husse Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 Dagens mat va inget att fota ens, stekt ägg på limpmacka och sen en tunnbrörulle på skarttande måsen i Söderhamn, nu hemma och efterfyller med lite tyskimport, får inte bli för mycket ikväll, dags för moppeåka i morron, kan bli shortsväder i sommarfagra Uppland Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 Husse i shorts... Jag tror att jag har sett det förrut... Hos Mait...Jaaa då jäklar är det sommar Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 En massa tapas på Maiana i Gbg, förbannat gött! Blev ett 10-tal öl i solen på Tranquillo och Storan. En bra dag helt enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 Idag blev det en lättare måltid, paj. Margarin, mjöl, lite vatten, ( en hemlighet, lite bakpulver, blir lite luftigare ). Tryck upp degen över kanterna, när man för-gräddar drar den ihop sig. Gulingar är gott...Köttfärs...Rökt skinka, En ägg stammning, och lite Västerbotten ost. Blev en tallrik idag också. Mvh. borje 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 Vackert Borje222! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 Nej det är inte vackert, de e elakt och illasinnat...Usch din elake jäkel, du plågar dina medmänniskor och vänner... Faan va sugen jag blev. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 Nej det är inte vackert, de e elakt och illasinnat...Usch din elake jäkel, du plågar dina medmänniskor och vänner... Faan va sugen jag blev. på??? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 Grillad Fläskfile. Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 Idag fick jag smaka en rejäl knogmacka av frugan Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 på ??? Börje...? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 26, 2012 Dela Inlagd Maj 26, 2012 Grillad Fläskfile. ELLER? ? ?eller% banan??? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Idag ska jag bjuda på lite avancerad kokonst. Vi börjar med en gul lök. Hacka löken i små skivor, använd cyklop om tårar vill undvikas. Lök kan med fördel användas i TVsoffan till en sorglig film när riktiga känslor inte vill visas. Placera en ost på ett stadigt och plant underlag. Ta fram en osthyvel, finns i välsorterade matbutiker och skär två, tre skivor. Nästa steg är att hitta ett lämpligt bröd, undvik knäcke, resultatet blir inte helt ultimat. Efter mycket letande kom jag fram till att denna brödsort passar bra, ett mjukt bröd. Nu ska vi även få tag i lite skinka, vilket inte alltid är det lättaste. Slafsa på alla ingredienser på brödet och avsluta med slotts starka senap. Använd två skivor bröd, en som botten och en som tak, båda i botten blir inte bra utan ger bara merjobb i form av mer rengöring. Nu ska detta bakverk gratineras i en sån här skapelse. Placera måltiden i mitten och tryck ihop och räkna sakta till tjugo. Voila, klart. La Toaste el Gorocco, la gott som el fan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Lite strimmlad löfbiff, cremefraise och div kryddor "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Lite strimmlad löfbiff, cremefraise och div kryddor Det där ser riktigt gott ut perfekt bakfyllemat mums Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Idag ska jag bjuda på lite avancerad kokonst. Vi börjar med en gul lök. Hacka löken i små skivor, använd cyklop om tårar vill undvikas. Lök kan med fördel användas i TVsoffan till en sorglig film när riktiga känslor inte vill visas. Placera en ost på ett stadigt och plant underlag. Ta fram en osthyvel, finns i välsorterade matbutiker och skär två, tre skivor. Nästa steg är att hitta ett lämpligt bröd, undvik knäcke, resultatet blir inte helt ultimat. Efter mycket letande kom jag fram till att denna brödsort passar bra, ett mjukt bröd. Nu ska vi även få tag i lite skinka, vilket inte alltid är det lättaste. Slafsa på alla ingredienser på brödet och avsluta med slotts starka senap. Använd två skivor bröd, en som botten och en som tak, båda i botten blir inte bra utan ger bara merjobb i form av mer rengöring. Nu ska detta bakverk gratineras i en sån här skapelse. Placera måltiden i mitten och tryck ihop och räkna sakta till tjugo. Voila, klart. La Toaste el Gorocco, la gott som el fan Vilken grym felstavning, kokonst var ju inte det jag menade utan kokkonst. Här får ni kokonst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 (ändrad) Tyvärr har husse med mopedande vänner fått problem med 1 moppe så inget besök denna dag. Hade faktiskt förberett en liten lunch överraskning för besökarna... Chorizo med smörslungad salt potatis//broccoli med fetaost sallad till men det får bli en annan gång i stället,husse Ändrades Maj 27, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Dom får åka 2 på en då eller ta taxi..latmaskar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Då jag låtit damerna i familjen välja mat under helgen så har det blivit japanskt, amerikanskt, italienskt mm och inget fel med det. När de nu ikväll, efter avklarade Thai läxor, bestämde att de skulle fira med att beställa en McDonalds så satte jag ned foten och tågade ut ur lägenheten. För när Farangen själv får bestämma......blir det Som Tam, Saigrak Isaan och en bärs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Detta + + = ska nog kunna bli nått gott till eftermiddagen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Detta + + = ska nog kunna bli nått gott till eftermiddagen Det var rejält med fläskfile och ack så gott allt ser ut Hade nog räckt till lilla mig också om jag bara bott aningen närmare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Fick ett tips på enkel rabarberpaj. Lägg rabarber i botten på en form-häll över ett sockerkaks paket-hyvla över smör-in i ugn 225=resultat en knäckig yta och en god paj. Jag njöt den med gräddglass och pytteliten gräddklick Tur att inte frugan ser för då hade det blivit surt för mig... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Lab moo i Hallonbergen. Lite för mycket lime/citron-smak tyvärr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Benfria fläskisar med sås o potäter o vinbärsgele.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Var med en blomma till mor som hade bakat den här goda rabarberpajen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Nog hade det räckt till dig också Kjell, fast det var fläsk skurit i tjocka skivor och mumsigt blev det “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu