Guest Fredman Inlagd Maj 21, 2012 Dela Inlagd Maj 21, 2012 Tom Ka Gai: Jaså du kör med plugg till? Ja de har ju plugg i Massaman så det kanske funkar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Dagens lagade mål mat blev korv och äppelgryta med jasmin ris. Ingredienser är korv,äpple,lök,tomatpure,sambal oelek,soja,vatten,salt,vitpeppar och spiskummin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 sluta karlslok jag blir för f-n hungrig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Ja det blev en grönsallad och varm smörgås med köttfärs och ost Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Ja idag åt jag färsk kokt Torsk med senapssås och kokpotatis i( fantasin ) annars blev det nudelsoppa idag. Färsk torsk var det många år sedan man åt, förr arbetarmat nu lyxmat. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Idag var jag och jobbade på Q-MED och det blev en vinstlott när det gäller mat och skirat smör lykades jag fixa fram också :thumbsup: Fick sitta å jobba resten av dagen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 igår bjöd vi dotterns kompis på örebros bästa krog: amano.dottern o kompis tog en 3-rätters meny med vinpaket, medans jag o frugan nöjde oss med huvurätten som var kalvfilé o en flaska rött till det. o när "barnen" fick in dessert tog jag o frugan in ett italienskt bubbel istället. efter maten satte vi oss en stund på grannresturangens uteservering o drack lite mera gott. bilderna kommer i fel ordning vet ej varför! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Det börjar bli dags att öka sina inlägg nu. Eftersom som det fösvann en del av vad folk tycker om mina inlägg. Men igentligen så gör det inte så mycket att det försvann några. Men det är kul att se att några gillar mina inlägg, så det lilla man bidrar med, inte är förgäves. Idag blev pytt i panna en del hemlagad resten färdigköpt. En del snuskburken resten fick man äta..Gott? Blev i alla fall mätt.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Det börjar bli dags att öka sina inlägg nu. Eftersom som det fösvann en del av vad folk tycker om mina inlägg. Men igentligen så gör det inte så mycket att det försvann några. Men det är kul att se att några gillar mina inlägg, så det lilla man bidrar med, inte är förgäves. Idag blev pytt i panna en del hemlagad resten färdigköpt. En del snuskburken resten fick man äta..Gott? Blev i alla fall mätt.. FF Ser gott ut, bilder på pytt och schnitzel är nog det som fått mest karma på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 igår bjöd vi dotterns kompis på örebros bästa krog: amano.dottern o kompis tog en 3-rätters meny med vinpaket, medans jag o frugan nöjde oss med huvurätten som var kalvfilé o en flaska rött till det. o när "barnen" fick in dessert tog jag o frugan in ett italienskt bubbel istället. efter maten satte vi oss en stund på grannresturangens uteservering o drack lite mera gott. bilderna kommer i fel ordning vet ej varför! Oj sicken härlig festmåltid..där skulle man varit.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Efter en viss nedstämdhet med stulna karma poäng så behövde man muntras upp med en paj,tänkte jag Gjorde en ful-snygg knäckig paj på mjöl,smör,havregryn,potatismjöl,vaniljsocker,rabarber och äpple. Den smakade som den skall smaka..jag är mer än nöjd.. Ps,hoppas nu inte att Poffa som lidit alla helvetes kval när vi pratat om rabarber INTE läser detta,DS Bilderna kom märkligt nog hipp som happ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Idag blev det en stark korvgulach gjord på sremska och lök med lite färskpotatis till I grytan på tallriken Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Skolmat - Makaroner med köttfärssås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Sista lilla skalken av Rågsurdegsbrödet som köptes i Lördags, stekt förstås med skinka och västerbottenost. Det bästa med riktigt surdegsbröd är att det blir bättre med lite tid. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 igår bjöd vi dotterns kompis på örebros bästa krog: amano.dottern o kompis tog en 3-rätters meny med vinpaket, medans jag o frugan nöjde oss med huvurätten som var kalvfilé o en flaska rött till det. o när "barnen" fick in dessert tog jag o frugan in ett italienskt bubbel istället. efter maten satte vi oss en stund på grannresturangens uteservering o drack lite mera gott. bilderna kommer i fel ordning vet ej varför! Sådär ska inläggen se ut! Kärlek och god mat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Efter en viss nedstämdhet med stulna karma poäng så behövde man muntras upp med en paj,tänkte jag Gjorde en ful-snygg knäckig paj på mjöl,smör,havregryn,potatismjöl,vaniljsocker,rabarber och äpple. Den smakade som den skall smaka..jag är mer än nöjd.. Ps,hoppas nu inte att Poffa som lidit alla helvetes kval när vi pratat om rabarber INTE läser detta,DS Bilderna kom märkligt nog hipp som happ Jag förslår förbud mot bilder, eller text, som innehåller rabarber på MPR. Nu blir det sömlös natt till, fylld av hallucinationer om rabarberpaj. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Undrar om jag skall baka något gott i helgen av dom här eller om jag skall skita i det och låta dom blomma över och vissna.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swedmark Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Pad ga Pow Nua kai Dow (siger min fru) En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Maj 22, 2012 Dela Inlagd Maj 22, 2012 Undrar om jag skall baka något gott i helgen av dom här eller om jag skall skita i det och låta dom blomma över och vissna.. Stackars Poffa, nu kommer han inte att sova på en vecka minst Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 23, 2012 Dela Inlagd Maj 23, 2012 (ändrad) Utanför det nya tåg stationshuset Uppsala har det uppstått en bondemarknad där producenter säljer sina närodlade produkter.I fredags handlade jag väldigt goda korvar från en Heresford uppfödare ovanför Gävle. Glömde bort att fråga om kött innehållet men ser att korven är sprängfylld med kött. Mycket goda korvar och på fredag skall jag köpa mer att njuta av.. Dagens lagade mål var just korven med citronstekt potatis med ägg,broccoli och chilisås. Inte märkvärdigt men satt som en smäck F-n bilden blev suddig igen...ursäkta Ändrades Maj 23, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 23, 2012 Dela Inlagd Maj 23, 2012 Ja här blev det kokt potatis, isterband och stekt ägg men en stor sallad till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 23, 2012 Dela Inlagd Maj 23, 2012 Så enkelt men fantastiskt gott Matjesill och färskpotatis. Det smakar sommar och en Tjekisk Heineken “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Maj 23, 2012 Dela Inlagd Maj 23, 2012 Coq au vin med svamp, sidfläsk, färsk potatis och ramslöksyoghurt . Lagat av självaste Tom Sjöstedt, storkök men iallafall. Gott som fasen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swedmark Inlagd Maj 23, 2012 Dela Inlagd Maj 23, 2012 Kung Pad Nor Mi Farang: En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Maj 23, 2012 Dela Inlagd Maj 23, 2012 Det blev Big Mac meny, självklart plus menyn.. satt fint i slimmad kropp.. Rock On! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu