samet Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 9 minuter sedan, skrev Tallviking: Hade svårt att se vad du ansåg det var för nytta med det inlägget mer än att möjligen vara otrevlig.... Jaja, för alla inlägg behöver fylla en funktion ja, bra att veta. Ja, otrevlig är väl just vad som kännetecknar mig? Speciellt mot dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 Precis nyss, skrev samet: Jaja, för alla inlägg behöver fylla en funktion ja, bra att veta. Ja, otrevlig är väl just vad som kännetecknar mig? Speciellt mot dig! Eftersom det var ett rent svar på min bild kan jag bara tolka det som personligt och jag tycker det var ett väldigt onödigt och otrevligt inlägg.... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 2 minuter sedan, skrev Tallviking: Eftersom det var ett rent svar på min bild kan jag bara tolka det som personligt och jag tycker det var ett väldigt onödigt och otrevligt inlägg.... Jag vet ju att du oetablerat dig till Skåne men trodde fasiken inte deras lättkränkthet var så smittsam att du redan blivit drabbad. Du är en kul kille du. Kan kasta både den ena och andra pajen åt alla håll och kanter men blir ledsen i ögat när jag kommenterade ditt lunchval med att du var "en bra kund"... Om sådana omdömen får dig att se rött, hur skall det då gå om någon faktiskt skriver något som syftar till att vara elakt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 4 minuter sedan, skrev samet: Jag vet ju att du oetablerat dig till Skåne men trodde fasiken inte deras lättkränkthet var så smittsam att du redan blivit drabbad. Du är en kul kille du. Kan kasta både den ena och andra pajen åt alla håll och kanter men blir ledsen i ögat när jag kommenterade ditt lunchval med att du var "en bra kund"... Om sådana omdömen får dig att se rött, hur skall det då gå om någon faktiskt skriver något som syftar till att vara elakt? Varför tror du jag nästan helt slutat skriva på MPR ? Det inlägg du just gjorde är ett typexempel varför så många inklusive mig valt att helt eller delvis lämna MPR..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 Igår när vi handlade fick vi se att dom hade rökta räkor med chili så vi blev nyfikna.. Onsdagsmyset serverades i uterummet såklart! Det bjöds varken romsås, vitlöksbröd eller ost i och med att jag försöker hålla igen i veckorna, men ett glas vitt vin eller 2 slank ner. Dom rökta chiliräkorna var var ingen höjdare... Annars var det fantastiskt gott och trevligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 27 minuter sedan, skrev Tallviking: Varför tror du jag nästan helt slutat skriva på MPR ? Det inlägg du just gjorde är ett typexempel varför så många inklusive mig valt att helt eller delvis lämna MPR..... Det där känns som en uppmaning att producera fler inlägg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dansa med siv Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 38 minutes ago, samet said: Jag vet ju att du oetablerat dig till Skåne men trodde fasiken inte deras lättkränkthet var så smittsam att du redan blivit drabbad. Du är en kul kille du. Kan kasta både den ena och andra pajen åt alla håll och kanter men blir ledsen i ögat när jag kommenterade ditt lunchval med att du var "en bra kund"... Om sådana omdömen får dig att se rött, hur skall det då gå om någon faktiskt skriver något som syftar till att vara elakt? Är själv skåning och kan knappt stava till lättkränkt än mindre vare det så vad vill du ha sagt med den texten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 Vi gjorde älgburgare på jobbet idag, som skulle testas..... Ok, men inte mer.... Det blir tillbaka till ritbordet igen...😉 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 4 timmar sedan, skrev samet: Idag är du en bra kund... grillspett och vårrullar är bäst marginal på menyn... minimal arbetsinsats och låga inköpskostnader. Kanske man skulle öppna en foodtruck som bara kränger grillisar och vållullal? Tja, du kan inte ha rätt varje gång. Om vi tar våra Kycklingspett, på Thaihouse som exempel, så... Kycklingfileérna skivas för hand till korrekt storlek, "spillbitarna" hamnar i en del grytor, Rödcurry till exempel. Därefter marineras de blivande spetten i en kryddad marinad, som är hyfsat komplicerad, i kylrummet i minst 24 timmar. Nästa dag skall varje filébit sättas på en bambupinne, tar ca 20 sekunder per spett. Sen tar det 4-5 minuter att fritera/grilla spetten. De serveras med en hemlagad currysås över spetten och oftast väljer kunden Jordnötssås till sina spett, den såsen tar 2-3 timmar att tillaga från grunden, vi har fler såser att välja på, men till Satay är jordnötssås bäst. Handrullade hemlagade vårrullar med egenlagad fyllning, kräver också en rejäl arbetsinsats! Ok, vegetariska, prefabricerade vårrullar som bara behöver friteras är enkla att tillaga, därför finns de i de flesta Asiatiska buffeér i Sverige (även hos oss), en del fabrikat smakar riktigt bra! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 (ändrad) 1 timme sedan, skrev apknug: Tack för det. Kan du avslöja vilka rätter som har bäst, respektive sämst, marginal med hänsyn tagen till råvaror och arbetstid? Jag är helt säker på att @samet hade rätt angående vårrullar, OM han menade typ 12st vegetariska (prefabricerade) vårrullar med ris och sweetchilisås. Som är det billigaste och enklaste på vår meny, men ändå antagligen det med bäst marginal. Åt andra hållet, så tror jag att handrullade vårrullar med fyllning av kyckling, shitake svamp, grönsaker och glasnudlar är rätt "dyra", för oss, men de är riktigt bra! Om vi säger så här: Jag älskar dem, men äter dem väldigt sällan, för att jag vet hur mycket tid och pengar de tar i anspråk... Fast det är en bra syssla för personalen, när det är lite att göra i restaurangen, så de har nåt vettig att pyssla med, förutom att städa... MVH Ändrades April 7, 2022 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 Rester... fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd April 7, 2022 Dela Inlagd April 7, 2022 Kvällens middag korv med pulvermos gott som fan 😉 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 Taxilunch som Thai Air stod för. De delade ut sandwichar när vi gick av. Riktigt trevligt. Kycklingcurrymacka🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 Precis nyss, skrev apknug: Istället för mat på flyget förmodar jag. Inrikesflyget verkar fortfarande "lida" av coronan...... Nä, var bra mat. En riktigt trevlig flygning, med både god mat (kycklingcurry), så mkt dricka jag behövde och söta flygvärdinnor. En uppryckning tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 2 minuter sedan, skrev apknug: Kul. Det har varit omöjligt att få alkohol serverat på inrikesflyget med Thai i många år tycker jag. Men hur lång är en inrikesresa? 30 min klarar jag mig utan alkohol. Dock blev jag förvånad över hur generösa de var med drickat på TG963. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 1 minut sedan, skrev apknug: Det går från klarhet till klarhet. När fick du matpaket? Efter att ha klarat dig i 30 minuter på en inrikesresa eller efter att ha ätit och druckit alkohol på TG963 från Arlanda till Phuket i elva timmar? Jag flög från Sverige igår. Vi fick matpaketen när vi gick av i Bkk. Har aldrig hänt mig förr. Vad är oklart? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 Helt enligt gällande regler i Thailand. Arlanda-Phuket är Internationell, dryck och mat som vanligt. Vidare från Phuket-Bangkok, inrikes, varken mat, dryck eller ens vatten serveras, utan matpaket får man när man lämnar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 Skrev för några veckor sedan om en herre på Krabi-Bangkok som bokat mat, han fick den i en påse, placerad i bagagehyllan med information om att han fick äta den när han gick av. Han blev duktigt irriterad och lät den ligga när han gick av i Bangkok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 ThaiAir inrikes är också de enda som tjafsat och krävt mask på en tvååring. Alla andra fattar att det inte går, men inte flygvärdinnan på Thai inrikes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 4 minuter sedan, skrev samet: Helt enligt gällande regler i Thailand. Arlanda-Phuket är Internationell, dryck och mat som vanligt. Vidare från Phuket-Bangkok, inrikes, varken mat, dryck eller ens vatten serveras, utan matpaket får man när man lämnar. Ok. Så är det säkert. Såg det inte så iom jag åkte från Sverige. Men det passade åtminstone mig bra att få mackan. Hade ju nyss ätit frulle, så det blev perfa att spara den till taxin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 1 minut sedan, skrev apknug: Eftersom man får matpåsen efter att man lämnar flyget blir det svårt att äta den ombord. Du fick påsen efteråt istället för mat ombord på inrikesflyget, inrikesflyget "lider" av corona...... Men nu till det viktigaste. Har de fyllt upp minibaren på ditt SHA+ hotel? Jaja, ni har nog rätt. Men iom att jag klev på i sthlm och av i bkk såg jag det som en flight, och mackan som en bonus. Jag blev glad iaf. Dricka köpte jag på taxfree😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 50 minuter sedan, skrev frogfish: Jaja, ni har nog rätt. Men iom att jag klev på i sthlm och av i bkk såg jag det som en flight, och mackan som en bonus. Jag blev glad iaf. Dricka köpte jag på taxfree😁 Du har helt rätt. Stoppet i Phuket är ett så kallat tekniskt stopp, det är samma flight som fortsätter till Bangkok, men då gäller inrikesreglerna. Vet en stekare från Göteborg som var väldigt upprörd över detta när han flög Bangkok-Phuket-Köpenhamn, då han fick vänta 3 timmar på sin champagne och GT. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 51 minuter sedan, skrev apknug: Det är smart. Verka som bara de fem stjärniga lyx SHA+ har minibaren fyllld. Själv har jag väldigt kort byte i Amsterdam på söndag så jag lägger nog ner nåt litet från bolaget i packningen. På mitt hotell är det torrt. Jag försökte beställa bira via room service och hon garvade bara, no can do, sir. Så det blev ett gäng cola. Som tur är var man förberedd🐸 Så vill ni ha nåt på hotellet, ta med er. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 Gräddstuvad lever med ris “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 pasta och köttfärssås enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu