Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Nja nåja mittåt, uppe på fjället efter 2 mils jävla slit uppåt hela tiden släpande på tält, sovsäckar, konserver och öl. Så smakade stekt konserverad potatis och Fjällröding inte illa.

Inte illa alls.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Nja nåja mittåt, uppe på fjället efter 2 mils jävla slit uppåt hela tiden släpande på tält, sovsäckar, konserver och öl. Så smakade stekt konserverad potatis och Fjällröding inte illa.

Inte illa alls.

Jag har faktiskt stekt på¨tärnad burkpotatis vid någon liknande tillställning men dom hela i glasburk har jag inte vågat mig på.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Inte illa alls.

Ja en jävla tur man inte utsätter sig för sådant och skulle jag det så fick det nog bli

att ta med några kokta potatisar

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag har faktiskt stekt på¨tärnad burkpotatis vid någon liknande tillställning men dom hela i glasburk har jag inte vågat mig på.

Nöden har ingen lag och utan mat i några dagar så äter vi nog det vi kommer åt

:ahh:

Dela på andra sajter

Ja en jävla tur man inte utsätter sig för sådant och skulle jag det så fick det nog bli

att ta med några kokta potatisar

hehe ja allt e ju relativt. Men tex. glyvine smakar inte heller gott på sommaren. Å tag tror att även du min Brutus hade käkat konserv potatis uppe på Stekenjokk, fan jag käkade dyblött leksandsbröd med bara smör och knott som pålägg.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Varför krångla, det finns ju färdigskalad potatis på burk :-)

Inte svära i kyrkan :nono:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Går att käka, men finns det annat så tar man de, men när man är ute med tattarholken en solig dag, då blir det oftast en sån burk för ingen orkar fixa vanliga potäter

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jäklar vad sugen på blåbär jag blev, som tur var fanns det lite i frysen så det blev gräddglass med hemgjord blåbärssylt a lá minute

post-3485-0-34745300-1338744919_thumb.jp

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Går att käka, men finns det annat så tar man de, men när man är ute med tattarholken en solig dag, då blir det oftast en sån burk för ingen orkar fixa vanliga potäter

jaavafaan under dom förhållandena funkar dom åxå till matjesill... ja om nubbarna kommer först naturligtvis

Dela på andra sajter

jaavafaan under dom förhållandena funkar dom åxå till matjesill... ja om nubbarna kommer först naturligtvis

Ställ inte till så nubben kommer upp bara :crazy:

Dela på andra sajter

Ställ inte till så nubben kommer upp bara :crazy:

Svär inte i kyrkan

Dela på andra sajter

Hemlagad ärtsoppa är gott, och om man gör som vi gjorde så blir det roligt i två dagar... Fast mindre roligt dag tre!

Dag1 tog jag och kockpolaren en pilsner och blötlade ärtorna och förberedde allt som kunde förberedas.

Dag2 så kokade vi färdigt soppan på förmiddagen på em. dukade vi (hällde i Konjaken) fram allt och lade Punchen i varma vattenbad och hade värdens party.

Dag3 städning f-n jag fick skura hela jäkla golvet flera gånger med hett vatten för att lösa upp Punchen...

Jag har en kastrull på 20 liter av två anledningar, dels för att koka fond på Älgben och dels för att göra ärtsoppa de e ju ingen ide att göra småsatser. Bättre att göra 18l. och frysa in.

Ja sockerlag är ett helsike! Och ärtsoppa nära på måste göras i storkok, om det skall bli riktigt bra. Vi minns väl alla Kronans ärtsoppa, kokt i kokvagn i satser om 200 liter. Den var fin!

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tom Kai kaipost-3713-1338793984,51_thumb.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

I dag blir det köttfärssås o makaronerpost-5373-1338741777,13_thumb.jpg

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?3gjdy5

Sent from my iPhone using Tapatalk wapi pathum

Ta inte illa upp men är du helt säker att det är köttfärssås du tillagar. Tycker det ser ut att vara väldigt blött-ser ut som du använder mycket grädde/kokosmjölk. Kanske du är vänlig och reder ut saken för en undrande. ??? Det som puttrar i grytan ser dock ut att smaka rejält kryddigt gott. :nyam:

Dela på andra sajter

Jo då det e köttfärssås gjord på grädde

Sent from my iPhone using Tapatalk wapi pathum

Dela på andra sajter

Löksoppa med ostgratinerad långfralla !mums

post-4567-0-20613500-1338808749_thumb.jp

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

En enkel lunch för en enkel man.Min första korvgryta på 6 månader så den var minst sagt efterlängtad :nyam:

post-4345-0-03484700-1338809879_thumb.jp

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Var hem på lunchen och slängde ihop lite käk

post-3485-0-10947700-1338814738_thumb.jp

Dela på andra sajter

falukorven

Kebabbuffé på Folkets kebab vid Hornsgatan. Smällmätt blev jag. Kebablasagnen de har är riktigt flottig och fin!!

Dela på andra sajter

Var hem på lunchen och slängde ihop lite käk

post-3485-0-10947700-1338814738_thumb.jp

Lite ? :ahh:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Indiskt lunchak; Chicken curry nam; i stort sett menlös, tyvärr ..

Det konstiga är att jag spisade en förtäfflig Lamm Vindaloo för 2 veckor sen på samma ställe ..

hm.. (:

mvh ..

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

De blev en green curry på strimlad korv-succini och tomater.

Veteran

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...