Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

dag vart det Café lunch efter sjukbesök räkis kaffe & en dammsugare till efterätt SMASKENS!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Idag var det dags att rulla egna köttbullar på 33:ans recept. Man får väl konstatera att det krävs lite övning för att få till bullarna.

Blev väl lite stora och missformade efter stekningen kanske. Stuvade makaroner utan att fuska den här gången.

Jag är iaf nöjd med slutresultatet, lite träning på rullandet och bättre avsmakning av kryddorna nästa gång så blir det kanon, var ju första gången jag försökte. Mamma scan kommer inte in i mitt hem något mer :)

Tack för receptet 33:an, det var riktigt gott :thumbsup:

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Idag var det dags att rulla egna köttbullar på 33:ans recept. Man får väl konstatera att det krävs lite övning för att få till bullarna.

Blev väl lite stora och missformade efter stekningen kanske. Stuvade makaroner utan att fuska den här gången.

Jag är iaf nöjd med slutresultatet, lite träning på rullandet och bättre avsmakning av kryddorna nästa gång så blir det kanon, var ju första gången jag försökte. Mamma scan kommer inte in i mitt hem något mer :)

Ser bra ut för att vara första gången ,nu blev man sugen

Dela på andra sajter

Ser bra ut för att vara första gången ,nu blev man sugen

Kul att se dig igen, 33:an. :) Det har varit lite tomt efter dig :(

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Kvällsmål "mellanmål" lite blåbärssvalka!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Kul att se dig igen, 33:an. :) Det har varit lite tomt efter dig :(

Tack grabben he he

Dela på andra sajter

Tack grabben he he

Jaa du får hålla käften härdanefter för det va tomt när du inte förgyllde tillvaron här.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Welcome Back är det nått Du behöver i tillvaron utanför slå en Pling!Hi Hi

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Har käkat burgare inköpta på Makro i Sakhon Nakhon, steak burger 150 grammare, måste fan säga att det var nog det godaste jag ätit på hela denna trip, tyvärr inga foton, måste även säga att Sakhon Nakhon e ju fan grymt, allt som Nakhon Phanom inte har finns ju i Sakhon Nakon förutom ett bra fotbollslag... Makro Big C tesco, i nakkan finns bara vietnames marknaden fy fan

Dela på andra sajter

Ett tips till nästa rullning :crazy: använd mer kallvatten på händerna när du ska rulla köttebullarna, då blir dom mer runda å goa att ta i, nästan som en bröstvårta :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

ledig bara en kväll o kanonväder, marinera entrecote med oregano o timjan, skörda första potatisen, smörsteka kantareller o tända grillen.

ta en dusch o koka potasisen, gå ut i trädgårn o lägg köttet o några paprikor på grillen... en fantastiskt god middag i kvällssolen!!!

till efterrätt de första hallonen med vaniljglass... o så gott!!!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Igår blev det grillade burgare på skink och kalvfärs med hembakat hamburgerbröd samt himmalavad hamburgerdressing och grönmögeldressing

d5720e74-a8ae-e0f7.jpg

d5720e74-a8bd-d279.jpg

Brorsonen som till hösten skall påbörja

Sin utbildning till kock fick dela bröden

d5720e74-a92b-53f7.jpg

Nej nej pågadrul du skär ju snett!!!

skriker far.

Så här gör man ju!

d5720e74-a9f0-47d1.jpg

Se så fint det blir

d5720e74-aa38-6053.jpg

Du menar så här gubbajäver

d5720e74-aa66-737a.jpg

Och jo de pratar så med varandra

Helt fantastiskt underbart kanon he he,, MC,BK ,MAX Släng er i väggen

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

karlarpsmetz

Helt fantastiskt underbart kanon he he,, MC,BK ,MAX Släng er i väggen

Tackar.

jo de var underbart gott, min bror med familj var så mätta att de knappt orkade ta sig ut till bilen efteråt.

Mc-D eller Max käkar jag inte hos äckligare burgare får man leta efter.

Mvh Karlarpsmetz

Djai yen yen!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tackar.

jo de var underbart gott, min bror med familj var så mätta att de knappt orkade ta sig ut till bilen efteråt.

Mc-D eller Max käkar jag inte hos äckligare burgare får man leta efter.

Precis rena rama xxxxxx he he

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

En ny frukost här i Huai Khwang ..

En ny av pisy's kreationer..

Näm-ägg-mackor..

7357cce7-baa1-dbf7.jpg

Annars fanns det också fisk..

7357cce7-bac1-f706.jpg

.. Vårrullar ..

7357cce7-bae2-695f.jpg

7357cce7-baf3-6d01.jpg

.. Näm ..

7357cce7-bb16-f707.jpg

Mm ..

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Har käkat burgare inköpta på Makro i Sakhon Nakhon, steak burger 150 grammare, måste fan säga att det var nog det godaste jag ätit på hela denna trip, tyvärr inga foton, måste även säga att Sakhon Nakhon e ju fan grymt, allt som Nakhon Phanom inte har finns ju i Sakhon Nakon förutom ett bra fotbollslag... Makro Big C tesco, i nakkan finns bara vietnames marknaden fy fan

Tesco Lotus finns i Nakhon Phanom,

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Tesco Lotus finns i Nakhon Phanom,

Jo tack jag vet det, men utbudet där e ju under all kritik, idag fanns det inget bröd och den lilla disken där dom säljer bacon,skinka och korv var tom..Tesco Lotus I That Phanom e dock helt ok med bra utbud av det mesta, har hört och troligen stämmer det att dom aldrig kommer sälja kött,fisk,kyckling och grönsaker på Tesco i Nakhon Phanom av just anledningen att dom inte vill stöta sig med vietnameserna som styr marknaden i Nakkan..

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Middagen serverad här i Huai Khwang ..

Detta blev det till riset idag.7357cce7-4b74-eec3.jpg

Bl.a. 2 sorters fisk..

7357cce7-4b97-81e9.jpg

7357cce7-4ba7-34a1.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Idag blev det en mör köttbit med en rödvin/tomatsås.Några dagens gulingar och saltkokad potatis till det.. F-n var gott.. :nyam:

Har inte varit inne och kollat på några dagar och TACK ALLA SOM LÄGGER UPP BILDER. :14: Bästa tråden alla kategorier :thumbsup:

Dela på andra sajter

Den godaste dagens lunch jag ätit på mycket mycket länge

Kummelfilé i paket med smör, purjolök , dill, rökt kaviar & färsk potatis hos Gunnar på http://www.baravara.org

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Pannkaksrullar med lingonsylt och kall mjölk.

( jag vet att det inte är torsdag..Hade glömt handla mat.)

Veteran

Dela på andra sajter

Idag blev det en mör köttbit med en rödvin/tomatsås.Några dagens gulingar och saltkokad potatis till det.. F-n var gott.. :nyam:

Har inte varit inne och kollat på några dagar och TACK ALLA SOM LÄGGER UPP BILDER. :14: Bästa tråden alla kategorier :thumbsup:

Visst är det kul med hemlagad god mat och gärna med bilder, men i varje fall jag har slutat ge karma för bilder med mat från restauranger, om det inte är något extra med bilden

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...