Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

till lunch blev det gaeng kiew wan gai gjord på höna i stället för kyckling, mkt mera smak!! jättegott!! till kvällsmat, varma mackor, såå gott!!

post-6750-0-31733800-1336411490_thumb.jp

post-6750-0-85971500-1336411535_thumb.jp

Dela på andra sajter

till lunch blev det gaeng kiew wan gai gjord på höna i stället för kyckling, mkt mera smak!! jättegott!! till kvällsmat, varma mackor, såå gott!!

Håller med.. det är mer smak i höna. De få gånger jag orkar gör egen curry så är det på höna.

Konstigt det där men jag tycker ofta att billigare kött generellt smakar mer.

Både fläsk och nötbitar med ben är t.ex godare än filéer, tycker jag.

Eller varför inte fläsklägg? Kostar ingenting och smakar jättemycket. Fläskfile är ju helt smaklöst i jämförelse.

Dela på andra sajter

Håller med.. det är mer smak i höna. De få gånger jag orkar gör egen curry så är det på höna.

Konstigt det där men jag tycker ofta att billigare kött generellt smakar mer.

Både fläsk och nötbitar med ben är t.ex godare än filéer, tycker jag.

Eller varför inte fläsklägg? Kostar ingenting och smakar jättemycket. Fläskfile är ju helt smaklöst i jämförelse.

För inte så många år sedan, var köttbenen nästan gratis, fiskhuvudena var gratis, och handlarna skämdes när man frågade efter dessa.

Ja, ja till hunden förstår jag...fick man ofta till svar.

Numera vet de att ta betalt för detta.märgben 69kr. höns 22kr. laxhuvud 29kr. Kallas nuförtiden delikatesser.Nya tider.

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

För inte så många år sedan, var köttbenen nästan gratis, fiskhuvudena var gratis, och handlarna skämdes när man frågade efter dessa.

Ja, ja till hunden förstår jag...fick man ofta till svar.

Numera vet de att ta betalt för detta.märgben 69kr. höns 22kr. laxhuvud 29kr. Kallas nuförtiden delikatesser.Nya tider.

Mvh. borje222

Märkte det till mitt stora förtret, när jag flyttade tillbaka.

Fläskben brukade jag pröjsa 5kr kilot för för inte så många år sedan. Nu ska dom ha 30 spänn på Ica.

Priset på märgben är ett rån. Men en riktig soppa är inte en soppa utan så man måste ju slanta. Grrr.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kvällsvickning blev det idag också :) Nu får jag nog lägga mig på soffan och kolla en film, hockeyn känns ju inte så där spännande att kolla på..

Dela på andra sajter

Idag är det bantar-diet jämfört med igår när jag var lite bakishungrig. Igår åt jag en kebabtallrik och passade på att köpa hem en pizza när jag ändå var iväg som jag tryckte i mig 3 timmar efter kebaben, sen blev jag liggandes orörlig på soffan hela kvällen.. Så visst har jag börjat värma upp för semestern allt :)

OjOjOj med den gummituten på avloppet, får hoppas du har isolerat den rigtigt ordentligt så du inte spränger den

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Blev också sugen på "efterrätt".

post-3356-0-40521100-1336418639_thumb.jp

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Blev också sugen på "efterrätt".

post-3356-0-40521100-1336418639_thumb.jp

Vad har du för sås på mackorna?

Dela på andra sajter

köpebea :y11:

Häsingestintans tryffel samt deras tomatchili

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Guest Fredman

köpebea :y11:

Häsingestintans tryffel samt deras tomatchili

Ibland får man fuska, det har gått framåt för en del färdiga såser.

Dela på andra sajter

Idag blev det jasmine ris och grillad kyckling som jag kryddade med sambal oelek och Thai chillisås.Till det blev det också utanför huset plockade babynässlor. Nässlorna passade dock inte alls till denna kryddiga rätt men däremot satt den perfekt till den milda laxen som jag åt igår.

post-4345-0-17055100-1336420936_thumb.jp

Dela på andra sajter

Till det blev det också utanför huset plockade babynässlor.

Har länge velat göra något på nässlor eller maskrosblad. Men de har inte funnits att få tag i när jag tänkt på det. :(

Hur smakar det? Som spenat?

Dela på andra sajter

Väldigt lika spenat fast fräschare.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Har länge velat göra något på nässlor eller maskrosblad. Men de har inte funnits att få tag i när jag tänkt på det. :(

Hur smakar det? Som spenat?

Smakar mer än spenat men du måste plocka nässlorna inom de närmaste dagarna innan de blir för stora.Riktigt gott är de till lax och fläskfile som inte är för starkt kryddade.

Dela på andra sajter

Nässelsoppa med ägghalvor, e en personlig favorit.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Kåldolmar!

Tillagat av en Iranier som ironiskt nog tillhandahåller traktens bästa husmanskost. Ingen Pizza eller Kebab på menyn där inte...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Kåldolmar!

Tillagat av en Iranier som ironiskt nog tillhandahåller traktens bästa husmanskost. Ingen Pizza eller Kebab på menyn där inte...

Dolmar är ju iransk husmanskost... så inte så konstigt. :)

Dela på andra sajter

en bra sajt. fina tips på ätbart i naturen

Bra sida,den sparar jag.Brännässlan är ju mörkgrön men det finns en ljusare nästan identisk växt som jag och grannarna funderat över. Nu vet jag,tror jag..

"Förväxling

Brännässlan kan till utseendet förväxlas med vitplister som dock saknar brännhår. Viltplister är inte är giftig utan kan tvärtom anrättas på samma sätt som brännässlan"

Dela på andra sajter

Smakar mer än spenat men du måste plocka nässlorna inom de närmaste dagarna innan de blir för stora.Riktigt gott är de till lax och fläskfile som inte är för starkt kryddade.

Gäller bara att hitta dem. :)

Fick lite rapsblad av en bekant för ett tag sedan.

Trodde att det var en thaigrönsak de hade köpt i någon välsorterad thaiaffär, eller som någon hade haft med sig från Thailand.

Blev rätt förvånad när jag fick höra att det var raps. :)

Det finns mycket mer att äta än det som finns på ICA verkar det som. :)

Dela på andra sajter

Dolmar är ju iransk husmanskost... så inte så konstigt. :)

Trodde vi stal den rätten från Turkarna-under kalabaliken i Bender?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...