Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.


Swemag

Recommended Posts

navion hispania

Vart  ett besök i Phuket Town riktigt gammalt  hak. Inga krusiduller 5 rätter att välja på20221228_102730.thumb.jpg.3cc6f63dd91e355899cf55412ee9e74b.jpg

20221228_103421.jpg

20221228_104557.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Enis:

8A40CD65-206C-4D63-B10E-FA00D17E944F.thumb.jpeg.79a88c04ddd213494869f6fcae1da6f7.jpeg

 

 

enis

Såg riktigt gott ut. Nästa vecka blir det nog en sådan och lite annat gott i det riktiga Thailand😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En Jansson 😋

20221229_122019.thumb.jpg.f7ed112b217b07e078b1f5a35d9ebf2a.jpg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Såg riktigt gott ut. Nästa vecka blir det nog en sådan och lite annat gott i det riktiga Thailand😉

Pattaya 😉😉😉det riktiga Thailand 😉 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Såg riktigt gott ut. Nästa vecka blir det nog en sådan och lite annat gott i det riktiga Thailand😉

 

Det var nog så nära Thailand man kan komma 😋 หมูสับ ฉันแฮ็ก มีดกับตอไม้

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev apknug:

Du behöver inte vänta till nästa vecka, det finns Thaimat i Sverige också.....

Nähä :ahh:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev apknug:

Ja vet?! Visst blir man förvånad.? Det är bara svennebanan mat som folk äter, se ovan..

:blah::blah::blah::blah:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir en tillpimpad fryspizza.

Med srirachasås, lite  riven cheddarost sen hittade jag en bit helstekt kalkon som också lades på.

 

35A80039-C11D-4044-B79C-D6179D4C772B.thumb.jpeg.6d8ae2e7b8c1669cbe76d6f18eec2ca9.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Du behöver inte vänta till nästa vecka, det finns Thaimat i Sverige också.....

 

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Nähä :ahh:

 

1 timme sedan, skrev apknug:

Ja vet?! Visst blir man förvånad.? Det är bara svennebanan mat som folk äter, se ovan..

 

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

:blah::blah::blah::blah:

Visst finns det Thaimat i Sverige!

Och vill man dessutom ha välsmakande Thailändsk mat, så rekommenderar jag vår restaurang (en av dem) Thaihouse i Partille https://restaurangtoppen.se/04362193/Thai_House_Partille , det är kanske lite långt att resa för bra thaimat?

Men den i Göteborg är också bra, Thaihouse på Vasagatan 6. Googla Thaihouse vasa

 

För utsocknes är det nog bäst att ta en tripp till Thailand, och kolla var de har flest kunder (lärde jag mej redan på min första resa till "LOS").

 

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tong jai:

Junior tyckte att det var dags för nachos tallrik.85ABCD95-EF28-4D1C-90AD-4D2F76C1DD24.thumb.jpeg.8fe8907854acde2bf19f78f043c072df.jpeg

 

Tacka junior för inspirationen! 

20221229_191537.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rillex:

Blir en tillpimpad fryspizza.

Med srirachasås, lite  riven cheddarost sen hittade jag en bit helstekt kalkon som också lades på.

 

35A80039-C11D-4044-B79C-D6179D4C772B.thumb.jpeg.6d8ae2e7b8c1669cbe76d6f18eec2ca9.jpeg


@Tommy faktiskt inte ett smack tråkigt ibland bättre än översaltad thaimat från en svensk medioker Thakiosk.

Tyvärr ätit från så många sådana.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rillex:


@Tommy faktiskt inte ett smack tråkigt ibland bättre än översaltad thaimat från en svensk medioker Thakiosk.

Tyvärr ätit från så många sådana.

 

å samma djävla grönsaksblandning i varje rätt

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rillex:


@Tommy faktiskt inte ett smack tråkigt ibland bättre än översaltad thaimat från en svensk medioker Thakiosk.

Tyvärr ätit från så många sådana.

Den ser trist ut, men kanske bättre än vad du brukar tillaga?.

Varför besöker du förresten mediokra Thaikiosker, när det finns bra Thailändska restauranger i Sverige, kan du inte lära dig?

Jo översaltad mat är äckligt.

 

Jag trodde inte att du skulle reagera så starkt på en "Tråkig-smiely", men där fick jag fel, sorry?

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Enis:

 

å samma djävla grönsaksblandning i varje rätt

 

Enis

Kan det vara så att du besöker samma kiosker som Rillex?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Tommy:

Den ser trist ut, men kanske bättre än vad du brukar tillaga?.

Varför besöker du förresten mediokra Thaikiosker, när det finns bra Thailändska restauranger i Sverige, kan du inte lära dig?

Jo översaltad mat är äckligt.

 

Jag trodde inte att du skulle reagera så starkt på en "Tråkig-smiely", men där fick jag fel, sorry?

 

MVH

 

Nä det var bara en tryckning iväg från mitt klåfingrade finger om vem som tyckte min kommentar var ”trist”.

Men det kan inte vara lät för dig att vara ett av de Thaisnabbställen som inte serverar efter kvantitet utan kvalitet.

Men men tillhör man de som en själv som inte finner sina favoriter på de normala Thaikioskerna.
Då hör man vad vill den ”tönten” ha?

Jo en god ”karman kai” det har jag aldrig ätit ute i Sverige….

(Att få en grillad fisk kanske är lite överkurs här i Sverige därför utelämnar jag det).

😉

Med bästa hälsningar från en som snart beger sig till Thailand och Laos där de bästa fiskarna grillas….

Link to comment
Dela på andra sajter

Omelett med burkmakrill i tomatsås, salladslök, koriander och chili.. fantastiskt gott tillsammans med ris och en chilidipp med vitlök! 💕

 

DSC_9467.thumb.JPG.184f5d3f99f3a48560cd9f23f7664734.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Rillex:

Nä det var bara en tryckning iväg från mitt klåfingrade finger om vem som tyckte min kommentar var ”trist”.

Men det kan inte vara lät för dig att vara ett av de Thaisnabbställen som inte serverar efter kvantitet utan kvalitet.

Men men tillhör man de som en själv som inte finner sina favoriter på de normala Thaikioskerna.
Då hör man vad vill den ”tönten” ha?

Jo en god ”karman kai” det har jag aldrig ätit ute i Sverige….

(Att få en grillad fisk kanske är lite överkurs här i Sverige därför utelämnar jag det).

😉

Med bästa hälsningar från en som snart beger sig till Thailand och Laos där de bästa fiskarna grillas….

Khao man Gai är riktigt gott!

Inget vi har på menyn, men om du vill och ringer typ en dag innan, så fixar chefen (Nok) det åt dej, jag lovar. (samma med fisken, om du vet exakt vad du vill ha).

 

Gott Nytt År Rillex! det är nog fler än jag som ser fram emot en bildtråd från dig..

 

Förlåt om jag var otrevlig, jag är lite less på det mesta för tillfället.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det inte så att jag slutat äta, @Enis

Dock gav min kamera upp när jag fotade sjöjungfrur härom dan.

20221228_123021.thumb.jpg.128d3ef10301363da40a8d3d2293032e.jpg

 

Men idag blir det gratis på fredagslunchen.

Ändrades av rolba
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...