Fritz Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 Tjena! Men ett par limpor tar jag med mig Tack för det Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 Hur stor del Gävlebo innehåller korven? Skämt åt sido, vad heter tillverkaren? Alltid trevligt att veta när/om man ser namnet och man kan prova vad du tycker e gott. Hamrånge Highland Rikard Eriksson Hamrångevägen 303, 817 93, Hamrångefjärden Tel: 0297-200 90, 070-5497 450 Epost: rikarderiksson@hotmail.com Produkter: Hängmörat betesdjur som går ute jämt. Säljs färskt vaccat. . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 Kålpudding på rasta grums tog mos till istället för potatis Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 Korv med bröd.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 (ändrad) Var förs förbi Dilens saluhall och fönstershoppade... Oxfile 550 kr/kg .grillbricka 1600 kr nja det får bli en annan helg ... fyra ölkorvar 40 kr ja tack Sedan hem och piffade upp en massa fusk från willys så det slank ner Flintastek som jag skrapade bort den hemska texmexsörjan och gjorde en egen marrinad på diverse oljor och kryddor, smörstekta champinjoner, potatisgratäng med vitlök och purjo... Som sagt stor k*k är klen tröst i fattig stuga Ändrades Juni 8, 2012 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 Idag stuvade jag lök och korv i cocosmjölk å lite sweet thai chilisås. Serverat med riven morot och grovt bröd Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 Idag stuvade jag lök och korv i cocosmjölk å lite sweet thai chilisås. Serverat med riven morot och grovt bröd Ser mkt gott ut Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 dagens middag stuvad spenat med ägghalva samt varmrökt lax osså ett glas hemalavad fläderblommschampage. barnen smakar på det som bjuds det blir godkänt Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 På de 5 månader jag var i Thailand så blev det 2 tillfällen jag lagade palt. Dels med Fritz och hockey proffset Arne tillika Kirunabo som längtade efter palt och dels till min fru som inte kommer tjata ihjäl sig efter det igen På önskemål av min granne så blev det Pite-palt och jag protesterade inte..mums.. skala potatis riva den i matberedare krama ut vätskan och blanda i vetemjöl. forma runda bollar koka palten stek det rimmade fläsket samtidigt du tager dig en Norrlands servera med kallt smör och rårörda lingon och NJUT! om du fortfarande står på bena så servera dig jordgubbar med glass och grädde och sen går du lägger dig! God natt!! Kjell, jag såg att du använder vetemjöl i Pite-palten, jag har bara gjort Pite-palt ett par gånger och då har jag gjort såsom min fd svärmor gjorde dem. Dvs med kornmjöl isf vetemjöl som du använder. Jag vet inte vilket som blir bäst, har du smakat med kornmjöl? Vilken tyckte du isf var den bästa? Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 ikväll kom dottern på besök o det blev en röra med rökt lax fransk senap Creme fraiche, lite majonäs,dill, svartpeppar o lite limejuice att breda på vitlöksbröd, till det ett glas vitt !! jättegott! vad konstigt det bev, men gott var det!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 Idag blev det pannbiff, lingon, lök, färskpotatis. Gjordes en bas, lök, ströbröd, buljong, kryddor, ägg. I med färs, smaka av, gör biffar. Stekt lök är gott. Sås behövs. Färskpotatis är gott, ett tips är att fråga städ tanten, så kanske ni får en av dessa Schotch Brite, perfekt för potatisen! Och det blev mat idag också. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 Kjell, jag såg att du använder vetemjöl i Pite-palten, jag har bara gjort Pite-palt ett par gånger och då har jag gjort såsom min fd svärmor gjorde dem. Dvs med kornmjöl isf vetemjöl som du använder. Jag vet inte vilket som blir bäst, har du smakat med kornmjöl? Vilken tyckte du isf var den bästa? Mvh BBJ Sanningen att säga så trodde jag min mor blandade i korn mjöl till palten för det känns liksom som rejält norrbottnisk mat inte som de däringa i fjollträsk och Ölänningarna tvingar i sig. Men döm om min förvåning så använder hon bara vete mjöl och jag har testat båda och int märker jag någe skillnad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 Sanningen att säga så trodde jag min mor blandade i korn mjöl till palten för det känns liksom som rejält norrbottnisk mat inte som de däringa i fjollträsk och Ölänningarna tvingar i sig. Men döm om min förvåning så använder hon bara vete mjöl och jag har testat båda och int märker jag någe skillnad! Tvingar ,jag skulle kunna mörda för att få.öländska kroppkakor till skillnad mot degklumparna som fjollorna i norr äter he he ,ta det som ironi Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 8, 2012 Dela Inlagd Juni 8, 2012 måste bara lägga in en bild på det vi åt i förrgår:yam yai stark fläskköttsallad med kokt ägg.jättegott!!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Det fick bli ett par köttbullemackor med en kopp jawa till frukost... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Simpel hamburgerfrukost.. "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Vad kan vi hitta på med detta?? "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 (ändrad) Lite simpel svartpepparmarinering av Entrecoten och lite klyftisar av färskpotatisen kanske?? Ändrades Juni 9, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Undrar vad fruga o barna bjuder på middag idag.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Själv drog jag ihop en korvstroganoff att avnjuta med pilsner o V75 Gott lunchkäk Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Själv drog jag ihop en korvstroganoff att avnjuta med pilsner o V75 Gott lunchkäk Ja en inbjudan hade inte gjort ont he he , så gott ut Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Kroppkakor Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 (ändrad) Aom ... Ändrades Juni 9, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Aom ... Det kallar jag mat för en vuxen! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Grillad oxfile m potatissallad och coctailtomater. Det var gårdsfetst i föreningen Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu