Fritz Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 (ändrad) Efter att tidigare haft Kjell som instruktör i hur man kokar palt så gjorde jag ett eget försök men lite mer avancerat. Jag lirkade in fläsk och bacon i paltarna innan dom hamnade i grytan där dom kokades tillsammans med en bit fläsksvål. Till paltarna blev det en stor klick smör och "lingonsylt" (Cranberry). Jäkligt gott för att vara mitt första försök om jag får säga det själv. Nu gäller det bara att finslipa tekniken till nästa gång så man får rätt storlek och fasthet på paltarna. Fritz.. Ändrades Maj 6, 2012 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 laab gai med lite grönt o chilli...jättegott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Efter att tidigare haft Kjell som instruktör i hur man kokar palt så gjorde jag ett eget försök men lite mer avancerat. Jag lirkade in fläsk och bacon i paltarna innan dom hamnade i grytan där dom kokades tillsammans med en bit fläsksvål. Till paltarna blev det en stor klick smör och "lingonsylt" (Cranberry). Jäkligt gott för att vara mitt första försök om jag får säga det själv. Nu gäller det bara att finslipa tekniken till nästa gång så man får rätt storlek och fasthet på paltarna. Fritz.. Ser jag fram mot till nästa besök i Pattaya Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 För att visa Abrafo, och även andra att "taco träsket", kan vara bra mat. Det blev tortillia, (på vetemjöl). Det blev köpefärs, den bryntes med lök och vitlök, vätska fylldes på, ganska mycket. Kokades med kryddor, ej färdiga påskryddor, ( santa maria taco mix), i ca. 1,5 timmar. Lite svamp stektes... En sallad, salsan gjordes i ett tidigare "avsnitt". En deg gjordes, fick jäsa en timme, delades i mindre bitar. Kavlades tunnt, gräddas i torr stekpanna på medelvärme, i ca. 1,5 min. per sida. Montera ihop, köttfärs , svamp, sallad, såser. Enligt mig , en bra måltid. Mvh. borje222 Du får skicka receptet på brödet så kan Lillkrabban snickra ihop det, idag blev det i varje fall tacos med egengjord salsasås. Till efterrätt hade jag tänkt äta lite ostkaka men den fanns inte i kylen utan den hade Lillkrabban stoppat in i frysen i fredags så den var som en isbit nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Ser jag fram mot till nästa besök i Pattaya Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Det är noterat, men planera inte in några aktiviteter efteråt. Paltkoma brukar slå hårt, speciellt mot dom oerfarna Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 En stuvning med lök, champinjoner och bacon. En bit härlig röding och sparris. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Lite försvenskad turkmat fixade vi till middag... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Korvgubben kom idag å sålde sin rejäla korvar så det blev en ungersk korv gulasch med sting Sorry Offe, du har inte kikat i din PM låda på länge Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Köttfärssoppa med chili & vitlöksbröd Ett stort glas mjölk!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars Rune Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 4 Körvar med Räksallad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Idag var jag lat och trött så det var en enkel somrig laga-dig-själv-middag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Det där såg hysteriskt gott ut Buzzken, å jag vet ungefär hur salladen smakar och kan fantisera fram smaken av laxen.. Mmmm Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Det där såg hysteriskt gott ut Buzzken, å jag vet ungefär hur salladen smakar och kan fantisera fram smaken av laxen.. Mmmm Jo.. det var lite för gott... och gick ner lite för snabbt... så jag var tvungen att komplettera med en vetekatt nyss. Och nu har jag precis smällt i mig den och sitter och funderar på en glass.. Men en av dina grillade vildsvinsbitar skulle sitta superfint med! Det känns som att jag är bottenlös idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Grabben, 16 år, har varit på friar stråt i ett och ett halvt dygn, (första gången)! Tydligen lite hungrig, kunde ej låta bli att ta ett par bilder, lite rester. Ja, ungar.börjar känna mig gammal. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Sitter och dregglar över bilder på två tjeckiska kakor som är så löjligt goda att man tror att man drömmer när man äter dem. Skulle kunna ge nästan vad som helst för att få en av dessa nybakade smakorgasmer nu. Marlenka Medovnik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Grabben, 16 år, har varit på friar stråt i ett och ett halvt dygn, (första gången)! Hur gick det då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Hur gick det då? Ha ha, nightlife..Nej sådant berättar man ej för en gammal far, men han ser lycklig ut... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Ha ha, nightlife..Nej sådant berättar man ej för en gammal far, men han ser lycklig ut... Mvh. borje222 Japp.. och hungrig dessutom.. Om det var min son.. då skulle jag nog vilja höra alla detaljer. Om det var min dotter däremot... grrr... inte ett ljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Sitter och dregglar över bilder på två tjeckiska kakor som är så löjligt goda att man tror att man drömmer när man äter dem. Skulle kunna ge nästan vad som helst för att få en av dessa nybakade smakorgasmer nu. Marlenka Medovnik Bara sätta igång och baka då och bjuda hem Knasen på kaka http://mia-miushiq.blog.cz/1111/medova-marlenka-recept Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Japp.. och hungrig dessutom.. Om det var min son.. då skulle jag nog vilja höra alla detaljer. Om det var min dotter däremot... grrr... inte ett ljud. Jag har en av varje sort, då bör jag, som en god förälder, uppträda diplomatiskt. Så jag har begärt foton, av min sons förehavanden, och väntar fortfarande på att min dotter ska bli nunna... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Bara sätta igång och baka då och bjuda hem Knasen på kaka http://mia-miushiq.b...marlenka-recept http://www.medovniky.cz/ Bra hittat! Ska fan göra det! Ska fixa till en tjeckkväll med grisknä, knödel, surkål, Marlenka och lite god bärs! Men när är du ledig nästa gång? 14 Februari 2014? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Bra hittat! Ska fan göra det! Ska fixa till en tjeckkväll med grisknä, knödel, surkål, Marlenka och lite god bärs! Men när är du ledig nästa gång? 14 Februari 2014? Är ju ledig varannan vecka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Bra hittat! Ska fan göra det! Ska fixa till en tjeckkväll med grisknä, knödel, surkål, Marlenka och lite god bärs! Låter som en bra idé ... både Rolba och jag har bilar som det får plats 8 pers i... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Låter som en bra idé ... både Rolba och jag har bilar som det får plats 8 pers i... Ja, plus ett antal thai åxå, hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 6, 2012 Dela Inlagd Maj 6, 2012 Låter som en bra idé ... både Rolba och jag har bilar som det får plats 8 pers i... Bra där. Vi får rådda ihop ett datum som funkar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu