husse Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 fredagsmys! färska räkor,avokado o romsås. ett gott glas vitt till så enkelt sååå gott! Räkor, vitt vin och sen då, nää det får ni ta i nightlife Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Första måltiden tillagad hemma. Inte helt otippad att det blev korv..mmmmm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 (ändrad) Idag blev det sjömansgryta, på mitt vis. Lite lök och kött stektes på. Pannan vispades ur, och lite extra buljong tillsattes. Köttet delades i mindre bitar. Sedan varvades potatis, lök och kött. Saltades, pepprades samt persilja, mellan lagren. Buljongen och en flaska Porter åkte i. In i ugnen. Serverades med lite gurka och gele. Mvh. borje222 Ändrades April 28, 2012 av borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Idag blev det sjömansgryta, på mitt vis. Lite lök och kött stektes på. Pannan vispades ur, och lite extra buljong tillsattes. Köttet delades i mindre bitar. Sedan varvades potatis, lök och kött. Saltades, pepprades samt persilja, mellan lagren. Buljongen och en flaska Porter åkte i. In i ugnen. Serverades med lite gurka och gele. Mvh. borje222 ser jävligt gott ut!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Bra tips med att dela köttet efter bryningen. Det är alltid annars ett evigt vändande på alla små grytbitar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Grillad Picanha från Willys..........aldrig mer segt som tusan Tillagning: Skär en tjock biff och låt fettkappan sitta kvar. Klappa den med havssalt strax innan grillningen. Cirka 5 min på varje sida ger en medium (portugisiska: ao ponto) stekt biff. Jo pyttsan!! Nä nu får det bli City Gross i fortsättningen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 fetaost o timjanspäckad baconinlindad fläskfilé med potatisgratäng rödvinsreduktion o sallad! ett gott glas rött till, så jävla gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Börjat förberedelser inför sista april, gjort en salsa som bör stå till sig ett par dagar. Stekte lite lök / vitlök, i med tomater, (blir burktomater denna årstid, funkar annars utmärkt med färska skalade). Även vatten behövs. Mosa sönder efter ca. 30 min kokning. Krydda med paprikapulver, salt, peppar , grönsaksbuljong. Paprika och chilli (fryst duger gott). Koka ytterligare ca. 20 min. En liten skvätt atamon, gör att det håller sig veckor i kylen. Häll på burk. Fortsättning följer... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acrobban Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 I kväll blev det strimlad fläskfilet, med rösti och svampsås på cherrys restaurant, en liten avstickare från 3:e gatan här i Pattaya, sen tog jag efterrätten på bliss lounge ett stenkast därifrån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Imorse blev det gårdagens överblivna hemmagjorda pizza. Resten av dagen e ett töcken av alla rester som man åt på Songranen i Haninge..... C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Grillad Picanha från Willys..........aldrig mer segt som tusan Tillagning: Skär en tjock biff och låt fettkappan sitta kvar. Klappa den med havssalt strax innan grillningen. Cirka 5 min på varje sida ger en medium (portugisiska: ao ponto) stekt biff. Jo pyttsan!! Nä nu får det bli City Gross i fortsättningen Kenneth min vän. Leverantören av köttet spelar ingen roll... Men köp inte det rosa köttet, ta det mörka (nästan svarta)- gamla köttet. City gross reklamkampanj att dom har det färskaste köttet är ju ett skämt. Med färskt måste dom ju mena att det är nyslaktat... Kött av nyslaktade djur är med några få undantag oätbart. Steker du en biff av vilket nyslaktat djur du vill så är den så jäkla seg att den inte går att tugga.. Kött bör hängmöras, i oktober så låter vi våra Älgkroppar hänga MINST en vecka innan vi styckar... Jag hade önskat att om tempen ligger under plus 10 så skulle kropparna hänga i tre veckor... Då blir köttet mört utan kemiska tillsatser. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Kenneth min vän. Leverantören av köttet spelar ingen roll... Men köp inte det rosa köttet, ta det mörka (nästan svarta)- gamla köttet. City gross reklamkampanj att dom har det färskaste köttet är ju ett skämt. Med färskt måste dom ju mena att det är nyslaktat... Kött av nyslaktade djur är med några få undantag oätbart. Steker du en biff av vilket nyslaktat djur du vill så är den så jäkla seg att den inte går att tugga.. Kött bör hängmöras, i oktober så låter vi våra Älgkroppar hänga MINST en vecka innan vi styckar... Jag hade önskat att om tempen ligger under plus 10 så skulle kropparna hänga i tre veckor... Då blir köttet mört utan kemiska tillsatser. Tacka vet jag "road kill". dött och mörat i samma process., kofångare + däck. På grillen om ett par dagar? Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Tacka vet jag "road kill". dött och mörat i samma process., kofångare + däck. På grillen om ett par dagar? Mvh. borje222 Ja prova det du, det här med att banka kött (som även jag gör) har ju en tämligen marginell effekt som du säkert vet. Rent krasst så måste förruttnelse-prosessen ha startats för att vi ska få en mör biff på tallriken. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Hängmörat;;;;;Nys Gick till Tyresö köttbod o köpte deras extra möra biff (jävligt mörkt o mört) Kunde lika bra o tuggat ett omörat tyskt koöra. Hade jag otur? gjorde jag inte rätt vid tillagningen? för 650kr kg skall jag faan inte ens behöva tillaga skiten, den skall faan vara smör på tungan o bara glida ned. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Ja prova det du, det här med att banka kött (som även jag gör) har ju en tämligen marginell effekt som du säkert vet. Rent krasst så måste förruttnelse-prosessen ha startats för att vi ska få en mör biff på tallriken. Ville bara retas lite... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Hängmörat;;;;;Nys Gick till Tyresö köttbod o köpte deras extra möra biff (jävligt mörkt o mört) Kunde lika bra o tuggat ett omörat tyskt koöra. Hade jag otur? gjorde jag inte rätt vid tillagningen? för 650kr kg skall jag faan inte ens behöva tillaga skiten, den skall faan vara smör på tungan o bara glida ned. C;D Du har helt rätt för dom pengarna ska köttet praktiskt taget vara färdigtuggat.. Skämt åt sido, antingen är du lurad eller åxå har du stekt sönder biffen (vilket jag inte tror) Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 (ändrad) I kväll blev det strimlad fläskfilet, med rösti och svampsås på cherrys restaurant, en liten avstickare från 3:e gatan här i Pattaya, sen tog jag efterrätten på bliss lounge ett stenkast därifrån. snuskgubbe Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Ändrades April 28, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Ville bara retas lite... Mvh. borje222 Ok. Om du orkar så kan du göra ett litet test. Köp en oxfile å lägg den på diskbänken (ja den ska ligga torrt inte bland disken). Skär en cm-tjock skiva varje dag å stek den, jag lovar att dom bästa skivorna får du runt dag 11-14. Obs. att filen ska ligga i rumstemperatur hela tiden.. Jag har testat. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Ok. Om du orkar så kan du göra ett litet test. Köp en oxfile å lägg den på diskbänken (ja den ska ligga torrt inte bland disken). Skär en cm-tjock skiva varje dag å stek den, jag lovar att dom bästa skivorna får du runt dag 11-14. Obs. att filen ska ligga i rumstemperatur hela tiden.. Jag har testat. Oj då, jag förstår precis, förlåt om jag förnärmade dig. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ITOY Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Ris, fiskbullar och chiliså Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 Ok. Om du orkar så kan du göra ett litet test. Köp en oxfile å lägg den på diskbänken (ja den ska ligga torrt inte bland disken). Skär en cm-tjock skiva varje dag å stek den, jag lovar att dom bästa skivorna får du runt dag 11-14. Obs. att filen ska ligga i rumstemperatur hela tiden.. Jag har testat. Inte gör du det i Thailand ..Skämt åsido. Men vad gåller hängmörat älgkött så hänger vi våra älgar i tre veckor...oki med övervakning,,skottskador o levrat blod måste ju hållas koll på. och färskt oxkött e nonsens ,,lägger mitt i kylen på ett galler..o väntar o väntar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 28, 2012 Dela Inlagd April 28, 2012 (ändrad) Grillad Picanha från Willys..........aldrig mer segt som tusan Tillagning: Skär en tjock biff och låt fettkappan sitta kvar. Klappa den med havssalt strax innan grillningen. Cirka 5 min på varje sida ger en medium (portugisiska: ao ponto) stekt biff. Jo pyttsan!! Nä nu får det bli City Gross i fortsättningen Är köttet dåligt så är det bara att åka tillbaka och reklamera det... willys där jag bor betalar tillbaka dubbelt vad varan kostar om man inte är nöjd /Enis Ändrades April 28, 2012 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acrobban Inlagd April 29, 2012 Dela Inlagd April 29, 2012 snuskgubbe Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Jasså du vet vad det är för ställe? hmmm? är inte du själv en snuskgubbe då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 29, 2012 Dela Inlagd April 29, 2012 Jasså du vet vad det är för ställe? hmmm? är inte du själv en snuskgubbe då? Man hör ju skvallret , jag åker alltid förbi numera , var inne där en gång när det var nyöppnat men dom hade ingen pytt i panna så inget för mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 29, 2012 Dela Inlagd April 29, 2012 Idag var det dax för en efterlängtad sill lunch.Saknade några tillbehör men de viktigaste fanns dock med.Sill,potatis,ägg,pilsner och hårdmacka med ost förgyllde min mage. Gott var det och det blir nog samma lunch mat hela helgen som det känns Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu