Tallviking Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Igår var det lunch med en god pepperoni-pizza på Festival Foodland under Hilton Hotel, Pattaya Till middag vart det en god planka med bea, oxkött och rött vin till på Big Horn, Pattaya Tjejen tog Thai-mat som var så stark att inte ens hon kunde äta den. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Frukost på Siam Bayview Hotel, Pattaya. Kan klart rekommendera det hotellet. Tyst, lugnt, mycket bra frukost, 2 bra pooler. Centralt och bra läge dessutom Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Härligt Tallen Så farligt var det väl inte att kliva ur bilen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Härligt Tallen Så farligt var det väl inte att kliva ur bilen? Dagens mest väntade kommentar.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Malaxlimpa ,leverpastej,gurka zoega intogs vid sundets pärla Det är många som skriver om denna malaxlimpa, var köps den, antar att det är nåt lokalt bageri som tillverkar den. Eller finns den i hela landet? mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Det är många som skriver om denna malaxlimpa, var köps den, antar att det är nåt lokalt bageri som tillverkar den. Eller finns den i hela landet? mvh walle Googlade lite och hittade ett recept på nämda limpa, men eftersom provinsialläkaren har förbjudit mig att äta socker får jag nog hoppa över denna sockerbomb. Totalt 5 dl socker i en limpa är nog i mesta laget mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Det är många som skriver om denna malaxlimpa, var köps den, antar att det är nåt lokalt bageri som tillverkar den. Eller finns den i hela landet? mvh walle Willys och större Ica typ maxi och kvantum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 För mkt! Buffen på Shangri-La - rullade ut till terassen för lite Kaffe, virre och Romeo y Julieta som knappt fick plats. Och efter det över till Author's Lounge på Mandarin Oriental för att pussas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Och efter det över till Author's Lounge på Mandarin Oriental för att pussas? Har redan hunnit med high noon tea där tidigare i veckan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Har redan hunnit med high noon tea där tidigare i veckan Låter trevligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Idag blev jag sugen på pizza.. Har ju följt mat-trådarna här och sett hur vissa krånglar till det när den ska tillagas. Därför tänkte jag dela med mig av mina kunskaper i ämnet. Denna goda söndagsrätt är egentligen väldig lätt att slänga ihop. Egentligen behövs bara 2 ingredienser för att det ska gå smidigt att sätta sig framför tv:n och flotta i sig. Börja med att ta fram rätt sorts pizza papper. Brukar finnas en hel uppsjö av dessa så det gäller att välja rätt. Välj där efter omsorgsfullt ut vilken pizza som tilltalar just dig.. Där efter krävs det bara en telefon för att sätta igång processen, var noga med att knappa in rätt nummer. Sen kan det tillstöta ett litet problem för vissa, bland annat för mig. Men för en del tar det bara ett par minuter att få pizzan från ugnen till soffan för att sätta tänderna i den. För mig brukar det ta ca 30 minuter från det att jag satt igång processen till det att jag kan börja äta, så det är inte så mkt att bråka om och då kan det se ut så här. Det är väldigt viktigt att den äts i soffan framför tv:n så att man efter avslutat måltid kan inta ryggläge omgående ett par timmar, det brukar behövas.. Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Rev igenom frysen och hittade ett paket kebabkött(vad det nu är för nåt) inköpt på tyska lidl i höstas har jag för mig. Till dessa köttslamsor blev det pulvermos och grönsaker. Kan väl i ärlighetens namn påstå att det hade varit godare med en pizza mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Kebab på turkiska betyder "kött" så Kebabkött blir Köttkött. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Kebab på turkiska betyder "kött" så Kebabkött blir Köttkött. Grillat kött betyder Kebab.. Så det blir isåfall grillat köttkött.. Om vi nu ska hålla på att märka ord och rätta varandra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Grillat kött betyder Kebab.. Så det blir isåfall grillat köttkött.. Om vi nu ska hålla på att märka ord och rätta varandra Skall man märka ord så borde väl Tallviking stavas Tall viking (om nu "tall" inte avser trädet... ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Skall man märka ord så borde väl Tallviking stavas Tall viking (om nu "tall" inte avser trädet... ) Särskrivning är inget för mig. Särskilt inte på ett "nick" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Idag blev det Pytt på Korv/Kyckling/Nötkött/Vitlök/Makaroner..(tömde kylen) Blev riktigt gott Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Det blev en knasen idag Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Det blev en knasen idag Idag valde jag bort Kebab-pizzan då det är lät att man hamnar i total koma efter en sådan. Verkar som att bond1 hamnat i djup Kebab-koma, hoppas du lydde mitt råd om att äta den i soffan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Idag valde jag bort Kebab-pizzan då det är lät att man hamnar i total koma efter en sådan. Verkar som att bond1 hamnat i djup Kebab-koma, hoppas du lydde mitt råd om att äta den i soffan Åt den halvliggande i soffan men var tvungen att kasta mig i sängen efteråt. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Orintalisk fläskfilegryta med ris.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Lammchorizo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Dagens Pisykreation Och lite islatte på det.. Tittar mot frukostbordet för möjlig protein och grönsaksförstärkning.. Lite gris är aldrig fel: Pak Bom/Morning Glory är en av mina favoriter.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Pizza. Live and direct.. Mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Ibland är det jobbidt att bo i Thailand! Tittat i denna tråd varie dag och ser alltid Svensk pizza. Jag som älskar pizza. Men vad f-n det gick ju bra det här med. Titta på en Svensk pizza och äta min hemgjorda. Med en kall LEO så klart. Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu