Chrille Columbus Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 Jag vet inte hur jag ska utrycka mig. Men jag vet inte hur mat och köttbranchen tänkte okej flintastek är ute lets skiva skikan sidledes istället hurra hurra näää det kommer inre att funka ...☢👎 Impuls köpte lite skivad död gris hur mycket smink man än brer på så kommer det inte bli helt bra då det så förutser en floppp Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 Idag blev det lasagne hos en Italienare som jag tycker har god mat till bra priser. Kul att se att han överlevt och finns kvar. Jag har t ex ätit den bästa calzonen i Pattaya här, ja den slår de flesta i sverige också. Detta var visserligen innan Coronan och då såg jag ägaren i köket vilket jag inte gjorde idag. Lasagnen var god, kunde dock varit lite mer kryddad. Mycket köttfärs och inte så mycket tomatsås i lasagnen vilket passar mig. 220 baht gick den på. Dom har billigare och dyrare rätter på menyn samt något erbjudande på en skylt. Dom har även bra efterrätter och kaffe vill jag minnas. Det finns som sagt något för alla smaker, från simpel thaimat till oxfilé. Trots tisdag klockan 8 i lågsäsong och i pandemins eftertåg så var nästan alla bord upptagna och det säger väll en del. Det finns en av del bord inne i AC men de flesta borden är ute. Inget flott ställe, enkelt, bra och prisvärt med bra och allert personal. Har jag tipsat om stället förut eller om någon annan gjort det så ber jag om ursäkt. Stället heter Oregano och ligger vid talat Rompoh (barområdet som ligger vid Kiss food i Jomtien). Öppet 14-22. Ja, jag vet, jag borde tagit några foton på hur det ser ut också.... Men dom flesta av er har nog varit där redan då dom funnits en massa år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 Lidl-pizza med lite falukorv och extra ost på..🍕🧀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 (ändrad) Cevapcici med en chilistark tomatsås som serverades med kvarngryn.. fantastiskt gott! Ändrades April 26, 2022 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd April 27, 2022 Dela Inlagd April 27, 2022 12 timmar sedan, skrev falukorven: Den såg liten ut. Är den liten eller bara en synvilla? Det är väl lite som när man kollar neråt i duschen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 27, 2022 Dela Inlagd April 27, 2022 Inte idag, men igår🐸 Lunch på stranden: Middag på annat ställe på stranden: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 27, 2022 Dela Inlagd April 27, 2022 Panerad torsk på långbro värdshus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 27, 2022 Dela Inlagd April 27, 2022 Kalops “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 27, 2022 Dela Inlagd April 27, 2022 16 timmar sedan, skrev Chrille Columbus: Jag vet inte hur jag ska utrycka mig. Nej det är uppenbart. Pluma är inte någon "skivad död gris" utan en egen liten styckdetalj ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 27, 2022 Dela Inlagd April 27, 2022 Grillade fläskfilémedaljonger hos @b-tung Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd April 27, 2022 Dela Inlagd April 27, 2022 Idag blev det besök på ett annat gammalt hak. En belgare (tror jag) som ligger lite gömd så om man inte kör vilse eller vet om stället hittar man inte dit. Enjoy André heter stället. 30 meter in på denna Soi, på högersidan. Ser nästan ut som man går in i någons hus. Finns en gammal skylt utanför men fotot blev dåligt. Exempel på menyn och priser, finns allt möjligt och även dagens meny. För er som vill ha lite annat än Leo och Chang att dricka. Dom har också försäljning av belgisk öl. Jag stämde av det med ägaren idag så det inte var ett avslutat kapitel pga pandemin. Jag har dock inte koll på priser eller sortiment. Men tråden heter vad åt du idag.... Kanske lite hårt stekt på utsidan och skulle mått bra av lite kryddor men perfekt stekgrad, god sås, bra strips, ok grönsaker och då det är en belgisk restaurang så går man även aioli (antar jag, jag smakade inte på den). Man kan välja mellan Thai kossa (lite billigare) och importerad kossa, jag brukar välja importerad och tycker man får en bra bit med kött. Under åren har kvalitén varit allt från ok+ till mycket bra. Idag var det mycket bra. Jag tycker dock att även ställen som Beefeater pendlar lite upp och ner beroende på dagsformen så varför skulle inte detta ställe göra det. Dåligt foto på hur det ser ut. Personalen är trevlig och snabb men det är mer "hemma hos" känsla så förvänta dig inte ett uppstyrt ställe där personalen har uniform m.m. Du får heller inget bröd eller nachos före som t ex hos Beefeater. Detta är bara ett enkelt, bra och prisvärt ställe. För ett gäng år sedan var vi där ca 12 personer, från småbarn till pensionär, alla var nöjda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 27, 2022 Dela Inlagd April 27, 2022 Onsdagsmyset serverades i biblioteket.. Frugan hittade otroligt fin vit sparris på Maxi, serverades med lufttorkad skinka och en hollandaise med gräslök från kryddlandet.. fantastiskt gott tillsammans med ett svalt glas vitt från södra Tyskland.. Underbart! ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 28, 2022 Dela Inlagd April 28, 2022 Lammfärsbiff med kulpotatis och tomatsallad med fetaost mm som intogs på Vört. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 28, 2022 Dela Inlagd April 28, 2022 Kebab “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 28, 2022 Dela Inlagd April 28, 2022 Mc D drive in creamy chipotle.. inget speciellt men hjärtat slår frivolter fortfarande får nog åka dit och handla igen 🙃 den snyggaste servitris jag någonsin sett som dessutom ”såg” kunden den serverade och tittade en djupt i ögonen och smällde av ett brett leende. enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 28, 2022 Dela Inlagd April 28, 2022 En halv grillad kyckling..fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 29, 2022 Dela Inlagd April 29, 2022 10 timmar sedan, skrev Enis: Mc D drive in creamy chipotle.. inget speciellt men hjärtat slår frivolter fortfarande får nog åka dit och handla igen 🙃 den snyggaste servitris jag någonsin sett som dessutom ”såg” kunden den serverade och tittade en djupt i ögonen och smällde av ett brett leende. enis Bild förhelvete! BILD! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 29, 2022 Dela Inlagd April 29, 2022 (ändrad) Dagens husman. Hemvevad rotmos med fläskkorv. Underbart gott😋 Ändrades April 29, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 29, 2022 Dela Inlagd April 29, 2022 Stuvad lever på Stammtisch Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 29, 2022 Dela Inlagd April 29, 2022 (ändrad) Jag väntar med spänning på era bilder av mat från mina recept. @husse Jag tror min matlagningskurs passar dig som handen i röven. Ändrades April 29, 2022 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 29, 2022 Dela Inlagd April 29, 2022 Äntligen lite gratismat på Dilligaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 30, 2022 Dela Inlagd April 30, 2022 Fredagsmyset serverades i biblioteket! 💕 Frugan slog till på färska räkor med ris och en chilidipp tillsammans med ett glas prosecco eller 2... Och jag fick nöja mig med några smörrebröd från Hamnmagasinet och en lokalt odlad snaps med en kall öl... Så jäkla gott så man blir förbannad... Underbart! ❤️🙏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 30, 2022 Dela Inlagd April 30, 2022 Kebabtallrik till lunch... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd April 30, 2022 Dela Inlagd April 30, 2022 Blev kebab pizza igår kväll Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 30, 2022 Dela Inlagd April 30, 2022 Idag blev det vitlökskyckling i Gränby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu