borje222 Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Är min svenska så dålig eller ögnade du lite för snabbt... /Enis Idag blir det kuttiyaou . hur man nu skall skriva det som Frugans son kokat ihop. Var insnöad på mat...så det gick lite snabbt... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Norrlandspölsa och kokt potatis,till rödbetor och 2 stekta ägg och naturligtvis den obligatoriska minimjölken.Mums Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 De där bruna/röda grejorna är de bra för magen.Verkar som du ligger i hårdträning för beach 2012 Ser förbaskat gott ut iaf.Mvh Måne som lagt av med att kvalificera sig i år igen Inte en aning, med det är förbannat gott med kidneybönor iaf Hårdträningen får vänta till efter semestern i år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 thaisoppa.kalasgott!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 2 Kotletter och ett glas ramlösa granatäpple Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Hustrun Bortskänkes!! Idag fick man äta fläsktvuppvärmda köpta fiskpinnar men päramos... Allt har sin förklaring!! Igår hade hon 7 ungar, varvid 4 var blöjbarn, och hennes arbetspass började 06,30 slutade 22,00.. Så denna gång så förlåter jag henne, så efter 38år får man göra ett misstag, hennes första.. Men hon lovade att det skulle var hennes sista, så inget bortskänkes ännu.. FF Äsch, nu är du pjåkig.. Lägg det på plankan och häll på lite remouladsås så blir det ju nästan rätt.. Same same, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Nu har man ätit taco tre dagar i rad till middag och som omväxling imorgon så äter jag nog upp det sista av tacofärsen. Höll på glömma lunchen ute igår bestod av tacobuffé på East End & Co i Solna. Ombyte förnöjer... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Maj 8, 2012 Dela Inlagd Maj 8, 2012 Idag vart det "Croque monsieur" den försvenskade varianten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Är det finskt svartbröd? är såå gott Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Är det finskt svartbröd? är såå gott Det är gott och man kan knappt sluta he he här kan du läsa lite om brödet http://www.maalahdenlimppu.fi/index.php?lg=sv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Det är gott och man kan knappt sluta he he här kan du läsa lite om brödet http://www.maalahden...index.php?lg=sv Tackar för den länken, mycket gott och smarrigt där, och brödet ska tydligen finnas på alla Willysbutiker Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Tackar för den länken, mycket gott och smarrigt där, och brödet ska tydligen finnas på alla Willysbutiker Stämmer bra , men i den Willys jag har närmast till finns det aldrig i , dom säger att det kommer hem men aldrig när jag är där , så mina finska vänner tar med sig direkt från finland till mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Stämmer bra , men i den Willys jag har närmast till finns det aldrig i , dom säger att det kommer hem men aldrig när jag är där , så mina finska vänner tar med sig direkt från finland till mig Det jag saknar mest i matväg här nere är gott bröd. Vill ha! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 kycklingburgare och pommes fritz på KFC i Phnom Penh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Stämmer bra , men i den Willys jag har närmast till finns det aldrig i , dom säger att det kommer hem men aldrig när jag är där , så mina finska vänner tar med sig direkt från finland till mig Be att dina finska polare tar med sig Helsinkki Senappi ( lita inte på min stavning) i mängder nästa gång dom kommer. Lägg undan en del och ta med till mig nästa gång du kommer Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Be att dina finska polare tar med sig Helsinkki Senappi ( lita inte på min stavning) i mängder nästa gång dom kommer. Lägg undan en del och ta med till mig nästa gång du kommer Fritz.. Japp det ordnar vi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Det jag saknar mest i matväg här nere är gott bröd. Vill ha! Ja en resväska av detta bröd skulle nog vara avyttrat på 5 röda i Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Be att dina finska polare tar med sig Helsinkki Senappi ( lita inte på min stavning) i mängder nästa gång dom kommer. Lägg undan en del och ta med till mig nästa gång du kommer Fritz.. Jag träffar min finske Sinappileverantör ikväll. Skall kolla om han har något på lager. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Känner till brödet men har inte smakat på det. Anledningen till tomt i hyllan beror oftast på att den inte säljer något och därför beställer butiken inte hem något heller.Rekommenderat är att endast har bröd som minst säljs 2 per dag i hyllan och det tvivlar jag denna gör oavsett hur god den är.Rågbröd skall ju ligga till sig 3-4 dagar för att smaka som bäst så lång leverans från wasa gör inget men tyvärr tror kunderna att brödet är gammalt.Kolla med butiken vilka leveransdagar de har,förmodligen kommer brödet in tisdagar och torsdagar om de alls beställer något.Be dem i så fall lägga undan åt dig... Angående finskt bröd så finns det att beställa från Chang Mai så den abstinensen går att råda bot på. http://www.anns-bakery.com/index_swe.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Känner till brödet men har inte smakat på det. Anledningen till tomt i hyllan beror oftast på att den inte säljer något och därför beställer butiken inte hem något heller.Rekommenderat är att endast har bröd som minst säljs 2 per dag i hyllan och det tvivlar jag denna gör oavsett hur god den är.Rågbröd skall ju ligga till sig 3-4 dagar för att smaka som bäst så lång leverans från wasa gör inget men tyvärr tror kunderna att brödet är gammalt.Kolla med butiken vilka leveransdagar de har,förmodligen kommer brödet in tisdagar och torsdagar om de alls beställer något.Be dem i så fall lägga undan åt dig... Angående finskt bröd så finns det att beställa från Chang Mai så den abstinensen går att råda bot på. http://www.anns-bake...m/index_swe.htm Det är nog tvärtom att det går åt fort och det håller sig en månad utan något konserveringsmedel leveranstiden är mindre än ett dygn från Wasa ( mälarregionen och norrut ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Det är nog tvärtom att det går åt fort och det håller sig en månad utan något konserveringsmedel leveranstiden är mindre än ett dygn från Wasa ( mälarregionen och norrut ) Leveranstiden är inget problem till Sverige men sedan måste någon köra ut brödet och då kan det bli förseningar. Vare sig Pågen eller Fazer tar detta märke med sig i sina dagliga rundor utan det måste ske med någon annan. Kan inte tänka mig annat än att butikerna får bröd annat än ti + torsdag som brukligt är från en liten leverantör. Tvärsäker att det inte går åt för fort för då hade jag uppmärksammat det i mitt tidigare förvärv men ta ett snack med brödansvarige så fixar hon detta åt dig.. Finsk bröd har dock alltid sålt dåligt i Sverige. Vet att Fazers finska bröd har väl 2-3 på bäst 30 listan. Sett att bolaget använder en känd svensk göteborgs kock i sina annonser. Personligen gillar jag finskt osötat rågbröd mycket.. Onnea mate.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 (ändrad) Lördag får dom leverans enl willys där jag bor och troligen.med axfoods egna bilar Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Ändrades Maj 9, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 (ändrad) Bonna lunch Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Ändrades Maj 9, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 9, 2012 Dela Inlagd Maj 9, 2012 Ungspannkakan måste ätas upp och idag avstår jag gårdagens smaskiga rätt utan äter den med bacon och lingon sylt. Hade varit mumsigt gott och nyttigt om man haft vitkål och mörötter hemma och gjort en råkost sallad blandat med lingon sylt men,men... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu