt bra o till serverades en dijonsenapscreme som var pricken över i så idag gjorde jag en fransk senapssås till karrén. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Mitt favoritställe heter Bar Mombre Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones.. F. You odengatan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Blev tvingad att göra lite matlådor, då passar lasagne, och grabben blev inte heller ledsen... Igen... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 det var mycket gott, köttet var mkt bra o till serverades en dijonsenapscreme som var pricken över i så idag gjorde jag en fransk senapssås till karrén. På fredag kväll när jag kommer förbi på lite grillat får du tusan skala potatisen innan kokning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 5, 2012 Dela Inlagd Augusti 5, 2012 Nja, Rydberg:en som Mille käkade va säkert god. Men där är jag en klassiker-freak, oxfile'n och den råstekta (dijonstekta) potatisen ska vara tärnade i samma storlek (max 2X2cm). Och severas på varsin tallrikshalva med råstekt lök i mitten mellan halvorna... Nu va jag petig i överkant va?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 Idag blev det matjessill och kokt potatis mycket gott Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 Dillkött och potatis. Fy sa*an det var det godaste jag ätit på länge Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 Det var ganska tomt i kylskåpet, lyckades att hitta lite falukorv o några potäter.. Enkelt snabbt o någolunda mätt blev man... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 (ändrad) Sprang på lite billig kalvfärs så då brukar jag steka upp lite för att ha som pålägg eller middagsmat när jag inte orkar laga något. Började med att låta lite Fibrex svälla med kalvfond. Mixade lite blandad lök och örter. Blandade i färsen tillsammans med strimlade soltorkade tomater och kapris. Saltade och pepprade. Öste dem när jag stekte dem och tänkte på Verner när han gjorde det samma och sa "Det här är kärlek, det". Ändrades Augusti 6, 2012 av Abrafo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 (ändrad) Vad blir det för middag?? En liten ägg och sillmacka blev det.. Med vänlig hälsning, Ändrades Augusti 6, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 Vad blir det för middag?? Med vänlig hälsning, ägg o sill-mackelimack på bröd från hemska finnbageriet från min gamla hemby. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 ägg o sill-mackelimack på bröd från hemska finnbageriet från min gamla hemby. Gillar finsk bröd. Riktigt mörkt och osötat.. Mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 regnar ute när man är färdig för dan i dagljus och kunde passa på att grilla lite.så det får bli en truckertapas me tillhörande lättöl istället. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 Gillar finsk bröd. Riktigt mörkt och osötat.. Mvh jo det är bland dom bästa bröden som finns enligt dom flesta finnar iaf.hehe memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 Sprang på lite billig kalvfärs så då brukar jag steka upp lite för att ha som pålägg eller middagsmat när jag inte orkar laga något. Började med att låta lite Fibrex svälla med kalvfond. Mixade lite blandad lök och örter. Blandade i färsen tillsammans med strimlade soltorkade tomater och kapris. Saltade och pepprade. Öste dem när jag stekte dem och tänkte på Verner när han gjorde det samma och sa "Det här är kärlek, det". Men herre min skaparee , förstöra kalvärsen med kapris , det har man i gammal unken mat för att föryngra smaken, inte i frächa grejer Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu