noBuzz Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 Har aldrig fattat grejen med strömming. Tycker inte att det är speciellt gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 Har aldrig fattat grejen med strömming. Tycker inte att det är speciellt gott. Har Du provat en inlaggd med rödlök på Falu Rågrut? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 (ändrad) Kolla Mums till Holland-Tyskland Heja Holland!!!!Mums!!! Vadå..heja Holland Mitt spel ligger hos tyskarna.. men det blir en rysare och tyskarna kan kanske nöja sig med oavgjort Ändrades Juni 13, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 Har aldrig fattat grejen med strömming. Tycker inte att det är speciellt gott. Lagom knaperstekta färska strömmingfileer som steks i par med senap emellan serverade med potatismos är ju så gott!! Mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 Har aldrig fattat grejen med strömming. Tycker inte att det är speciellt gott. Men sur fi...ta går bra i alla lägen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 Har Du provat en inlaggd med rödlök på Falu Rågrut? Nope. Får prova när jag kommer hem. Lagom knaperstekta färska strömmingfileer som steks i par med senap emellan serverade med potatismos är ju så gott!! Mvh Tror att det är alla småben som gör att den inte är någon favorit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 Idag blev de panerad torsk och färskpotatis och pommac Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 (ändrad) Grädde och lingon skall det vara. Det har jag fått lärt mig av en riktig fiskare . En sådan där som ej lärt sig simma, aldrig använt flytväst, alltid beklagat sig hur dåligt betalt man fått för fisken men ständig gått med sprängfylld plånbok... Tyvärr så återvända han till spritdimmorna och söp ihjäl sig istället för att hålla fast vid ungdomskärleken (min mormor) som han hitta tillbaka till på gammledagarna Har man kärlek kvar till sin 55plussare, så måste man gilla fisksmak. Lingonveckan var det länge sen någon inneboende hade i detta hus. Och någon gräddfil finns inte här, man får vara glad om man få lite grädde i moset.. FF Ändrades Juni 13, 2012 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 (ändrad) Nope. Får prova när jag kommer hem. Tror att det är alla småben som gör att den inte är någon favorit. Har man rensat rätt, och klippt bort ryggfenan, ska det inte finnas några ben kvar, ( inte som skräpet man fick i skolan )! Kan börja kännas som en strömmings sommar / höst i gävlebukten? Har lite planer... Mvh. borje222 Ändrades Juni 13, 2012 av borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 Grabben hade tjatat i ca. en vecka, -Kan vi inte köpa pizza?- Han har under veckan fått pannbiff, hemkokt pölsa, lax, pastagratäng... Till slut kröp jag till korset...JA, det blir pizza...igen.. -Kom ner och baka ut din egen...- -Faan, farsan...nu är du så där snål igen...- Förmodligen billigare att gå till, "15 minuter, en kvart". Men jag tycker detta är bättre! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 Lagom knaperstekta färska strömmingfileer som steks i par med senap emellan serverade med potatismos är ju så gott!! Mvh Nope. Får prova när jag kommer hem. Tror att det är alla småben som gör att den inte är någon favorit. Riktiga fileer ska var benfria. mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Ska skaffa mig lite strömming och prova igen när jag kommer hem. Sedan så får gärna Gävlegänget ta med sig några riktiga filéer till tjeckkvällen hos mig under sommaren. Så man får lära sig hur det ska smaka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Ska skaffa mig lite strömming och prova igen när jag kommer hem. Sedan så får gärna Gävlegänget ta med sig några riktiga filéer till tjeckkvällen hos mig under sommaren. Så man får lära sig hur det ska smaka. Här har du en variant som t o m du kommer att gilla. http://www.google.co...2t4YEQw&cad=rja Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Här har du en variant som t o m du kommer att gilla. http://www.google.co...2t4YEQw&cad=rja Ser smaskigt ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Alltid lika gott med falukorv och mos. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 I dag kokades det palt med fläsk och bacon både i och utanför paltarna. Rårörda tranbär och en klick smör därtill. Rena hälsokosten Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Enkelt o Gött! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Liten Thailunch, bland annat stektsalladskål med fläskkött. Men intressantast var en variant på "Pad Kapaow", vi hade ingen Kapaow, så det fick bli "Pad Kirskål", istället... Kirskål växer vilt nästan överallt, googla för recept, Asiater samlar den och fryser in den för att bevara den. Sista bilden är lånad från nätet. Det var gott, första men inte sista gången för oss! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Enkelt o Gött! Vad säger läkarna om ditt kolesterol värden? Men det såg gott ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 (ändrad) Vad s�r l�rna om ditt kolesterol v�en? Men det s�gott ut. Det stora problemet men va fan "lev Gött Dö Gött"! Tror Du i Min vildaste fantasi att jag vid Aktingsvärda 49 ska leva med Dofilus/silus??????? Ändrades Juni 14, 2012 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Ska skaffa mig lite strömming och prova igen när jag kommer hem. Sedan så får gärna Gävlegänget ta med sig några riktiga filéer till tjeckkvällen hos mig under sommaren. Så man får lära sig hur det ska smaka. Vi i södergänget vad ska vi ta med oss? Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Vi i södergänget vad ska vi ta med oss? Skickat från min iPhone via Tapatalk 2 Ahhh.en smygbajjare Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Nej men såg att du svulla i dig en räkmacka med ägg och majonäs också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Frugan har kokat kyckling i ingefära och under tiden har jag smaskat på några färska morötter som är otroligt goda just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu