Kjell Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Långt ifrån Atoms goda charkuterier men lite italienskt blev det ändå på mitt bord. Pasta med bacon bitar,broccoli,tomat,sambal olek,soja,grädde,vit/svartpeppar,salt och dill. Allt blandat i en salig men god röra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Lax kryddad med citronpeppar o dill med grädde o kokt potatis.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 En liten efterrätt så här på kvällskvisten. Några gubbar med lite glass och en knappt synbar gräddklick. Och till det lite smulad digistive kex som tuggmotstånd. Jäkligt mumsigt vill jag nog påstå.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 i dag efter en heldags arbete i trädgården: fläskfilé med fransksenapssås rostade rotsaker med haloumi o ruccola. att dricka till en tempranillo från spanien såklart! till efterrätt rabarberpaj med glass o vaniljsås! till det ett glas lagrad rom.fantastiskt tyckte inte bara jag o frun utan även dottern o kompis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Idag äkte jag ner till kvarterskrogen och några underbara rätter krogen kan rekomenderas till alla, till Örebroare i allmänhet men till Ellim med fru i synnerhet, detta är en pärla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Idag äkte jag ner till kvarterskrogen och några underbara rätter krogen kan rekomenderas till alla, till Örebroare i allmänhet men till Ellim med fru i synnerhet, detta är en pärla. Måste man göra mackan själv? Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 katrinelund va... har varit på väg dit några ggr. ser jättemysigt ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Måste man göra mackan själv? Mvh. borje222 Bara om man bor i kalix och har tillgång till den lokala rommen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 katrinelund va... har varit på väg dit några ggr. ser jättemysigt ut! Precis Sjökrogen, hjälmargösen finns precis utanför dörren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Dagens hemma lunch är mosad potatis med dill,smör,salt och vitpeppar. Lammkorven innehåller 86 % köttråvara och är Wurst meisters . Jag har lagad den med gul lök och en enkel tomatsås bestående av ketchup,vatten och soja och det får då koka in med korven... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Dagens hemma lunch är mosad potatis med dill,smör,salt och vitpeppar. Lammkorven innehåller 86 % köttråvara och är Wurst meisters . Jag har lagad den med gul lök och en enkel tomatsås bestående av ketchup,vatten och soja och det får då koka in med korven... Det där är vad jag kallar en stadig lunch. Härstammar herrn möjligtvis från norrbotten ? Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 (ändrad) Ungsgratinerad torsk med curry & lis ! Ändrades Maj 14, 2012 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Kokt potatis med korv med okänt innehåll doftar dock vitlök, sallad och stark tacosås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Nåt thaislafs som jag inte har en aning om vad det heter,starkt och gott var det iaf. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Kokt potatis med korv med okänt innehåll doftar dock vitlök, sallad och stark tacosås Detta såg riktigt mumsigt ut. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Detta såg riktigt mumsigt ut. Bara knappt 2 veckor tills du får inmundiga denna skapelse själv,smaklig spis Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Gyosa på japansk/koreansk lunchresturang. Vad glad man blir när det visar sig vara från fryst industrimat ... NOT mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Detta såg riktigt mumsigt ut. ja korven är gjord av en arbetskompis man, han jobbar på bromma korvfabrik eller vad det nu heter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Köttfärsgratäng igen,satan så gott.Ska försöka foto innan slutet Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Entrecôte, med eget pärstamp o Erik Lallersteds Chili Beanaise (ursäkta stavningen) till detta rårivna morötter o vatten att dricka, desserten vart Magnum After Dinner. Foto?!? Kameran hann inte med innan det var rent på tallriken. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 14, 2012 Dela Inlagd Maj 14, 2012 Restpasta. En liten bit av en gul lök och en vitlöksklyfta. 4 portabellosvampar Lite laxrester från gårdagen 2 skivade sparrisar, lite basilika och lite grädde. Buon Appetito! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 15, 2012 Dela Inlagd Maj 15, 2012 Idag blev korv igen med stekt potatis, stekt ägg och en massa grönsaker och isvatten. Kanske inte det mest fettsnåla men ibland får det bli så Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 15, 2012 Dela Inlagd Maj 15, 2012 (ändrad) Idag är det fläsktisdan så det blev fläsk idag :ok:med löksås och rårakor.Gott Ändrades Maj 15, 2012 av måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Maj 15, 2012 Dela Inlagd Maj 15, 2012 Idag blev korv igen med stekt potatis, stekt ägg och en massa grönsaker och isvatten. Kanske inte det mest fettsnåla men ibland får det bli så Detta såg också smarrigt ut men jag trodde inte att du var så förtjust i ''korv'' BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 15, 2012 Dela Inlagd Maj 15, 2012 Detta såg också smarrigt ut men jag trodde inte att du var så förtjust i ''korv'' Får man den gratis så why not!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu