svampen Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Nej dom stängde ner köket med, så vatten o bröd är allt han får Ha Ha nä 33:an har nog försänkningar i restaurange branchen blir nog Jail-Delivery?? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 En rak kille (33:an) som bjuder på sina eminenta kunskaper om mat och matlagning, blir avstängd för att han dissar skräpmat. Trist! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 En rak kille (33:an) som bjuder på sina eminenta kunskaper om mat och matlagning, blir avstängd för att han dissar skräpmat. Trist! Ja, väldigt trist och konstigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Ja det verkar vara ett oövertänkt beslut... Kan berörda moderator omförhandla detta i mina ögon något förhastade beslut?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Ja för i morrn är det messester och jag tänker leva på mamma scans köttbullar, och behöver en riktig analys om dess innehål och vilken öl som är bäst avpassad till dessa gobitar Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Herregud va petigt att stänga av 33:an! Det är väl bara starta upp en "Den stora köttbullstråden" eller nåt och flytta över inläggen dit. Lite jävla sunt förnuft går väl att visa även som moderator på MPR.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Blandfärs is the skit!! Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Heja Nicholas! Äntligen någon mer som ledsnat på 33;ans arroganta påhopp på alla som inte delar hans matlagningsfilosofi till fullo! Han verkar ha väldiga problem med vad andra äter och dricker. Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Blandfärs is the skit!! Ja om du blandar själv... En gång för några år sedan så köpte jag en Fjällkokalv av en polare som födde upp såna. Jag skulle få den styckad, polaren lämnade in kropparna till Siljans Chark för styckning malning mm. men dom jävlarna tyckte att färsen såg så mager ut så dom blandade ut den med fett från nån annan jävla ko. Så min `èxklusiva´´ Fjällko färs blev en mainstream köttfärs av tveksamt ursprung. Å jag som såg fram emot att få tillreda värdens godaste Wallenbergare blev grymt besviken å slängde all färs... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 (ändrad) Heja Nicholas! Äntligen någon mer som ledsnat på 33;ans arroganta påhopp på alla som inte delar hans matlagningsfilosofi till fullo! Han verkar ha väldiga problem med vad andra äter och dricker. Mvh Amja ... Edit jag självcencurerade... Ändrades Juli 5, 2012 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Heja Nicholas! Äntligen någon mer som ledsnat på 33;ans arroganta påhopp på alla som inte delar hans matlagningsfilosofi till fullo! Han verkar ha väldiga problem med vad andra äter och dricker. Mvh Amja Vad tvär herrn' var. Var Mama nudlarna dåliga idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Ja om du blandar själv... En gång för några år sedan så köpte jag en Fjällkokalv av en polare som födde upp såna. Jag skulle få den styckad, polaren lämnade in kropparna till Siljans Chark för styckning malning mm. men dom jävlarna tyckte att färsen såg så mager ut så dom blandade ut den med fett från nån annan jävla ko. Så min `èxklusiva´´ Fjällko färs blev en mainstream köttfärs av tveksamt ursprung. Å jag som såg fram emot att få tillreda värdens godaste Wallenbergare blev grymt besviken å slängde all färs... Till Wallen kör jag kalvfärs men gärna blandfärs till tex köttfärslimpa,lasagne osv inget fel för mig! PS: Var det fett från en Sjöko dom blandade ut med???Hi Hi Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Heja Nicholas! Äntligen någon mer som ledsnat på 33;ans arroganta påhopp på alla som inte delar hans matlagningsfilosofi till fullo! Han verkar ha väldiga problem med vad andra äter och dricker. Mvh Amja Eller så kanske man kan läsa vissa inlägg med glimten i ögat Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 (ändrad) Eller så kanske man kan läsa vissa inlägg med glimten i ögat Många verkar ha nageln i ögat medans dom läser. Och vissa verkar inte kunna läsa alls. Kanske dom bör ta sig en glimteniögatkurs 20 högskolepoäng Ändrades Juli 5, 2012 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Till Wallen kör jag kalvfärs men gärna blandfärs till tex köttfärslimpa,lasagne osv inget fel för mig! PS: Var det fett från en Sjöko dom blandade ut med? ??Hi Hi Nää det va fett från en KOllosalt dryg svampjävel. hehe När jag provstekte färsen så halverades mängden i pannan, polaren ringde upp mej å sa : släng skiten å sedan vägrade han betala för styckningen, och när ägaren till slakteriet kom tbx. efter nån vecka så höll han bara med och sa- jag hade inte heller betalat... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Eller så kanske man kan läsa vissa inlägg med glimten i ögat När man använder liknelser med piss, avföring, slafs och annat, anser jag att det gått långt över gränsen för vad som skulle kunna uppfattas som roligt! Mvh Amja PS Kanske 33;an är nån slags helig ko som inte får kritiseras i vissa kretsar? DS "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 När man använder liknelser med piss, avföring, slafs och annat, anser jag att det gått långt över gränsen för vad som skulle kunna uppfattas som roligt! Mvh Amja PS Kanske 33;an är nån slags helig ko som inte får kritiseras i vissa kretsar? DS Heliga kor finns i Indien ,här gör vi köttfärslimpor ,slottstek odyl av korna Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Pulvermos och bullens pilsnerkorv.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Pulvermos och bullens pilsnerkorv.. Rock on! Usch, tacka vetja Billys Pan Pizza. Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Kebabsallad. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Är det nått jag kan, så är det att laga mat.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 När vi ändå pratar om att mala färs själva, hittade jag lite bilder som ev. kan beskriva varför man är mer nöjd med egenmald färs. Köttet jag maler här är nöt, högrev, som är "billigt" kok kött. De värsta senorna / fettet bortskuret. Slamsorna jag skar bort, gick i kvarnen efteråt. Hade man köpt den färsen på ICA, hade den förmodligen beskrivits som mager... Fläskfärs, fläsk karre, som alla vet är ett fett kött, men jämnför med affärens färdigmalda... I Thaland har jag en gammal kvarn jag fick av mormor, funkar klockrent...köp en på ett loppis och prova! ( även till kyckling färs, fisk mm. ) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 När vi ändå pratar om att mala färs själva, hittade jag lite bilder som ev. kan beskriva varför man är mer nöjd med egenmald färs. Köttet jag maler här är nöt, högrev, som är "billigt" kok kött. De värsta senorna / fettet bortskuret. Mvh. borje222 Har en likadan kvarn, köper halva slaktdjur som lamm/kalv/gris och bakpart/frampart nöt o styckaroch mal själv Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 De e ganska roligt att se kul att se när thaitjejerna ser vår ``slänghög´´ och när dom e färdiga så finns det 10-15kg. mer malkött. Och dom sitter dessutom med sina ben i veckor efteråt... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 5, 2012 Dela Inlagd Juli 5, 2012 Sedan kan man mala i lite rökt eller rimmat kött för att få lite extra piff på köttbullarna/hamburgarna “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu