Enis Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 pannbiff med löksky fick det bli på tallriken idag enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 Efter en Tartar till förrätt som räckt till 4 blev det en Schnitzel till mig och en Gulasch till Roffe. Nu matkoma “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 Efterrätt 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 Kvällsmacka. Nu gick det sista i dyrburken. Medwursten räcker dock ett par dagar till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 Pak boong fai daeng,(vattenspenat från växthuset wokat med chili, vitlök och ostronsås) serverades med omelett thaistyle.. fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 Jag startade med en kall gjutjärnsstekpanna och finhackad bacon, för att smälta ut baconfettet under tiden pannan värmdes upp. När fettet började bubbla la jag i en tesked hackad vitlök (inte pressad), och fortsatte steka, (tyvärr hade jag ingen schalottenlök, det fick gå ändå). Innan vitlöken fått färg så knäckte jag i ett ägg och rörde om i pannan, tills ägget var nästan färdigt, då tillsatte jag 3-4dl dagsgammalt kylt ris och wokade på hyfsat hög värme, kryddade med soya, svartpeppar och lite gult currypulver, och stängde av spisen och lät riset steka klart och torka tills riskornen var glansiga och såg halvtorra ut. För att inte få en massa klumpar av fuktigt ris använde jag botten på en slev att röra om med och pressa ner det så att det blev separata riskorn, och blanda det, funkade bra! Stekt ris med bacon och gul curry, smakade fint! Första gången jag gjort stekt ris, nästa gång skall jag se till att ha schalottenlök, mer soya (jag hade nog bara en tesked kvar hemma) och finmalen vitpeppar, kanske lite chili också och ta mindre eller inget currypulver. Men det var gott, får se om jag hinner ta foto nästa gång... Har sett lite för många YT av Uncle Roger, har en bit kvar till Chef Wang gang... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Det fick bli en färdig köpt lasagne till nattens arbetspass 🍻 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Gomorron, idag regnar det. Skönt 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 11 timmar sedan, skrev Tommy: Jag startade med en kall gjutjärnsstekpanna och finhackad bacon, för att smälta ut baconfettet under tiden pannan värmdes upp. När fettet började bubbla la jag i en tesked hackad vitlök (inte pressad), och fortsatte steka, (tyvärr hade jag ingen schalottenlök, det fick gå ändå). Innan vitlöken fått färg så knäckte jag i ett ägg och rörde om i pannan, tills ägget var nästan färdigt, då tillsatte jag 3-4dl dagsgammalt kylt ris och wokade på hyfsat hög värme, kryddade med soya, svartpeppar och lite gult currypulver, och stängde av spisen och lät riset steka klart och torka tills riskornen var glansiga och såg halvtorra ut. För att inte få en massa klumpar av fuktigt ris använde jag botten på en slev att röra om med och pressa ner det så att det blev separata riskorn, och blanda det, funkade bra! Stekt ris med bacon och gul curry, smakade fint! Första gången jag gjort stekt ris, nästa gång skall jag se till att ha schalottenlök, mer soya (jag hade nog bara en tesked kvar hemma) och finmalen vitpeppar, kanske lite chili också och ta mindre eller inget currypulver. Men det var gott, får se om jag hinner ta foto nästa gång... Har sett lite för många YT av Uncle Roger, har en bit kvar till Chef Wang gang... MVH Kunde du inte använda gul eller rödlök istället? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 burgare 🍔 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Schnitzel på Bistro Bryggeriet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Frukost ☕ Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 15 timmar sedan, skrev Tommy: Jag startade med en kall gjutjärnsstekpanna och finhackad bacon, för att smälta ut baconfettet under tiden pannan värmdes upp. När fettet började bubbla la jag i en tesked hackad vitlök (inte pressad), och fortsatte steka, (tyvärr hade jag ingen schalottenlök, det fick gå ändå). Innan vitlöken fått färg så knäckte jag i ett ägg och rörde om i pannan, tills ägget var nästan färdigt, då tillsatte jag 3-4dl dagsgammalt kylt ris och wokade på hyfsat hög värme, kryddade med soya, svartpeppar och lite gult currypulver, och stängde av spisen och lät riset steka klart och torka tills riskornen var glansiga och såg halvtorra ut. För att inte få en massa klumpar av fuktigt ris använde jag botten på en slev att röra om med och pressa ner det så att det blev separata riskorn, och blanda det, funkade bra! Stekt ris med bacon och gul curry, smakade fint! Första gången jag gjort stekt ris, nästa gång skall jag se till att ha schalottenlök, mer soya (jag hade nog bara en tesked kvar hemma) och finmalen vitpeppar, kanske lite chili också och ta mindre eller inget currypulver. Men det var gott, får se om jag hinner ta foto nästa gång... Har sett lite för många YT av Uncle Roger, har en bit kvar till Chef Wang gang... Sådärja utförligt och förklarande... Tack MVH Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev ellim63: Kunde du inte använda gul eller rödlök istället? Var hemma, inte på nån restaurang och fick ett "ryck" att det var dags att testa stekt ris, sent på kvällen (Jag hade glömt att äta nåt igår...). Så jag öppnade kylen och körde en "Kajsa Varg". Men visst hade gul lök, tex, funkat fint! Videon som gjorde "Uncle Roger" berömd: MVH Ändrades Juli 19, 2023 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 järpar enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Blev en rumpstek på vitlöksbröd till middag “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Blev ingen IC utan GT istället “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Wienerkorvar med det som hör till.. fantastiskt gott! 💕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 Gomorron “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 Dagens lunch “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 8 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Dagens lunch Ruggigt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 Hönsbröst mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 En läskig fiskliknande sak som mer såg ut som en utbränd dildo med ogräs, hua! There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu