borje222 Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Trevligt att man fick träffa och smaka mat från tre stora MPR-kockar på senaste träffen hos Enis, fast den tredje håller på att hugga av sig foten i en annan tråd. http://www.maipenrai...410#entry487483 Bara den inte hamnar i nån maträtt. Inte alls omöjligt, det låg fötter i grytan idag, dock modell mindre... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Hade tänkt att fixa tacos efter jobbet men Lillkrabban hade "Phat Thai" klar så nu är jag mätt och tacosmiddagen är uppskjuten. Bra, ta dig ut från taco-träsket så får du 100 vuxenpoäng som du kan byta mot 10 buspoäng nästa helg! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Aiolifyllda schnitzlar från den eminenta livsmedelskedjan LIDL, serverades på pastabädd med remuladsås (från tidigare nämnd exklusiva butik) och välsköljda körsbärstomater. Detta skölde vi ner med några välkylda Singha. Nu återstår dessert (så den lär väl hamna i whiskytråden...om en stund) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Bra, ta dig ut från taco-träsket så får du 100 vuxenpoäng som du kan byta mot 10 buspoäng nästa helg! Nej, jag älskar tacos, har en jobbarpolare som äter tacos varje fredag med sin familj, tyvärr bor han för långt bort från mig annars hade han haft Gorocco på ena bordsändan varje fredag. Kanske skulle locka honom med att köpa hus i Hemfosa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Får väl sluta tjata i denna tråd och slänga in en bild istället. Nu går vi på efterrätten. Kan tillägga att Lillkrabbans efterrätt består i att doppa kiwi i prik nambla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Bra, ta dig ut från taco-träsket så får du 100 vuxenpoäng som du kan byta mot 10 buspoäng nästa helg! Tycker faktiskt taco är underskattat. Mal man egen köttfärs, alt. styckar upp fina kycklingbitar, eller vad man behagar. Kokar en egen salsa, färska grönsaker, ev. bakar ett eget bröd, (typ. tortillia, tunnbröd) Kan varieras i det oändliga... Får jag fart på kroppen kan det mycket väl bli taco imorgon... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Tycker faktiskt taco är underskattat. Mal man egen köttfärs, alt. styckar upp fina kycklingbitar, eller vad man behagar. Kokar en egen salsa, färska grönsaker, ev. bakar ett eget bröd, (typ. tortillia, tunnbröd) Kan varieras i det oändliga... Får jag fart på kroppen kan det mycket väl bli taco imorgon... Mvh. borje222 Ja, bara det är färs från eget uppfödda kor eller majskycklingar. Egen odlade ekolologiska grönsaker. Och att veten är plockad från egen åker och bröden bakade i vedeldad ugn med ved från egen skog. . Då och endast då kan taco smaka gott . Trevlig kväll/Hn Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Ja, bara det är färs från eget uppfödda kor eller majskycklingar. Egen odlade ekolologiska grönsaker. Och att veten är plockad från egen åker och bröden bakade i vedeldad ugn med ved från egen skog. . Då och endast då kan taco smaka gott . Trevlig kväll/Hn Nädå, det går bra med köttfärs från ica också, det hänger på kryddningen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Glasnudelsallad med räkor, crabsticks, chili och selleri. Min favoritsallad. En av mina favoriter med. Godast om den serveras lite ljummen tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Kebabrulle av eget hängmörat kött, självjagat och tillagat naturligtvis. Grönsakerna odlade i drivhus osv. Smaskens Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 gratis 3-rätters på conventum igår kväll. till förrätt en skaldjursbakelse med varmrökt lax o dillkräm. till huvudrätt ebärsmarinerad hjortrygg med svampsallad, rotfrukter samt lingongräddsås. till dessert hallonmousse i chokladnät med bärkompott nötcrisp o vispad grädde! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Inte alls omöjligt, det låg fötter i grytan idag, dock modell mindre... Mvh. borje222 Den där vågar jag inte visa frugan.. då tar hon nog en reflextugga av min skärm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 gratis 3-rätters på conventum igår kväll. till förrätt en skaldjursbakelse med varmrökt lax o dillkräm. till huvudrätt ebärsmarinerad hjortrygg med svampsallad, rotfrukter samt lingongräddsås. till dessert hallonmousse i chokladnät med bärkompott nötcrisp o vispad grädde! Den där efterrätten vill jag ha nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 gratis 3-rätters på conventum igår kväll. till förrätt en skaldjursbakelse med varmrökt lax o dillkräm. till huvudrätt ebärsmarinerad hjortrygg med svampsallad, rotfrukter samt lingongräddsås. till dessert hallonmousse i chokladnät med bärkompott nötcrisp o vispad grädde! ... Och hur smakade det ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Bratwurst med stekta potäter medelst stark Slotts senap och inlagd gurka. Såååå gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Lägger in ett litet tips ang. gammal lök. Rensade ut lite gammal, mjuk, halvt utvuxen lök för ett par veckor sedan. Ställde dessa på en jord bädd på altan, och då thaiarna mestadels äter blasten, blev frugan lycklig. Den riktiga sådden får vi vänta på några veckor. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 gratis 3-rätters på conventum igår kväll. till förrätt en skaldjursbakelse med varmrökt lax o dillkräm. till huvudrätt ebärsmarinerad hjortrygg med svampsallad, rotfrukter samt lingongräddsås. till dessert hallonmousse i chokladnät med bärkompott nötcrisp o vispad grädde! Sånt där har jag slevat upp många år! Om jag vill se tavlor, så går jag på konstutställning. Nu går jag enbart på smaken, vägrar betala överpris för sånt (men det är bara jag) Mvh Amja (som är trött på att betala en massa extra för fjantiga uppläggningar) "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 ... Och hur smakade det ? maten var till full belåtenhet men det röda vinet till hjorten föll í allafall inte mig i smaken (blaskigt).måste tillägga att jag är mkt imponerad över att maten kan vara så bra i o med att det var mer än 1100 matgäster. mvh mille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Sånt där har jag slevat upp många år! Om jag vill se tavlor, så går jag på konstutställning. Nu går jag enbart på smaken, vägrar betala överpris för sånt (men det är bara jag) Mvh Amja (som är trött på att betala en massa extra för fjantiga uppläggningar) Du börjar låta som scandinaviancorner. Är ni systrar? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Sånt där har jag slevat upp många år! Om jag vill se tavlor, så går jag på konstutställning. Nu går jag enbart på smaken, vägrar betala överpris för sånt (men det är bara jag) Mvh Amja (som är trött på att betala en massa extra för fjantiga uppläggningar) där tycker jag du har fel! jag uppskattar mycket att gå på "finresturang med korslagda ärtor" likväl som jag älskar exempelvis en köttgryta som stått o puttrat hemma på spisen (kanske inte så vackert men också gott), det ena behöver inte utesluta det andra. mvh mille. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 där tycker jag du har fel! jag uppskattar mycket att gå på "finresturang med korslagda ärtor" likväl som jag älskar exempelvis en köttgryta som stått o puttrat hemma på spisen (kanske inte så vackert men också gott), det ena behöver inte utesluta det andra. mvh mille. Det é gött på riktigt om den har stått lite "extra länge" mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 4, 2012 Dela Inlagd Maj 4, 2012 Det é gött på riktigt om den har stått lite "extra länge" mvh och ännu godare dan efter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 5, 2012 Dela Inlagd Maj 5, 2012 Det var ganska tomt i kylen idag, men detta lyckade jag få ihop.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 5, 2012 Dela Inlagd Maj 5, 2012 Antar att man kan få tag på havre och råggryn även i Thailand men den tanken slog mig aldrig. Nu vaknade jag upp och tänkte att det vore gott med en rejäl gröt frukost.Sagt och gjort,det blev en råggröt med egen plockade lingon...mums Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Maj 5, 2012 Dela Inlagd Maj 5, 2012 Lagom till Hockeyn ? Mums Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu