Fritz Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 I helgen har jag lyxat till det lite så igår blev det Stuvade makaroner med stekt falukorv och idag blir det stekt potatis stekta ägg och stekt falukorv , maträtter som man inte kan äta ute på restaurang ja jag är ju tvungen att äta ute 4-5 ggr i veckan , så då får man passa på när helgen kommer Det är tråkigt att vanlig svensk husmanskost tycks ha försvunnit från menyerna. Befinner man sig i Stockholm en svensk sommardag och längtar efter stekt strömming med potatismos så är det väl snudd på att man måste ut till Vaxholm för att hitta det. Visserligen så finns det väl nån strömmingskiosk vid Slussen men då är det att sitta utomhus och äta med plastbestick på en papptallrik. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 (ändrad) För er Uppsalabor som inte ännu upptäckt Ica V i flogsta...åk dit och kika. De köper upp från olika leverantörer korta datum och det säljs ut till halva priset.Kyckling,korv,fläsk och kött finns varje dag. Allt färskt förstås. Jag handlar där själv och fryser ned. Dagens mat blir just billigt kött från den butiken. Ändrades Juni 3, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 finns stekt strömming med mos hos Thaiholken på gullmarsplan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 konsum hemma hos mig har börjat sälja ut kött till halva priset, gör riktiga fynd där och in i frysen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Det är tråkigt att vanlig svensk husmanskost tycks ha försvunnit från menyerna. Befinner man sig i Stockholm en svensk sommardag och längtar efter stekt strömming med potatismos så är det väl snudd på att man måste ut till Vaxholm för att hitta det. Visserligen så finns det väl nån strömmingskiosk vid Slussen men då är det att sitta utomhus och äta med plastbestick på en papptallrik. Fritz.. I Gävle så finns det en stömingsmoj mitt bland alla korvmojar... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Steka strömming gör man lätt själv, lättplätt å nu funkar inte smileysarna igen. Själv så hitta jag några gamla sillburkar i kylen, ihop med färskpäre och nå:n äggahalva, får bli kvällsmat. Tja det är väl färskpäre som kostar lite extra än så länge men 14,90 vad äre å bråka om, inte en en pilsner på bolage Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 nu kom frugan med lite "Thaislafs" som smakade utmärkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Tja en fransk brödskiva, ca 60 gram nötkött, en lök halva att hacka till biffen och den andra att skiva och lägga på brödet, några gurkskivor samt en tre fyra körsbärstomater tror jag inte spräcker den fattiges budgett Hade lite kvar på kontot så jag lyxade till det med ett ägg så här på Söndagseftermiddagen. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Nåt thailändskt var det visst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Blev en Pytt i panna av överbliven färskpotatis men utan ägg, så fattig är jag “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Det där lät både gott och trevligt! Hemlagad ärtsoppa är gott, och om man gör som vi gjorde så blir det roligt i två dagar... Fast mindre roligt dag tre! Dag1 tog jag och kockpolaren en pilsner och blötlade ärtorna och förberedde allt som kunde förberedas. Dag2 så kokade vi färdigt soppan på förmiddagen på em. dukade vi (hällde i Konjaken) fram allt och lade Punchen i varma vattenbad och hade värdens party. Dag3 städning f-n jag fick skura hela jäkla golvet flera gånger med hett vatten för att lösa upp Punchen... Jag har en kastrull på 20 liter av två anledningar, dels för att koka fond på Älgben och dels för att göra ärtsoppa de e ju ingen ide att göra småsatser. Bättre att göra 18l. och frysa in. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 (ändrad) Efter min återkomst till sverige för en månad sedan så har jag endast gått upp 3 kg efter ha frossat i riktig mat och inte Thaislafs...Vill gärna tro att det är sten hårda muskler som står för viktökningen men min fru kommer hit om en månad och hon är inte lika lättlurad. . Sista resterna av rabarbern måste dock ätas upp. Ändrades Juni 3, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 (ändrad) Det blev några bilder från dagens matrester Världens minsta räka? Nyinköpt Szremska måste stekas och provsmakas Framdukat med sill och färskpära Jäklar vilken fart det va i den korven Nu fortsätter vi med rabarberpaj som blev över igår men har inga bilder på den Ändrades Juni 3, 2012 av husse Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 (ändrad) Lite eftermidags fika blåbärskaka & vaniljsås bra att dryga ut midjan med !!?? Ändrades Juni 3, 2012 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 (ändrad) Lite eftermidags fika blåbärskaka & vaniljsås bra att dryga ut midjan med !!?? Oj..mums,mums blåbärskaka är gott. Hm,jag har några burkar blåbärsylt..man kanske skulle göra sig en sådan framemot nationaldagen på onsdag.Det skulle nog sitta helrätt. Men det är nog kanske lika bra att köpa frysta blåbär,det ser nog bättre ut. Ändrades Juni 3, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Oj..mums,mums blåbärskaka är gott. Hm,jag har några burkar blåbärsylt..man kanske skulle göra sig en sådan framemot nationaldagen på onsdag.Det skulle nog sitta helrätt.. Jag kommer... (Älskar blåbär) ... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Oj..mums,mums blåbärskaka är gott. Hm,jag har några burkar blåbärsylt..man kanske skulle göra sig en sådan framemot nationaldagen på onsdag.Det skulle nog sitta helrätt. Men det är nog kanske lika bra att köpa frysta blåbär,det ser nog bättre ut. Jag kör frysta i lite socker! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 En sådan får det bli.mums..mums Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Jag kommer... (Älskar blåbär) ... Hämta upp mig Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Dansk fläskotlett Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Receptet är lånat av mormor Siris som jag visserligen inte känner men hoppas hon ursäktar. Detta kommer bli bra... http://www.tasteline.com/recept/Mormor_Siris_blabarskaka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Tonfisk sallad. Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Jag investerade i sådan här manick till färskpotatisen så blir dom både sköljda och nästan skalfria För övrigt så kör jag med samma som Börje the King of Homemade food Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Varför krångla, det finns ju färdigskalad potatis på burk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 I dag blir det köttfärssås o makaroner --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?3gjdy5 Sent from my iPhone using Tapatalk wapi pathum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 3, 2012 Dela Inlagd Juni 3, 2012 Varför krångla, det finns ju färdigskalad potatis på burk Fy fan vad vidrigt dom smakar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu