Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Visst är det kul med hemlagad god mat och gärna med bilder, men i varje fall jag har slutat ge karma för bilder med mat från restauranger, om det inte är något extra med bilden

Ibland kan jag ge karma även från ett restaurang besök för trots allt så vill de dela sin upplevelse med oss andra. Inget ont i det men visst ger hemlagat nästan alltid karma. :thumbsup:

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Visst är det kul med hemlagad god mat och gärna med bilder, men i varje fall jag har slutat ge karma för bilder med mat från restauranger, om det inte är något extra med bilden

Jo kan vara lite tråkigt med restaurangmatbilder, därför kan man ju försöka få med en skylt lite av möblerna och lite annat från omgivningen när man visar upp en restaurangtallrik :thumbsup:

Dela på andra sajter

Jo tack jag vet det, men utbudet där e ju under all kritik, idag fanns det inget bröd och den lilla disken där dom säljer bacon,skinka och korv var tom..Tesco Lotus I That Phanom e dock helt ok med bra utbud av det mesta, har hört och troligen stämmer det att dom aldrig kommer sälja kött,fisk,kyckling och grönsaker på Tesco i Nakhon Phanom av just anledningen att dom inte vill stöta sig med vietnameserna som styr marknaden i Nakkan..

Håller med dig att Lotus i Nakhon Phanom har dåligt utbud av mat, själv brukar jag handla på Lotus Express i Tha Uthen som ligger 3 mil norr om Nakhon Phanom.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Idag har vi käkat pannbiff med potatis, gräddig löksky smaksatt med gele och gorgonzola. Lingon och pressgurka.

Pannbiffsrecept: vitt bröd uppblött med mjölk, ägg, nötfärs, smörsauterad lök, salt, peppar och vi som är uppåt 50 och äldre..Kryddpeppar.

post-3494-1342536762,26_thumb.jpg

Stek pannbiffarna i medelvärme i smör så att det inte bränner. Lyft pannbiffarna när dom har fått färg. Skya av stekpannan med vatten och spara skyn

post-3494-1342536916,07_thumb.jpg

Stek löken i smör, krydda med salt, peppar och socker. Tillsätt skyn och eventuellt lite fond och gele, reducera ner lite grann och tillsätt grädde. När det kokar tillsätt lite gorgonzola.

post-3494-1342537151,97_thumb.jpg

post-3494-1342537181,98_thumb.jpg

post-3494-1342537228,67_thumb.jpg

Sen är det bara att avnjuta med en god öl

Sent from my iPhone using Tapatalk thu sucker of al phones..

F. You

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Dela på andra sajter

Idag var det dags att rulla egna köttbullar på 33:ans recept. Man får väl konstatera att det krävs lite övning för att få till bullarna.

Blev väl lite stora och missformade efter stekningen kanske. Stuvade makaroner utan att fuska den här gången.

Jag är iaf nöjd med slutresultatet, lite träning på rullandet och bättre avsmakning av kryddorna nästa gång så blir det kanon, var ju första gången jag försökte. Mamma scan kommer inte in i mitt hem något mer :)

Tack för receptet 33:an, det var riktigt gott :thumbsup:

Knasen kan du skicka ett PM om receptet till mej på köttbullarna som du fått av 33 :an om han godkänner det . :thumbsup:

Mvh SWEDEMAN

Dela på andra sajter

Knasen kan du skicka ett PM om receptet till mej på köttbullarna som du fått av 33 :an om han godkänner det . :thumbsup:

Du får fråga 33:an om det, har lovat dyrt och heligt att inte sprida det :)

Dela på andra sajter

Du får fråga 33:an om det, har lovat dyrt och heligt att inte sprida det :)

Ja då får man fortsätta med mamma scan , om inte 33 : an går med på det . :ledsen:

Mvh SWEDEMAN

Dela på andra sajter

Pannbiff med lökpost-3494-1342539438,36_thumb.jpg

F. You

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja då får man fortsätta med mamma scan , om inte 33 : an går med på det . :ledsen:

Du får mitt istället

500 g nötfärs eller kalvfärs

1 st ägg

1 dl mjölk, 3% eller grädde

1 dl ströbröd

1 tsk dijonsenap

2 msk kalvfond

1 st gul lök, liten, riven

1 tsk salt

1 tsk svartpeppar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Eller så tar du mitt pannbiffsrecept. OBS aldrig rå lök i färsen det är ett big No no!

F. You

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Du får mitt istället

500 g nötfärs eller kalvfärs

1 st ägg

1 dl mjölk, 3% eller grädde

1 dl ströbröd

1 tsk dijonsenap

2 msk kalvfond

1 st gul lök, liten, riven

1 tsk salt

1 tsk svartpeppar

Ganska nära mitt

Dela på andra sajter

Jo kan vara lite tråkigt med restaurangmatbilder, därför kan man ju försöka få med en skylt lite av möblerna och lite annat från omgivningen när man visar upp en restaurangtallrik :thumbsup:

Ja sämre utsikter har man ju haft under middagen :pilot:

Och din rosa manbag låg prydligt placerad på ena fåtöljen...nice :giggle: /Hn

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Det var den rosa man-bagen jag menade med "lite annat från omgivningen" :thumbsup:

Dela på andra sajter

Såna matbilder kan man ju inte låta bli att ge Karma

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kantareller stekta med mycket chili och vitlök och en även med ägg och livets krydda som STJP brukar säga

post-3485-0-38668100-1342551132_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Ska provas, börjar tröttna på gulingar nu...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

post-3356-0-79217100-1342555899_thumb.jp

Grillskiva av högrev med utsökt "hemmeckat" kryddsmör från Dilens saluhall www.dilens.se och superäcklig pepparsås från Jensens Böfhus www.jensens.se (Någon konstig djävla banansmak i bakgrunden)

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Imorgon ska vi äta ett ypperligt smakfullt långkok.

Nämligen Lammnacke provencal.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

En ny dag, en ny frukost..

3a080bc3-06af-53ae.jpg

Detta är ankägg, over and easy..

3a080bc3-06e5-544f.jpg

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

den där genomskinliga chilisåsen med chilifrukter skulle jag gärna vilja receptet på kan nån PM:a det till mig så vore jag tacksam

Dela på andra sajter

Surfarens hemma gjorda pizza. Och en kall LEO

post-5141-0-55459500-1342587441_thumb.jp

Mmmm det var gått

Solen är full och jag skiner

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu vet jag inte vilken du menade men

Nam prik pla kan du göra så här finns säkert en hel del varianter även på den

1 stor röd chili, i tunna skivor/bitar

1 stor grön chili, i tunna skivor/bitar

1 vitlöksklyfta, i små bitar

4 msk pressad citron- eller limejuice

5 msk fisksås

1 tsk socker

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu vet jag inte vilken du menade men

Nam prik pla kan du göra så här finns säkert en hel del varianter även på den

1 stor röd chili, i tunna skivor/bitar

1 stor grön chili, i tunna skivor/bitar

1 vitlöksklyfta, i små bitar

4 msk pressad citron- eller limejuice

5 msk fisksås

1 tsk socker

Eller så kan man köra en tsk med natriumglutamat.

Vet inte hur stor skillnad det blir på smaken. Fast de flesta försöker nog att undvika MSG.

EDIT:

Är det inte Prik Nam Pla den heter?

Nåja, de flesta på detta forum är bättre på thai än mig, så jag har säkert fel.

Oavsett så är det den bästa formen av chili.

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...