svampen Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Köttfärsås på nöt bandspagetti & parmensan + 1 stort glas mjölk! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Det har de inte levt upp till när jag ätit där. Efter det senaste besöket lovade jag mig själv att aldrig mer sätta min fot i en Maxeria. Nej, det kanske. Men menar du att McD är bättre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Då har du missat Hesburger, som finns i mitt förra hemland... FF Har absolut inte missat Hesburger eftersom det inte låg så många Km från mitt barndomshem. Och finnar är duktiga på mycket, men Hesburger är bedrövliga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Det har de inte levt upp till när jag ätit där. Efter det senaste besöket lovade jag mig själv att aldrig mer sätta min fot i en Maxeria. Nej det är inte bätter hos skrattande måsen eller den där amerikanska burger king, sicket avfall dom serverar. Tacka vet ja en riktig sibylla där kan man få en burgare med räksallad å mos om man vill Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Nej, det kanske. Men menar du att McD är bättre? Nope, det är som att jämföra pest och kolera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 På tal om dålig mat, det här blev kvällsmaten, Lynn va kock ikväll Pressgurka från igår Grönsaker, vad dom hittar på konsiga namn Pommes i ugn Löspe...sar i ostfyllning, jäkla lövbiff den blir som batong efter nån minut Hittade lite efterrätt i kylen så man får fylla upp min lilla mage lite Nu har hon givit katten meducin, så blodet sprutar så jag fär väl gå å hjälpa henne lite Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Nej det är inte bätter hos skrattande måsen eller den där amerikanska burger king, sicket avfall dom serverar. Tacka vet ja en riktig sibylla där kan man få en burgare med räksallad å mos om man vill Näru här har Du en äkta Svampenburgare a`la Gorgonzola "hemgjort alltid bäst"! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Kocken här gjorde ett dåligt försök till pannbiffar. Potatismosen var inte heller någon höjdare. Tog 1/2Kg med rödlök och blandade den in i potatismosen annars hade den aldrig gått ner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Min tur att laga mat idag tydligen. Så då blev det hasselbackspotatis som fått simma i smör. Till det bearnesås med lite extra kryddning med cayennepeppar. i köttväg fick det bli en flintastek som grillades omsorgsfullt med chillyglace tills den fick en underbar yta. Naturligtvis blir det sallad till härligheten bestående av vår egen odlade plocksallad, tomater, lök och gurka. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Ingen ska säga att inte MPR uppfostrar oss. FF köpte en grillborste eftersom jag fick klagomål hur skitig grill jag har.. Får se nu om kotletterna smakar bättre nu.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 På tal om dålig mat, det här blev kvällsmaten, Lynn va kock ikväll Pressgurka från igår Grönsaker, vad dom hittar på konsiga namn Pommes i ugn Löspe...sar i ostfyllning, jäkla lövbiff den blir som batong efter nån minut Hittade lite efterrätt i kylen så man får fylla upp min lilla mage lite Nu har hon givit katten meducin, så blodet sprutar så jag fär väl gå å hjälpa henne lite Bira och jordgubbar det är grejor det Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Det har de inte levt upp till när jag ätit där. Efter det senaste besöket lovade jag mig själv att aldrig mer sätta min fot i en Maxeria. Tycker att de är bäst bland de stora kedjorna. Annars kan du prova Flippin Burgers som köper högrev och mal sin egen färs som de gör burgarna på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Tycker att de är bäst bland de stora kedjorna. Annars kan du prova Flippin Burgers som köper högrev och mal sin egen färs som de gör burgarna på. Har läst några recentioner om Flippburgaren, stället står på 'ska-besöka-listan', Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 (ändrad) Har ni vägarna förbi gnällbältets huvudsäte Örebro kika in här kan rekomenderas ! www.enellys.se/01/ Ändrades Juli 9, 2012 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mytoman Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Har ätit lite olika saker idag..Mer vill jag inte berätta. Vill inte att SÄPO ska kartlägga vilka matvanor jag har. Sitter typ på kåken nu, Ungerfär. Så har ätit buff-ÄÄ!. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 två kvällsmackor med boxholms kryddost, till det lättmjölk!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 två kvällsmackor med boxholms kryddost, till det lättmjölk!! Lite väl tunna skivor tycker jag... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Ingen ska säga att inte MPR uppfostrar oss. FF köpte en grillborste eftersom jag fick klagomål hur skitig grill jag har.. Får se nu om kotletterna smakar bättre nu.. FF Det är ju den skiten som ger den goda smaken Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 (ändrad) Det är ju den skiten som ger den goda smaken Det är ju den skiten som ger den goda smaken Nu använde du det förbjudna ordet i en mat-tråd... Bäst att du ser dig över axeln både en och två gånger när du är på forumet i fortsättningen Helvete! Edit. Kom just på att jag själv skrev det förbjudna ordet i ett inlägg om Max på Arlanda tidigare idag Ändrades Juli 9, 2012 av knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Hemmalavad smörgåsgurka Skiva gurkan Tag en gryta med 9dl vatten och häll i 4 grader ättika Häll i 1kg socker Tillsätt gula senapsfrön ca en näve Låt småputtra 20 minuter Tag av värmen i med gurkorna och låt stå 24 timmar Fyll väl rengjorda burkar med gurkor,lag krondill och pepparrot Mums Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Idag blev det rökt makrill med dillstuvad potatis till lunch Lilltjejen kladdade mest Och till kvällsmat tjuvstartade vi kräftsesongen Grabbens önskemat Det gick åt 3kg till mig frugan och 2 barn Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Hemmalavad smörgåsgurka Skiva gurkan Tag en gryta med 9dl vatten och häll i 4 grader ättika Häll i 1kg socker Tillsätt gula senapsfrön ca en näve Låt småputtra 20 minuter Tag av värmen i med gurkorna och låt stå 24 timmar Fyll väl rengjorda burkar med gurkor,lag krondill och pepparrot Mums Ska provas, återkommer med saltgurka när de små har kommit ner i pris. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 två kvällsmackor med boxholms kryddost, till det lättmjölk!! Ellim63... satan nu blev man ju sugen på kvälls macka... Perkerle inget ljust eller mörk mjubröd hemma då vi skall resa bort . får bli en simpel knäckemacka Tja med lite rökt skinka, tomater, salt å peppar, brieost, röd stenbitsrom och hackad gul lök med pressad lime över, en gurskiva och lite dill /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
b-tung Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Kokade svenska färskpotatisar i dill och öl. Lyfte av dem när dom var färdigkokta och tillsatte en skvätt vinäger, lök, lagerblad aning salt och vitpeppar och stormkokade lagen i 5 minuter. La i 3 torskfileer och lät det precis koka upp. Drog det av värmen och la på ett lock. Skirade smör, rev pepparrot, skalade smögenräkor, hackade dill och hackade lite kokta ägg. Kan nog påstå att det kan vara dagens godaste MPR rätt. Ska göra den till 33:an nångång så får jag förmedla hans omdöme om denna rätt. Skål på er! Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 9, 2012 Dela Inlagd Juli 9, 2012 Kokade svenska färskpotatisar i dill och öl. Lyfte av dem när dom var färdigkokta och tillsatte en skvätt vinäger, lök, lagerblad aning salt och vitpeppar och stormkokade lagen i 5 minuter. La i 3 torskfileer och lät det precis koka upp. Drog det av värmen och la på ett lock. Skirade smör, rev pepparrot, skalade smögenräkor, hackade dill och hackade lite kokta ägg. Kan nog påstå att det kan vara dagens godaste MPR rätt. Ska göra den till 33:an nångång så får jag förmedla hans omdöme om denna rätt. Skål på er! JaJaJa... det är skillnad på lort och pannkaka... och vad är väl en bal på slottet Se ya... förhoppningsvis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu