ellim63 Inlagd Maj 11, 2012 Dela Inlagd Maj 11, 2012 krabba, romsås, vitlöksbröd med en lagrad cheddarost o torrt vitt vin..kan det bli bättre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Nu kommer fortsättningen på köttfärsgratängen. Först lite vinigrett till "pizzasalladen". Färsk vitkål är så j. gott! Sedan fräser man lite charlottenlök till risotton, Häller över lite vitt vin och fyller sedan på med buljong vart efter det behövs. Där någon stans började jag tulla på det vita vinet, det tar ju en stund att stå vid grytan och röra om... Glömde då bort att fota det färdiga resultatet men man får vara glad att jag kom ihåg permesanen på slutet. All gäster vart dock mycket nöjda med smaken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Willys butikerna ska också ha det hemma, om inte så slå bara på brödansvarig i butiken så kanske det fixar sig Jo var förbi där också och fick klarhet http://www.maipenrai.se/forum/t/3441-vad-at-ni-idag/page__st__5970#entry490407 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 En Pad Thai pa Khaosan road i Bangkok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Blev bjuden på tårta idag, "fabriksbakad" från City Gross, (dotterns kamrat bakar där). Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boh Rang Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Eftersom jag är ungkarl så blev det Thaikrog för mig. Den ligger i 1:sta Hötorgshuset närmast Konserthuset i Stockholm. Kostade 79 SEK och för det fick jag: Ris med friterad kyckling, det var doppad i nåt, ägg kanske, för mjukt för att vara med ströbröd, och Sweetsause. Till det drack jag vanligt vatten. Det smakade gott men det var ju inte som i Thailand. I Thailand smakar ju maten mycket bättre och det tror jag beror på miljön, i Bangkok äter du på uteserveringen för att få den där extra kryddan av avgaser , sedan är ju också serveringspersonalen så mycket trevligare därnere och de är ju så många, och vackra. Tycker Thailändska damer är vackra i Sverige men de har på nåt sätt blivit "försvenskade". Därför är Thailändska damer vackrare i Thailand. :preved: :preved: gubben Du kan inte ha mindre än 5 ggr rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Idag blev en repris på stekt strömming och till efterrätt blev det spanska gubbar med glass och en liten gräddklick..mumsigt värre... . En annan har ju inga problem med vikten nu när frun befinner sig långt bort i Bangkok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 vi hade tänkt att äta på amano, örebros bästa restaurang enligt mig o white guide men det var fullbokat så det blev en kebab o en dansk fulöl (björnebryg 7,7) hemma istället! mvh mille. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Nu vill Lillkrabban att jag ska tända grillen för nu vill hon grilla klibbris a la obygdstyle och gai yaang too pao. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Idag blev det Nässel soppa med hembakat rågbröd. Plockade lite spröda nässlor, som sköljdes väl. Kokades i ca. 10 min.fick rinna av, hackades i matberedaren, (kniv kan användas). Lite lök bryntes, i med nässlorna, frästes en stund, ett par msk. mjöl tillsattes. En bra buljong, salt, peppar. En skvätt grädde Det har varit en del prat om Malaxlimpan, brödet som jag bakade idag, bakas i grannbyn Petalax, på deras bageri. Detta är original receptet. Österbottens rågbröd 6st. 50 g jäst , 1 lit. Mjölk, 3 tsk. Salt, 600 g rågmjöl, 600 g vetemjöl + lite till utbakning Smula jästen i degbunken. Ljumma mjölken. Häll lite över jästen, och rör om, så att den löser sig. Tillsätt resten av mjölken, salt och de båda mjölsorterna. Arbeta degen smidig och låt den jäsa övertäckt 1 timme. Arbeta upp degen och dela den i 6 delar. Kavla ut varje bit till en rund kaka, ca en halv cm. tjock. Ta ut ett hål i mitten och nagga på båda sidor. Lägg kakorna på smorda plåtar, 2 på varje, och låt dem jäsa till knappt dubbel tjocklek. Grädda i 300 grader 6-8 min. (275grader) Riktig vår mat! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Försökte hitta det brödet på Hemköp gullmarsplan idag men tjiii fick jag . är jättesugen på att pröva det men vart finns det??? Prova på¨ ica globen fanns på ica tyresö centrum idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 God mat på soi 47 förra veckan Carpaccio till förrätt Lax till varmrätt Senare på Muse blev jag uppvaktad med tårta av mitt sällskap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Grillat idag... Sweet baby rays hickory and brown sugar penslade spareribbs, fläskkarré i tantens blandningspecial, loaded potato skinns samt lite kaninmat.. ... och ett par glas rödtjut /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Idag var vi lata så det blev Pizza jag kebab frugan jitana, om jag minns rätt så är det första gången iår... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Idag var vi lata så det blev Pizza jag kebab frugan jitana, om jag minns rätt så är det första gången iår... FF Lättöl idag hmhm mmmmmm he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Willys länna Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Willys länna har även klings glasstårta. Inte helt enkel att hitta den heller iaf inte i Stockholm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Willys länna har även klings glasstårta. Inte helt enkel att hitta den heller iaf inte i Stockholm Klings glass är god Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 12, 2012 Dela Inlagd Maj 12, 2012 Idag var vi lata så det blev Pizza jag kebab frugan jitana, om jag minns rätt så är det första gången iår... FF Helt rätt, ibland måste man få vara lite lat, känns som den lilla trådgården tar en del tid, sen vill folk att man ska arbeta också... Så.. en pizza kan vara ok ... Mvh. borje 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Prova på¨ ica globen fanns på ica tyresö centrum idag bra ide´det ska jag göra, tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Willys länna har även klings glasstårta. Inte helt enkel att hitta den heller iaf inte i Stockholm Bra tips. Det är ju min "närbutik" Gångavstånd från där jag bor Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Prova på¨ ica globen fanns på ica tyresö centrum idag Första pakete tog ju slut blixtsnabbt med provsmakning å sånt, så det va bara å åka till Willys i grottsunda å leta, jodå dom hadde också men inte ligger det på bästa säljhöjden inte Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Klings glass är god Varje gång man passerar Mariestad så blir det ett kort glassstopp vi torget och kilngs glass, "Baccardiglassen" är en stor favorit Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Har nyss druckit morgonkaffet & blåbärsmuffin på terassen i strålande solsken underbart efter 1 veckas regn!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Har ätit svampsoppa! De du svampen. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Maj 13, 2012 Dela Inlagd Maj 13, 2012 Idag firade vi att jag var hemma en söndag för första gången på mycket länge med lite SomTam Italiano. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu