Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

En god Australian Angus Sirloin medium-rare med en massa goda tillbehör och bea på en av hotellets lyxrestauranger

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Var till morsan och fixade hennes megasega dator och mitt pris var Falukorv, pepparrotssås och färskpotatis :nyam:

Dela på andra sajter

Dagens lagade mål blev resterna av midsommar maten men idag valde jag ris och smaksatte med spiskummin som gav en indisk touch. Ytterfile med pepparsås till...fasen så gott.. :14:

post-4345-0-17866600-1340633275_thumb.jp

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Gulaschsoppa

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Vanliga avslutningen i Pattaya, en toast skagen på beefeater

dfcf8b8b-a9e5-6530.jpg

Skickat från min U8860, smarta telefonernas Rålls Råjs

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Idag var man internationell, Danska pannbiffar i sås med Thailändskt ris till samt Svenskt kranvatten :thumbsup:

Dela på andra sajter

Köpte 15 liter jordgubbar idag, dom sålde billigt på Maxi 15,- litern, rensat å käkat så det står härliga till, vi fick väl i oss 3-4 liter resten åkte i frysen till soliga dagar framöver

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

En underbar Dry-Aged Prime Rib Steak med grillad sparris + en god Groth Cabernet Sauvignon 2009 på Maloney & Porcelli :)

post-6393-0-98903500-1340677191.jpg

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

post-3082-0-12245300-1340680055.jpg

Sushi i Surin häromdagen. Underbart gott.

Den övre ser ut som Sushimi men vad aär den undre?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Den övre ser ut som Sushimi men vad aär den undre?

/mvh

Det är Kinesisk Rädisa (Hua Chai Tao, หัวไชเท้า) som är skuren i runda bitar och fyllda med laxröra. Ganska gott.

Sashimin (helt korrekt den övre bilden) var helt underbart god och bland de bästa jag fått.

Förutom det åt jag en Alaska Salmon Roll som också var supergod.

Det vart ju inte direkt skitbillig utan notan stannade på ca 1000 baht (en person) men väldigt gott. :)

Edit: Rädisan använder man för övrigt i de flesta Giutiaow-stånd där den får ligga på långkok länge i vattnet de snabbhettar upp nudlarna i. Just de som legat på långkok länge är supergod tycker jag. :)

Ändrades av noBuzz
Dela på andra sajter

En av de bästa Fish & Chips jag ätit på hotellet i KL

post-3404-0-83773300-1340711668.jpg

De andra åt helt OK också

post-3404-0-43324600-1340711670.jpg

post-3404-0-56366500-1340711671.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Köttebullar,morotspure,ärtor & potatismos på Mellösas mjöliga + 1 glas mellisko!

Ps:Slut på lingon???

post-4567-0-34943200-1340713643.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Lunch haket "Gallan" serverade idag stekt strömmingsflundra med hemstampat potatis mos och lingon och skirat smör, nu har jag käkat för mycket så det blir kontorsarbete resten av dagen :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Köttebullar,morotspure,ärtor & potatismos på Mellösas mjöliga + 1 glas mellisko!

Ps:Slut på lingon???

konstig bilden ser ut? randig?

Dela på andra sajter

konstig bilden ser ut? randig?

Ja köttbullarna kommer från Gränna!!!Hi Hi

Jag & kamrer ingen bra kombi Du vet!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Lunch haket "Gallan" serverade idag stekt strömmingsflundra med hemstampat potatis mos och lingon och skirat smör, nu har jag käkat för mycket så det blir kontorsarbete resten av dagen :thumbsup:

Gallan! har jag missat nått????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

post-3356-0-22788900-1340725193_thumb.jp

Fläskfilé i en fransk senapssås

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Gallan! har jag missat nått? ???

Den spygröna restaurangen vid djursjukhuset på Ultuna, allmänt kallad "Gallan" eller i ägartjejernas namn "Wallins matsal"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...