rolba Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Fy fan vad vidrigt dom smakar Det förvånar mig att du testat, hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Nja nåja mittåt, uppe på fjället efter 2 mils jävla slit uppåt hela tiden släpande på tält, sovsäckar, konserver och öl. Så smakade stekt konserverad potatis och Fjällröding inte illa. Inte illa alls. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Nja nåja mittåt, uppe på fjället efter 2 mils jävla slit uppåt hela tiden släpande på tält, sovsäckar, konserver och öl. Så smakade stekt konserverad potatis och Fjällröding inte illa. Inte illa alls. Jag har faktiskt stekt på¨tärnad burkpotatis vid någon liknande tillställning men dom hela i glasburk har jag inte vågat mig på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 (ändrad) Nja nåja mittåt, uppe på fjället efter 2 mils jävla slit uppåt hela tiden släpande på tält, sovsäckar, konserver och öl. Så smakade stekt konserverad potatis och Fjällröding inte illa. Inte illa alls. Ja en jävla tur man inte utsätter sig för sådant och skulle jag det så fick det nog bli att ta med några kokta potatisar Ändrades Juni 3, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Jag har faktiskt stekt på¨tärnad burkpotatis vid någon liknande tillställning men dom hela i glasburk har jag inte vågat mig på. Nöden har ingen lag och utan mat i några dagar så äter vi nog det vi kommer åt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Ja en jävla tur man inte utsätter sig för sådant och skulle jag det så fick det nog bli att ta med några kokta potatisar hehe ja allt e ju relativt. Men tex. glyvine smakar inte heller gott på sommaren. Å tag tror att även du min Brutus hade käkat konserv potatis uppe på Stekenjokk, fan jag käkade dyblött leksandsbröd med bara smör och knott som pålägg. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Varför krångla, det finns ju färdigskalad potatis på burk Inte svära i kyrkan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Jag har faktiskt stekt på¨tärnad burkpotatis vid någon liknande tillställning men dom hela i glasburk har jag inte vågat mig på. Går att käka, men finns det annat så tar man de, men när man är ute med tattarholken en solig dag, då blir det oftast en sån burk för ingen orkar fixa vanliga potäter Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 (ändrad) Jäklar vad sugen på blåbär jag blev, som tur var fanns det lite i frysen så det blev gräddglass med hemgjord blåbärssylt a lá minute Ändrades Juni 3, 2012 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Går att käka, men finns det annat så tar man de, men när man är ute med tattarholken en solig dag, då blir det oftast en sån burk för ingen orkar fixa vanliga potäter jaavafaan under dom förhållandena funkar dom åxå till matjesill... ja om nubbarna kommer först naturligtvis Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 jaavafaan under dom förhållandena funkar dom åxå till matjesill... ja om nubbarna kommer först naturligtvis Ställ inte till så nubben kommer upp bara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Ställ inte till så nubben kommer upp bara Svär inte i kyrkan Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Birger Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Hemlagad ärtsoppa är gott, och om man gör som vi gjorde så blir det roligt i två dagar... Fast mindre roligt dag tre! Dag1 tog jag och kockpolaren en pilsner och blötlade ärtorna och förberedde allt som kunde förberedas. Dag2 så kokade vi färdigt soppan på förmiddagen på em. dukade vi (hällde i Konjaken) fram allt och lade Punchen i varma vattenbad och hade värdens party. Dag3 städning f-n jag fick skura hela jäkla golvet flera gånger med hett vatten för att lösa upp Punchen... Jag har en kastrull på 20 liter av två anledningar, dels för att koka fond på Älgben och dels för att göra ärtsoppa de e ju ingen ide att göra småsatser. Bättre att göra 18l. och frysa in. Ja sockerlag är ett helsike! Och ärtsoppa nära på måste göras i storkok, om det skall bli riktigt bra. Vi minns väl alla Kronans ärtsoppa, kokt i kokvagn i satser om 200 liter. Den var fin! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 Tom Kai kai När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 I dag blir det köttfärssås o makaroner --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?3gjdy5 Sent from my iPhone using Tapatalk wapi pathum Ta inte illa upp men är du helt säker att det är köttfärssås du tillagar. Tycker det ser ut att vara väldigt blött-ser ut som du använder mycket grädde/kokosmjölk. Kanske du är vänlig och reder ut saken för en undrande. Det som puttrar i grytan ser dock ut att smaka rejält kryddigt gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 Jo då det e köttfärssås gjord på grädde Sent from my iPhone using Tapatalk wapi pathum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 (ändrad) Löksoppa med ostgratinerad långfralla !mums Ändrades Juni 4, 2012 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 Löksoppa med gratinerad långfralla !mums Ser riktigt gott ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 En enkel lunch för en enkel man.Min första korvgryta på 6 månader så den var minst sagt efterlängtad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 Idag blev det bara ärtsoppa, inga pannkakor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 Var hem på lunchen och slängde ihop lite käk “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 Kebabbuffé på Folkets kebab vid Hornsgatan. Smällmätt blev jag. Kebablasagnen de har är riktigt flottig och fin!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 Var hem på lunchen och slängde ihop lite käk Lite ? Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 Tja. Indiskt lunchak; Chicken curry nam; i stort sett menlös, tyvärr .. Det konstiga är att jag spisade en förtäfflig Lamm Vindaloo för 2 veckor sen på samma ställe .. hm.. (: mvh .. "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juni 4, 2012 Dela Inlagd Juni 4, 2012 De blev en green curry på strimlad korv-succini och tomater. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu