Tallviking Inlagd Juni 22, 2012 Dela Inlagd Juni 22, 2012 Sill och tilltugg hos Drivern i Rayong Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Juni 22, 2012 Dela Inlagd Juni 22, 2012 Moo satay Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 22, 2012 Dela Inlagd Juni 22, 2012 Hittade lite mat en biff med hör å häpna med hemvispad bea på en vägkrog Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Juni 22, 2012 Dela Inlagd Juni 22, 2012 (ändrad) Hittade lite mat en biff med hör å häpna med hemvispad bea på en vägkrog Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 ett tips,, göra god BEA med stavmixer superenkelt o snabbt. http://56kilo.alltfo...nabb-bearnaise/ Receptet på en suuuupergod bearnaise kommer här! Receptet är från Per Morberg. Den går dessutom hur snabbt som helst att göra om man använder en stavmixer! 4 portioner 250 g smör 3 äggulor 4 vitpepparkorn 2 schalottenlökar Färsk dragon, färsk persilja salt, peppar 1/2 dl vatten 1/4 dl rödvinsvinäger Skira (smält) smöret på svag värme i en kastrull. Ta av kastrullen från plattan men håll smöret varmt. Finhacka 2 schalottenlökar och lägg hacket i en kastrull tillsammans med 1 liten kvist dragon, vitpepparkorn, rödvinsvinäger och vatten. Låt reducera till hälften (koka ihop). Sila ner lökskyn i en ny kastrull. Lägg tre äggulor i en hög bringare, häll ner lökskyn. Sätt stavmixern i botten och sätt igång medan du i en fin stråle häller ner smöret, kör stavmixern upp och ner under tiden. Lägg i lite klippt persilja, dragon och salta och peppra. Klart! Ändrades Juni 22, 2012 av erik-sson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 22, 2012 Dela Inlagd Juni 22, 2012 Hittade lite mat en biff med hör å häpna med hemvispad bea på en vägkrog Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Vilken krog, jag åker den vägen ibland (tror jag) om det är från Örje/Årjäng mot Stockholm. Har en dotter boendes i Arvika. Roligt det där att ibland går man in på värsta syltan, och sen blir man serverad enbart hemlagad god mat Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 22, 2012 Dela Inlagd Juni 22, 2012 Vilken krog, jag åker den vägen ibland (tror jag) om det är från Örje/Årjäng mot Stockholm. Har en dotter boendes i Arvika. Roligt det där att ibland går man in på värsta syltan, och sen blir man serverad enbart hemlagad god mat Detta var nog en engångsföretelse Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 22, 2012 Dela Inlagd Juni 22, 2012 Grillat på midsommarafton. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Laxmacka till frukost. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Laxmacka till frukost. Och det lilla glaset då? Alvedon eller vodka? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Och det lilla glaset då? Alvedon eller vodka? Så klart Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emulov Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Det enda jag vet är att jag inte vill ha thaimat till lunch, så frågan är vilket alternativ jag tar? Högra eller vänstra? Alla dessa beslut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Det enda jag vet är att jag inte vill ha thaimat till lunch, så frågan är vilket alternativ jag tar? Högra eller vänstra? Alla dessa beslut! Blir nog till att svälta ser det ut som he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emulov Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Blir nog till att svälta ser det ut som he he Jag tänkte på samma sak, så jag körde på korvarna i stekpannan, kokade makaronerna och tog en Billys till efterrätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Det enda jag vet är att jag inte vill ha thaimat till lunch, så frågan är vilket alternativ jag tar? Högra eller vänstra? Alla dessa beslut! Utan konkurrens så går det att ordna till nåt gott av det vänstra alternativet. Med en god och het tomat sås går det att trolla fram en god måltid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Korv med bröd Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Pappas eminenta maKaronisallad full med diverse goda korvar ostar mm till det en bluecheezesås "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 (ändrad) Mulet väder tyvärr å då behövs det rejäl mat för att få upp humöret. God korv med "Jensens" goda pepparsås därtill smakade.. Ändrades Juni 23, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 (ändrad) En extremt god bacon-burgare på Sizzler i Rayong tillsammans med goda vänner Deras mat såg helt OK ut också Ändrades Juni 23, 2012 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Fläskfile med löksås och råstekt potatis Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Tv du måste tänka på Kwiidn... Har du varit på Art ss så vet du vad det betyder... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Idag blev jag utsedd till kock, och då fixade jag till stekt lax med kall romsås samt stekt färskpotatis( utan skal) sen gårdagen. För att vara helt novis inom matlagning, men dock med ett gryeende intresse, så är jag nöjd. För bara ett halvår sen trodde jag man skulle heta Tore Wretman för att lyckas med denna anrättning. det här odjuret satt och glodde vid mina fötter när fotot tog, vet inte vad han ville mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Pappas eminenta maKaronisallad full med diverse goda korvar ostar mm till det en bluecheezesås Födelsedagstårta och glasstårta med romrussin och hallongrädde.Mums för svullbuken. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 En extremt god bacon-burgare på Sizzler i Rayong tillsammans med goda vänner Deras mat såg helt OK ut också Tallviking, det är till att hålla kolesterolhalten på en hög o jämn nivå ser jag Men det ser gott ut Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Ibland behöver det inte vara så komplicerat. Korv med bröd. Mums. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Till lunch idag blev det smörgåstårta på Thaivis med kyckling, ingefära och grön curry i ena lagret chili paprika och kyckling i det andra. Sent from my iPhone using Tapatalk Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu