Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Det blev en omelett med grön paprika, tomat och Thaibasilika till frukost

Glömde ju att det är skinka i oxå
Dela på andra sajter

Äppelspåns ? låter intressant, vad blir det för smak? av det ? jag har körsbärsstubbar ligger här på tork, man kanske ska ta reda på spånet när jag kapar upp dom :nyam:

Absolut Husse.

Spåna upp bitarna till ungefär en tummes storlek, och torka inomhus till dom e kruttorra. När du ska använda dom så lägg bitarna i vatten en timme innan (brukar räcka med 3-4 st. om du inte har en jätte grill) släng bitarna direkt på kolet å grilla sakta på svag värme med locket på.

Jag lovar att du kommer att gilla smaken.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Inga märkvärdiheter :thumbsup::17:

post-3713-0-47825500-1338622764.jpg

post-3713-0-78281000-1338622964_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Glömde ju att det är skinka i oxå

De förstår vi gumman.Du kann säkert fixa perfekt käk :thumbsup:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Inga märkvärdiheter :thumbsup::17:

Gourmetfrukost :-)

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

Dela på andra sajter

De förstår vi gumman.Du kann säkert fixa perfekt käk :thumbsup:

det blev riktigt gott, hörru snart smäller det i Vinterviken
Dela på andra sajter

Sam sip sam

mmmmmm

post-3356-0-81909400-1338570958_thumb.jp

Äppelspåns smooked laxfile, färskpärer samt en basilika äppel creme fraise

/Enis

Latoxe du kan väl köra över potatisen med en borste , så hade det varit fullbordat he he

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

8512504-origpic-e4378e.jpg_2.00617_0_95.9877_100_177_177_75.jpg

Idag blir det sill & färskpotäter!

Håll bara ine me brakskitarna inför Kantarelen :ahh:

Dela på andra sajter

borjes potatis skalar skola :giggle:

post-7126-0-75830400-1338626273_thumb.jppost-7126-0-16214500-1338626284_thumb.jp

Ingen nämd...ingen glömd... :wub:

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Sam sip sam

borjes potatis skalar skola :giggle:

post-7126-0-75830400-1338626273_thumb.jppost-7126-0-16214500-1338626284_thumb.jp

Ingen nämd...ingen glömd... :wub:

Mvh. borje222

Underbart Börje du är fan i mig kung

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag investerade i sådan här manick till färskpotatisen så blir dom både sköljda och nästan skalfria53b698ec-d5aa-1f54.jpg

För övrigt så kör jag med samma som Börje the King of Homemade food

53b698ec-d602-5a27.jpg

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Nu är man aningen brydd!..Blir det så pass hyggligt väder så det är lönt att starta igång grillen?

Köpte ett färdigt marinerat kött igår för enkelheten(+bra pris).Normalt används mestadels köttet till grytor men nu är det skivat och som sagt var marinerat så man får väl testa och grilla under tak och se vad det blir av det.

post-4345-0-70320000-1338628351_thumb.jp

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nu är man aningen brydd!..Blir det så pass hyggligt väder så det är lönt att starta igång grillen?

Köpte ett färdigt marinerat kött igår för enkelheten(+bra pris).Normalt används mestadels köttet till grytor men nu är det skivat och som sagt var marinerat så man får väl testa och grilla under tak och se vad det blir av det.

Förstår inte vitsen med att köpa färdigmarinerat kött , blir ju bara torrt av marinaden ,saltet drar ur vätskan ur köttet

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Idag blev det pasta med grön curry, var ute på shopping på Central airport i Chiang mai och vi såg en stor bild på pasta rätten.

När vi kom hem så tillagades rätten hemma, gott gott.

Ha det

post-8504-0-35347800-1338634884_thumb.jp

Dela på andra sajter

Guest Fredman
post-7918-1338635028,53_thumb.jpgSallad på couscous, linser, grönsaker, melon och kräftstjärtar.
Dela på andra sajter

Det var nog första gången på mången år jag köpte färdig marinerad mest skrajsen för bakterie kulturen som kan frodas inne i förpackningen. Denna gång valde jag att bortse från det och om jag inte blir sjuk så får mina grannar äta det lite senare ikväll. Kan bara säga att besviken blev jag inte utan det var väldigt mört. Testlagade det med potatismos och egen vitlökssmör.Jäkligt gott var det.. :nyam:

post-4345-0-78788600-1338635982_thumb.jp

Dela på andra sajter

Idag här jag kokat ärtsoppa! Med mycket fläsklägg. Frugan tittar misstänksamt på sörjan..

Dela på andra sajter

Idag här jag kokat ärtsoppa! Med mycket fläsklägg. Frugan tittar misstänksamt på sörjan..

Vi hade Ärtsoppsfest för ett antal år sedan, och polaren (som e kock) gjorde en egen variant.

Han kallade den fransk ärtsoppa, den innehöll förutom de sedvanliga ingredienserna även en flaska konjak... Gott som f-n.

Det va en väldigt trevlig fest... Ja jo tills dagen efter, saaatan va Punch fastnar i parkettgolv...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Helt enkelt .

post-3356-0-25379300-1338637077_thumb.jp

Lite Salsicca el lemone, lite bacon, färsk penne, en vit grundsås toppad med västerbottenost.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Eftersom FF ska undvika stekt mat o fett, undrar vad frugan bjuder på idag..

post-5021-0-02441000-1338637361_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...