FF Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Undrar vad fruga o barna bjuder på middag idag.. FF Barna o fruga bjöd på grillade revbensspjäl,l phildelfiaost fylld fläskfile med soltorkade tomater. Broccoligrattäng med kassler o kokta potäter.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Kyckling i cocosmjölk med röd thai chili och saffranris med en kall öl till Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 VART SUGEN PÅ PANNKAKOR DET VAR GOTT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 lättlagat... inte så mycket tid idag de e ju fotboll "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 dagens mat friterade kycklingklubbor, lök och ostronskivling samt tom yam gai Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 ikväll blev det röding i ugn med lök, grädde o vittvin till det färskpotatis såklart!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
foreverbubbles8 Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 lättlagat... inte så mycket tid idag de e ju fotboll Jädra öl - är det inte det man brukar säga dan efter Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Det blev en Parisare, som kvällsmacka. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Vad mycket gott ! En annan lat jävel tryckte i sig en kebabrulle . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Kyckling i cocosmjölk med röd thai chili och saffranris med en kall öl till Vuxen portion... Ja iofs. till en fullvuxen herre åxå... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 lite dessert.. café latte, napoleonbakelse o ett glas lagrad rom! jättegott!!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 ikväll blev det röding i ugn med lök, grädde o vittvin till det färskpotatis såklart!!!!!! Riktig lyxmat detta, slår absolut det mesta!! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 OBS..varning för palt koma OBS Nästa intag av föda beräknas ske till frukost i morgon- i bästa fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 kyckling & bacongryta med Meli Melo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Ända sedan i början på veckan, då jag lovade / hotade med att göra pöla, har jag besökt ett antal butiker för att få tag på kok kött, och en leverbit. Helt hopplöst, vilket jag befarade. Det är grillning som gäller nu, färdigmarinerat vaccum förpackat... Därför tillagas denna på ett snabbt och enkelt sätt. Pölsa på mitt vis. Vi börjar med ett recept. Ingredienser 2 dl korngryn 8 dl buljong (köttspad) 2-3 gula lökar 1 msk margarin eller smör 5-6 dl kött eller inälvor, kokt hackat svartpeppar eller vitpeppar 1 tsk mejram eller timjan 1 msk sirap salt Köttfärs bryntes, nöt och gris. Täcktes med vatten och fick koka torr, ca. 45 min.Då åkte löken i, och bryntes Lite korngryn kokades i en bra buljong, kryddades med lite stött mejram och timjan. Man får vara med och tillsätta mer vatten om det behövs. I med köttet i korngrynen, ev. lite sirap. Ja, svårare än så behöver ej en pölsa vara, och bara bra råvaror. Den som tycker pölsa är äckligt, prova denna "barn variant". Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 idag blev det, kalvfärsbiffar med kokt färskpotatis och sallad med hemgjord brunsås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 idag blev det, kalvfärsbiffar med kokt färskpotatis och sallad med hemgjord brunsås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Det blev kokt torsk med potatis och stuvade morötter till lunch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 (ändrad) Lite kallskuret Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Ändrades Juni 10, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Lite kallskuret Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Hos B-tung gissar jag "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Grillad ost och baconlindad kyklingfilé "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 15 min till fotbollen. Vad hinner vi slänga ihop? "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 (ändrad) Hann bli en pasta sallad... Ändrades Juni 10, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Fick bli lite fingerfood till fotbollen, smakar nog bäst med en bira. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Ända sedan i början på veckan, då jag lovade / hotade med att göra pöla, har jag besökt ett antal butiker för att få tag på kok kött, och en leverbit. Helt hopplöst, vilket jag befarade. Det är grillning som gäller nu, färdigmarinerat vaccum förpackat... Därför tillagas denna på ett snabbt och enkelt sätt. Pölsa på mitt vis. Vi börjar med ett recept. Ingredienser 2 dl korngryn 8 dl buljong (köttspad) 2-3 gula lökar 1 msk margarin eller smör 5-6 dl kött eller inälvor, kokt hackat svartpeppar eller vitpeppar 1 tsk mejram eller timjan 1 msk sirap salt Köttfärs bryntes, nöt och gris. Täcktes med vatten och fick koka torr, ca. 45 min.Då åkte löken i, och bryntes Lite korngryn kokades i en bra buljong, kryddades med lite stött mejram och timjan. Man får vara med och tillsätta mer vatten om det behövs. I med köttet i korngrynen, ev. lite sirap. Ja, svårare än så behöver ej en pölsa vara, och bara bra råvaror. Den som tycker pölsa är äckligt, prova denna "barn variant". Mvh. borje222 Inget fel på Pölsa alls, förutsatt att man vet vad som är i den/ gör den själv. Jag vill inte äta mule, juver eller annat äckel... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu