Towe Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Latmask, marsch iväg och handla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Lördag får dom leverans enl willys där jag bor och troligen.med axfoods egna bilar Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Trist för det bolaget för är det något som sänker försäljningen så är det leverans på helgen.Vikarier jobbar oftast på bröd då och de har en osviklig förmåga att glömma bort brödet på lagret. .Skall ta och köpa brödet och se vad det går för... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Latmask, marsch iväg och handla Jajamän,helt rätt men utan bil långt från civilisationen känns det aningen besvärligt att ta landsvägs bussen för det.. I morgon blir det att storhandla och då blir det nya svenska rätter att tillaga som man bara kunnat drömt om nere i BKK ,bla annat stekt strömming med potatismos,stekt lever.osv.osv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Jajamän,helt rätt men utan bil långt från civilisationen känns det aningen besvärligt att ta landsvägs bussen för det.. I morgon blir det att storhandla och då blir det nya svenska rätter att tillaga som man bara kunnat drömt om nere i BKK ,bla annat stekt strömming med potatismos,stekt lever.osv.osv Bläää fy f-n Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Till middag blev det Biff med lök khmer style hos Pickled parrot i Phnom phen :nyam: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Jajamän,helt rätt men utan bil långt från civilisationen känns det aningen besvärligt att ta landsvägs bussen för det.. I morgon blir det att storhandla och då blir det nya svenska rätter att tillaga som man bara kunnat drömt om nere i BKK ,bla annat stekt strömming med potatismos,stekt lever.osv.osv gott allting av det där, käkade leverbiff på lunchaket igår Landsvägsbussen in till stationen då? eller, Jag är halvledig imorrn eftermiddag, kanske skulle ta stadsbussen in å ta en eftermiddagspilsner Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 gott allting av det där, käkade leverbiff på lunchaket igår Landsvägsbussen in till stationen då? eller, Jag är halvledig imorrn eftermiddag, kanske skulle ta stadsbussen in å ta en eftermiddagspilsner Tar 11 bussen och efter några ärenden så sätter jag mig på stationen vid 14 tiden för en pilsner. Har du tid så vore det kul att träffas.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Fläskfile, wokgrönsaker i kokosmjölk med kaffir/Lime spicy mix med ris och en grönsallad och till det serveras minimjölk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Köttfärslimpa Mums! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Köttfärslimpa Mums! Instämmer, ser mumsigt ut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Jag har syrran på besök och min hustru fick bestämma var vi skulle gå och äta. Det blev ett ställe i närheten men när jag upptäckte att det inte serverades några som helst alkoholhaltiga drycker så tog jag befälet och förflyttade oss till nästa ställe som inte hade några såna restrektioner. Där åt jag stekt kött med nån sötsur sås till och ris, hur gott och billigt som helst. Syrran och hustrun var också helnöjda med sin mat. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Fläskisar med sås o potäter o vinbärsgele.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 idag blev det räk o broccoliwok med ostronsås, kanongott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 10, 2012 Dela Inlagd Maj 10, 2012 Morgonfika stekmacka med köttfärslimpa från gårdagens lunch,ost & ägg Mums! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Maj 10, 2012 Dela Inlagd Maj 10, 2012 idag blev det räk o broccoliwok med ostronsås, kanongott!! Himla fin bild. får + även i "Dagens Bild". Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 10, 2012 Dela Inlagd Maj 10, 2012 Imorgon kommer ungarna med respektive och då är det ganska skönt att förbereda det man kan. Vart inspirerad av Tommy Myllymäki på tv 4 som lagade en liknande rätt. Han är för övrigt en av mina favoritkockar. Först så gjorde jag en färs typ som köttfärslimpa men jag smaksatte den lite annorlunda. Sedan hade jag på en "tomatino" och la på skinka och bacon. Lite grönsaker måste man ju ha och sist så toppade jag med mozarella. Imorgon toppar jag den med lite färska örter och då ska jag också röra ihop en risotto där jag häller lika delar vitt vin i grytan som i magen... Förhoppningsvis har jag även krafter till en sallad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 10, 2012 Dela Inlagd Maj 10, 2012 Imorgon kommer ungarna med respektive och då är det ganska skönt att förbereda det man kan. Vart inspirerad av Tommy Myllymäki på tv 4 som lagade en liknande rätt. Han är för övrigt en av mina favoritkockar. Först så gjorde jag en färs typ som köttfärslimpa men jag smaksatte den lite annorlunda. Sedan hade jag på en "tomatino" och la på skinka och bacon. Lite grönsaker måste man ju ha och sist så toppade jag med mozarella. Imorgon toppar jag den med lite färska örter och då ska jag också röra ihop en risotto där jag häller lika delar vitt vin i grytan som i magen... Förhoppningsvis har jag även krafter till en sallad. Då kanske vi får se en slutprodukt senare...vore trevligt. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 10, 2012 Dela Inlagd Maj 10, 2012 Ja nu kom de ur ugnen och den lilla formen som var för provsmakning är snart slut, riktigt gott. Jag gillar köttfärsrätter då de är tacksamma att smaksätta. Släppte mer vädska än jag trodde ändå har jag alltid fibrex i färsrätter istället för ströbröd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 10, 2012 Dela Inlagd Maj 10, 2012 Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Jag hittade brödet på ica Maxi idag Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 10, 2012 Dela Inlagd Maj 10, 2012 Jag hittade brödet på ica Maxi idag Härligt ,skickade in en jobbarkompis på willys Eskilstuna och där fanns det i massor:D Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 11, 2012 Dela Inlagd Maj 11, 2012 Frukost åt jag idag. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 11, 2012 Dela Inlagd Maj 11, 2012 Härligt ,skickade in en jobbarkompis på willys Eskilstuna och där fanns det i massor:D Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 www.finskahembageriet.se/ Har fabriksförsäljning! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 11, 2012 Dela Inlagd Maj 11, 2012 Igår blev det lunch på stan i Uppsala men vad har hänt med lunch priserna.För ett år sedan åt jag varje dag ute i Sthlm och betalade ca 70 kr.Nu kostar en dagens i Uppsala centrum 95-99 Kr...Kan de har missat moms sänkningen? Hutlöst dyrt,tycker jag...Annars var maten god men lime såsen kunde man gjort aningen mindre framträdande. Här med pocherade fiskrullader och mos till.. I morse bytte jag ut råg gröten mot berikad havregryns gröt och Saltå Kvarns goda fruktbröd. Nu står man sig några timmar tills det blir en favorit i repris till middag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 11, 2012 Dela Inlagd Maj 11, 2012 Morgonkaffe knäckis med ost & kaviar,dolcontin & diklofenak MUMS! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 11, 2012 Dela Inlagd Maj 11, 2012 Frukost åt jag idag. Vad kan gå fel när man börjar dagen med en Nalle Puh mugg? Man skulle kunna ha en egen tråd om Thailändarnas muggar, tallrikar och bestick. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu