husse Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Knasen du e ju värre korvbög än mej, å jag är riktigt galen i korv... Jag ska försöka få hem ett par ringar Hellströms goda till nästa vecka, och vill gärna att du provar en bit. Det hänger bara på om polaren ska upp till Dalarna i helgen, jag ringer. Att du inte ringde, vi va ju till dalarna i helgen, men glömde köpa hästkörv min tok Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Att du inte ringde, vi va ju till dalarna i helgen, men glömde köpa hästkörv min tok Menar du Gustavskorv så är det den goaste korven som finns. Alla kompisar som kommer och hälsar på mig får alltid ta med Gustavskorv till mig. Tänk att få sitta på altanen här i Thailand med ett par kalla öl och gustavskorv. Mmmmmm vad det skulle vara gått Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Frukost på ikea. 10:- manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Att du inte ringde, vi va ju till dalarna i helgen, men glömde köpa hästkörv min tok Om allt går vägen, så kan jag ta med mig en ring till Uppsalaträffen. Skicka PM. Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Att du inte ringde, vi va ju till dalarna i helgen, men glömde köpa hästkörv min tok Brukar finnas på City Gross “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Idag åt jag riktigt snabblagad lunch.brukar äta denna rätt 1ggr/ vecka, då den är så lättlagad. 1 Bryn kycklingklubbor i stekpanna , salta och peppra. 2 lägg över i hög kastrull 3 red ur pannan med vatten, häll över kycklingklubborna 3 Skala och klyfta potatis och skiva morötter. 4 lägg över i kastrullen,fyll på med vattnet. 5 koka på svag värme i 30 minuter. sista 5 minuterna lägg i en halv citron Medans man väntar kan man med fördel vara inloggad på MPR,eftersom rätten sköter sig själv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Rörde ihop en röd curry på Korv/Lök/Majs/Paprika/Cocosmjölk Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Idag blev det en Mac.. Mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 På tal om korv så undrar jag var man får tag i god kokkorv. Inte det salta vidriga tramset som säljs av Lithells och andra på ICA/Coop etc. Den bästa jag hittat hittils är ju den danska röda pölsan men det måste ju finnas andra varianter som är bra med. Så hög andel kött och så lite salt som möjligt ska det ju vara. Någon som har tips? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 (ändrad) På tal om korv så undrar jag var man får tag i god kokkorv. Inte det salta vidriga tramset som säljs av Lithells och andra på ICA/Coop etc. Den bästa jag hittat hittils är ju den danska röda pölsan men det måste ju finnas andra varianter som är bra med. Så hög andel kött och så lite salt som möjligt ska det ju vara. Någon som har tips? Kokkorv eller varmkorv? Låter som du menar varmkorv? I så fall har Lidl hyfsat sortiment med kötthalter upp till 95 % mvh Ändrades Juli 23, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 (ändrad) Kokkorv eller varmkorv? Låter som du menar varmkorv? I så fall har Lidl hyfsat sortiment med kötthalter upp till 95 % mvh Menar ju varmkorv. Lidl? Åh fan. Ok. Det måste ju testas. Är det deras egna märke eller heter de något speciellt? Ändrades Juli 23, 2012 av noBuzz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Diverse tyska märken. Säkert mellanklassmärken i Tyskland men bra jämfört med ICA, Konsum .. Men det finns säkert svenska slaktare eller saluhallar som är ännu bättre .. Kommer nog tips på det också .. Men Lidl för snabbköp kan rekommenderas.. Mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Frukost på ikea. 10:- Bibben, din stekare där! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Kokkorv eller varmkorv? Låter som du menar varmkorv? I så fall har Lidl hyfsat sortiment med kötthalter upp till 95 % mvh VON Lidl heter slaktaren! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Sorunda Charkuteri har bra korv, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Andersson & tillman ska börja sälja sin körv i stockholm nu till hösten Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Andersson & tillman ska börja sälja sin körv i stockholm nu till hösten Deras korv går att köpa i Märsta på Coop ialla fall. Deras falukorv och prinskorv har jag köpt där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 (ändrad) Världens bästa Körv! Vart kokt Wiener & mos idag i magen! Ändrades Juli 23, 2012 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 (ändrad) Menar ju varmkorv. Lidl? Åh fan. Ok. Det måste ju testas. Är det deras egna märke eller heter de något speciellt? Wiener frankfurter ligger 4 i varje paket helt ok Delamo tror jag dom heter Ändrades Juli 23, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Andersson & tillman ska börja sälja sin körv i stockholm nu till hösten Finns lite överallt redan. Har provat och tyckte inte den var så bra heller. Oavsett märke så är ju alla på tok för salta. Hela grejen med att koka korv är ju den väldoftande lagen med bärs, lagerblad, kryddpepper och salt som ger sälta och smak till korven. Vill ha tag i en saltlöskorv helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Bräckt gravad lax. Så jä*la gott Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Dagens middag, biff, stektpotatis med hickorysmoke kryddad grillsås och sallad. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Skörbjuggen närmar sig med stormsteg, men nu är snart falukorvringen slut, tur man skivade upp lite grönsaker i af. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Pratat med frun för sista gången innan hon anträder färden snart mot arlanda. Hon nämnde nåt om att hon har gått upp i vikt och det passade alldeles utmärkt att jag då firade hennes ankomst med en somrig efterrätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Skörbjuggen närmar sig med stormsteg, men nu är snart falukorvringen slut, tur man skivade upp lite grönsaker i af. mvh walle Brittiska flottan höll skörbjuggen borta med Gimlet (Gin & Roses Lime). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu