Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Kommer bild en annan dag, orkar inte fippla med bilder ikväll

gonatt

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Schh, idag åt jag mer av min rabarberpaj med god gräddglass :nyam: men inte ord till, Poffa, schh

Dela på andra sajter

Rotmos och fläsklägg med både edvins senap och ljus dijon had frugan fixat till mig idag :thumbsup:

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Dela på andra sajter

Idag blev det grillad lax, baconrullad sparris och majs till det en god citronsås och ris. mums! :)

post-3878-0-09969200-1337802163_thumb.jp

Dela på andra sajter

testade en ny frukost precis, omelett på äggvitor med röda och gula paprikabitar och lite skinka i, mums

post-6740-0-30045100-1337837402_thumb.jp

Dela på andra sajter

Jag vet inte vad som hände igår kväll, blev bara tvärtrött när jag grejade med bilderna från gårdagen. men här kommer dom samtidigt som jag började med kvällens mat, Lynn är på barnbarnens dagisavslutningsfest så hon kommer lite senare.

Det blev ju lite festmat i gårkväll, en stororder kom in, så när den är klar, behöver jag inte göra mer i år.

Förätten:

post-5552-0-53201200-1337871014_thumb.jp

En bild till

post-5552-0-44825900-1337871124_thumb.jp

Nu håller tydligen datorn på å kackar ihop helt, jag är inte klar med inlägget

Får väl vänta till jag laddat upp bilderna innan den tycker inlägget är klart...

Potatisgratäng i långa banor att frysa in, så det finns klart tills nästa gång

post-5552-0-79752800-1337871275_thumb.jp

Och lite oxfile från tyskland blev det idag

post-5552-0-59263300-1337871355_thumb.jp

Herr Chang den fyrbente verkar nöjd efter att ha tiggt till sig några senor

post-5552-0-81513700-1337871409_thumb.jp

Sådär på kvällens mat, just nu håller jag på med att temperera smöret för att blanda i vitlök och persilja, med det kommer senare.

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Laab Moo:

P1010503.jpg

Inte just min favorit..

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Dela på andra sajter

Så då kör vi ikapp med dagens mat, Helgrillad kyckling med aromsmör.

Aromsmör är smör med persilja och vitlök, och enligt recepetet ska det vara citron i också, men hoppa över den sure så blir det riktigt gott.

Här en bild på aromsmöret och grönsalladen

post-5552-0-38304500-1337881606_thumb.jp

Vadi helvete är det med forumet, ska man bara få lägga in en bild sen tror datajäveln man är klar och skickar filen, sen får man gå in och ändra å tjafsa...

Pippin ligger å svettas på grillen

post-5552-0-58556000-1337881759_thumb.jp

förbannade datorjävel, karmajägarana kan dra åt pepparn för nu är det skit, jag ger upp med resten av bilderna

katten luktar 3:e gången på blommorna för 3E gången för 3:e gången för 3:e gången

post-5552-0-05645700-1337881892_thumb.jp

få se om det går att lägga upp nån mer bild, elöler om man ska jävlas med den också

1 gång

nej

2:a gången

3:e gången

tyvvär det blir mitt sista matreportage kan inte fan hålla på å tjafsa på det här viset

post-5552-0-44449100-1337881997_thumb.jp

Ändrades av husse

Dela på andra sajter

Vart bakad potatis & räkröra igår lite rester kvar smakade bra på en brödbit till kaffet idag ! Mums

post-4567-0-54545600-1337929448.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Igår blev det pytt med fläskfile och färskpotatis. Färskpotatisen gör maten vädigt mycket godare. :nyam:

post-9580-0-79690700-1337930461_thumb.jp

Besticken jag har fick jag av min ex svärfarsa när vi var i Saudi arabien. Han jobbade på Lockheed som mekaniker. Så han fick en del saker av Saudia när han gjorde jobb åt dom. Dålig bild men man kan se loggan om man tittar noga.

post-9580-0-93560200-1337930767_thumb.jp

Dela på andra sajter

Torsk i ugnsfolie, med gul paprika, cocktailtomater, purjolök lite olja och citronpeppar serverat med en sallad och babyspenatblad och vatten

post-6740-0-08883500-1337954088_thumb.jp

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Idag blev det grillbuffé på Goda Samvetet

post-3485-0-46747600-1337955277_thumb.jp

Mycké godis på buffébordet var det :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Guest Atom

Häromdagen åt jag ju thailändskt i Kina, veckan innan kinesiskt i Korea och veckan innan det Kebab och Pizza i Sverige så varför inte fortsätta på det temat och köra lite japanskt i Thailand.

Dela på andra sajter

Ja det där verkar inte helt fel Atom, men hur länge orkar du med ditt rännande? Hur många gånger vaknar du på morgonen utan att ha en aning om var du är?

Ta inte detta som kritik, jag e lite avvis, men anar även att det har fler baksidor än att vara borta från familjen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Guest Atom

Ja det där verkar inte helt fel Atom, men hur länge orkar du med ditt rännande? Hur många gånger vaknar du på morgonen utan att hta en aning om var du är?

Ta inte detta som kritik, jag e lite avvis, men anar även att det har fler baksidor än att vara borta från familjen...

Ingen fara. Mitt jobb har många baksidor men också många fördelar, ibland vill man bara lägga av och ibland skattar man sig lycklig; ungefär som de flesta andra jobb antar jag. Det är långt ifrån något idealt jobb men till skillnad från många andra så kan jag ju byta jobb men trots det så stannar jag kvar så jag ska inte klaga.

För att det ska bli lite anknytning till Mat och Dryck så visar jag ett matställe utanför Taiyuan som jag besökt ett flertal tillfällen, det är inte alltid lyx och flärd att vara expat :)

Ändrades av Atom
Dela på andra sajter

Yippie..Första middagen ute på altanen för året..vilket sommarväder..kan inte bli bättre. Idag Grillad kyckling med ljummen färsk potatis sallad och inte att förglömma ett stort glas rött :nyam:

post-4345-0-48074900-1337963469_thumb.jp

Dela på andra sajter

post-3356-0-07345600-1337969871_thumb.jp

Dagens grill och clirr

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Sommar Sommar Sommar & sol med rabarberpaj & en liten kaffesvätt dä ä livskvalitè !!!!IMG_5205.JPG

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...