Enis Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 snodde ihop en pastapenne sallad med varmrökt lax /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 Väntar fortfarande på att den där blöta grillen ska bränna på revbensspjällen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 nu har den bränt till lite så det går att käka Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 Färsk potatis och skinksnitzel å bea Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 Halstrad saltströmming + Färska pärer. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 en kvällsmacka innan jobbet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 Hade aldrig tidigare torkat fisk, kött ett antal gånger. Men efter ett besök tidigare hos Enis, och ett samtal med en av de stora fiskarna / försäljarna, i trakten ville frugan prova... Rikligt med salt erfodrades. Sedan skickar man ut den i solen, och blåsten. Det fanns ingen sol, en del båst, men framför allt en jäkla massa regn...Så vad gör man, på altan är det fortfarande ganska varmt, och flugfritt! På med fläkten. Efter ca. 2 dagar verkar det ha funkat. Stoppades i frysen för att användas vid behov, lite provades på grillen. Frugan nöjd, jag nöjd... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 Hade aldrig tidigare torkat fisk, kött ett antal gånger. Men efter ett besök tidigare hos Enis, och ett samtal med en av de stora fiskarna / försäljarna, i trakten ville frugan prova... Rikligt med salt erfodrades. Sedan skickar man ut den i solen, och blåsten. Det fanns ingen sol, en del båst, men framför allt en jäkla massa regn...Så vad gör man, på altan är det fortfarande ganska varmt, och flugfritt! På med fläkten. Efter ca. 2 dagar verkar det ha funkat. Stoppades i frysen för att användas vid behov, lite provades på grillen. Frugan nöjd, jag nöjd... Mvh. borje222 Nyfiken att höra vad som är tanken med den torkade fisken om ni ändå fryser den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 (ändrad) Nyfiken att höra vad som är tanken med den torkade fisken om ni ändå fryser den? Lite är det väl min tanke också... Det där vet nog frugan din bättre än vad du och jag begiper... Men tydligen populärt, som sagt, är frugan nöjd... Och det kan vara lite roligt med sådant vi ej är så vana vid... Mvh.borje222 Ändrades Juni 11, 2012 av borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 Lite är det väl min tanke också... Det där vet nog frugan din bättre än vad du och jag begiper... Men tydligen populärt, som sagt, är frugan nöjd... Och det kan vara lite roligt med sådant vi ej är så vana vid... Mvh.borje222 Vet ju att det är vanligt i syd-europa och tror att man använder det i Thailand även om jag inte varit i närheten av det där. Har tillbringat mycket tid i nord Norge med min norska släkt så det är inte helt obekant. Eftersom det är lax är det väl inte lutfisk ni är ute efter. Alltid kul att få tips på lite udda matlagning så jag avvaktar på nästa kapitel i laxrätten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 Frysa salt fisk e för mej åxå en gåta... Vad använder man för att smälta is??? Jo salt... vikken överraskning va? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Man är ju en halv norsking och då har man fått lära sig äta sylt på mackorna. Minns att man tyckte det var konstigt första gången,typ 55 år sedan men nu så tager man sig en syltmacka då och då.Den sylt som bjöds på hos mormor och morfar var mestadels hjortron och lingon. Tyvärr finns inga hjortron i huset idag men det och lingonsylt kommer följa med mig till BKK till höst. I går var det lingon och blåbär som jag njöt av och förstås på eget hem-bakat bröd.Bäst smakar det med kall mjölk till... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Man är ju en halv norsking och då har man fått lära sig äta sylt på mackorna. Minns att man tyckte det var konstigt första gången,typ 55 år sedan men nu så tager man sig en syltmacka då och då.Den sylt som bjöds på hos mormor och morfar var mestadels hjortron och lingon. Tyvärr finns inga hjortron i huset idag men det och lingonsylt kommer följa med mig till BKK till höst. I går var det lingon och blåbär som jag njöt av och förstås på eget hem-bakat bröd.Bäst smakar det med kall mjölk till... Sylt är ju snarlikt marmelad tycker jag. Men när dom lägger på chokladbitar tycker jag det är konstigt! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Sylt och choklad på mackan är man uppvuxen med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Hade aldrig tidigare torkat fisk, kött ett antal gånger. Men efter ett besök tidigare hos Enis, och ett samtal med en av de stora fiskarna / försäljarna, i trakten ville frugan prova... Rikligt med salt erfodrades. Sedan skickar man ut den i solen, och blåsten. Det fanns ingen sol, en del båst, men framför allt en jäkla massa regn...Så vad gör man, på altan är det fortfarande ganska varmt, och flugfritt! På med fläkten. Efter ca. 2 dagar verkar det ha funkat. Stoppades i frysen för att användas vid behov, lite provades på grillen. Frugan nöjd, jag nöjd... Mvh. borje222 Skall genast skicka in till Patentverket en anmälan omdetta övergrepp och intrång /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Matjessill och färskpotatis(igen)är ju så satans gott.Till det gräslök och gräddfil.Sköljes ner med ett kallt glas mjölk Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Ungsgratinerad Torsk & Ris ! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Kaffe & Weiner med Hallon Före fotbollen sitter fint i Midjan! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 (ändrad) En välsmakande korv stroganoff blev det idag och hade gärna dessutom satt tänderna i Svampens bakelse som efterrätt Ändrades Juni 12, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Färk pasta i en ostsås samt grillad karre "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Kalvkalopps på restaurang Rosa drömmar (L:a Essingen). De va så man satt å ropa på mamma... Dvs. som det ska smaka. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Lite plockmat i all enkelhet Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 I hate Kjelle åk hem till Thailand, du gör för go mat hej hej hejdå, puss Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 Lite plockmat i all enkelhet Är det till att ha haft fest? Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 13, 2012 Dela Inlagd Juni 13, 2012 Är det till att ha haft fest? Mvh BBJ Studentskiva hos grannen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu