Kenneth4618 Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 (ändrad) Den spygröna restaurangen vid djursjukhuset på Ultuna, allmänt kallad "Gallan" eller i ägartjejernas namn "Wallins matsal" Den hade jag glömt då jag inte jobbar så mycket där ute numera när vi hade KC och SVA käkade man på alla tre mathaken där . Har du provat thaihaket på sistone? Ändrades Juni 26, 2012 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 Den hade jag glömt då jag inte jobbar så mycket där ute numera när vi hade KC och SVA käkade man på alla tre mathaken där . Har du provat thaihaket på sistone? Nej, det var nåt år sedan. vi har fått ett eget Thaihak för hämtmat vid Granebergsparken, har provat det 1 gång men det smakade mest flott, ingen chilli eller vitlök Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 (ändrad) Inte middag men drickbart om några månader FLÄDERBLOMMS-CHAMPAGNE Skölj alla redskap med kokhett vatten. Tag ca 20 blomklasar från fläderbuskar Som inte står för nära vägar med en massa otrevliga avgaser skölj lätt. Tag 600 gram socker lite mer än ett halvt 2 kilos paket i 5 liter rumstempererat vatten Skiva 2 citroner och lägg ner dessa samt blommorna i sockerlagen lock eller fuktig kökshanduk på. Vänta 1-2 dagar sila bort blommor och citron tappa på väl rengjorda PET-flaskor eller liknande med tätslutande kork. Låt stå mörkt och svalt minst 3 veckor helst mer avnjut tex till nyårsafton. Två satser gotti gott gott Sent from my iPhone using Tapatalk Ändrades Juni 26, 2012 av karlarpsmetz Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 Inte middag men drickbart om några månader Skölj alla redskap med kokhett vatten. Tag ca 20 blomklasar från fläderbuskar Som inte står för nära vägar med en massa otrevliga avgaser skölj lätt. Tag 600 gram socker lite mer än ett halvt 2 kilos paket i 5 liter rumstempererat vatten Skiva 2 citroner och lägg ner dessa samt blommorna i sockerlagen lock eller fuktig kökshanduk på. Vänta 1-2 dagar sila bort blommor och citron tappa på väl rengjorda PET-flaskor eller liknande med tätslutande kork. Låt stå mörkt och svalt minst 3 veckor helst mer avnjut tex till nyårsafton. Två satser gotti gott gott Sent from my iPhone using Tapatalk Petfläder????? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 Petfläder? ? Sorry det är fläderblomms champagne Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 Sorry det är fläderblomms champagne Gillar faktiskt fläder grymt brukar köpa saft fläder svalkar & släcker törst lycka till! Men att lagra Champis på plastfat ä nått nytt? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 (ändrad) Gillar faktiskt fläder grymt brukar köpa saft fläder svalkar & släcker törst lycka till! Men att lagra Champis på plastfat ä nått nytt? mest för enkelhetens sak lättare att hantera + att du kan känna på pet-flaskan om det jäser som det ska (den blir hård ock välspänd) föräldrarna mina satte en satts fläder champis varje år når jag var liten pöjk. Ändrades Juni 26, 2012 av karlarpsmetz Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 mest för enkelhetens sak lättare att hantera + att du kan känna på pet-flaskan om det jäser som det ska (den blir hård ock välspänd) Du jämför med???Hi Hi??? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 Du jämför med???Hi Hi??? som en pågapitt 555 Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 drog en Negerboll & kaffe Obs:inte min Negerboll! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 (ändrad) drog en Negerboll & kaffe Obs:inte min Negerboll! När jag gick i högstadiet frågade vår engelska lärare vad sådana heter på engelska? Klassens inte så smarta tjej svarade niggerballs vilket medförde att resten av klassen bröt ihop i ett asgarv. Ändrades Juni 26, 2012 av karlarpsmetz Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 chiliconecarne Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Ikväll blev det ett besök på Tribecca Grill som har en känd delägare. Därför jag ville dit och testa Jag valde en Tamarind Glazed Long Island Duck Breast tillsammans med en halv pava Darioush Cabernet Sauvignon från 2008. Inte fel Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Frukost på hotellet Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Det blev lite Norskt idag. 'Joikakager i Viltsaus' (11% renkött), Stuvade ärtor. Såsen förstärkt med grädde, en skiva brun getost, krossade enbär, lite salt och peppar. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Det blev lite Norskt idag. 'Joikakager i Viltsaus' (11% renkött), Stuvade ärtor. Såsen förstärkt med grädde, en skiva brun getost, krossade enbär, lite salt och peppar. Oscar. Det har jag inte ätit. låter intresant av din beskrivning... kommer bara ihåg sejkaker med brunesås, Urk, från mitt Norge besök för hundra år sedan "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Äppelkaka Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Det har jag inte ätit. låter intresant av din beskrivning... kommer bara ihåg sejkaker med brunesås, Urk, från mitt Norge besök för hundra år sedan Och det som är så gott..mums.mums Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Det har jag inte ätit. låter intresant av din beskrivning... kommer bara ihåg sejkaker med brunesås, Urk, från mitt Norge besök för hundra år sedan God snabbmat. Vi handlar Norskt ibland på Sjömanskyrkan i Pattaya. Blir också Norska fiskbullar någon dag som fru Oscar gillar. 'Stavangerägg' kallades de för när jag var på sjön i ungdomen. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Red Curry a la Ning-Ning Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Pannkaka med jordgubbssylt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Välkomstmiddag på Mandarin Oriental Hotel, KL Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Pannkaka med jordgubbssylt På en ONSDAG ? ? ? Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 Välkomstmiddag på Mandarin Oriental Hotel, KL Såg inte helt fel ut Tallen. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 27, 2012 Dela Inlagd Juni 27, 2012 ett av mina favoritthaislafs: pad thai, gott eller hur Måne? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu