Borgmästarens Son Inlagd April 24, 2012 Dela Inlagd April 24, 2012 Du har ingen vattenkokare väl ? Haha nej nej Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Blev vita bönor med korv och potatis till lunch, så man står pall för ölen ikväll .Äggen glömde jag tyvärr i brådrasket men gott ändå . Blev 3 potäter kvar,de mosar frugan ned med lite lax rester åt hunden ikväll...Han är är bra lycklig när han får äta riktig mat istället för torr fodret han mest äter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Alltid ett gott mellanmål .. "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Alltid ett gott mellanmål .. Ser ju lätt och gott ut Men fanns det ingen öl Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 jyst med hemlagad mat o inte färdigmat med socker i . sockret göder de flesta sjukdomar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 tunnbrödsrulle & Pucko mums! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 tunnbrödsrulle & Pucko mums! Är det plastkådisar på korven?? Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 En tipps för er som vill gro era egna mungo-groddar, istället för att köpa dyrt på thai butiken. Köp en påse på vilken ICA / Konsum, som helst för dryga tian. Mät upp ca. en kaffekopp, lägg i blöt i ljummet vatten i ett dygn. Täck med lock. Ta en mörk behållare, gör dränage hål, lägg över bönorna, duscha med kallt vatten, täck med mörka handdukar, gärna ett par stycken. Fortsätt duscha bönorna 2 ggr. per dag, i ca. 4 - 5 dagar. Låt stå så mörkt som möjligt. Man ser när de är färdiga, skölj bort överflödiga skal, används i tex. vår rullar, soppor patthai, mm. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acrobban Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg o rödbetor på Beefeater i Pattaya. 320 baht, smakade bra, förutom den där vitlöks späckade grillade tomaten, det ska det ta mej fan inte vara till pyttipanna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 En tipps för er som vill gro era egna mungo-groddar, istället för att köpa dyrt på thai butiken. Köp en påse på vilken ICA / Konsum, som helst för dryga tian. Mät upp ca. en kaffekopp, lägg i blöt i ljummet vatten i ett dygn. Täck med lock. Ta en mörk behållare, gör dränage hål, lägg över bönorna, duscha med kallt vatten, täck med mörka handdukar, gärna ett par stycken. Fortsätt duscha bönorna 2 ggr. per dag, i ca. 4 - 5 dagar. Låt stå så mörkt som möjligt. Man ser när de är färdiga, skölj bort överflödiga skal, används i tex. vår rullar, soppor patthai, mm. Mvh. borje222 Kul tips! Har märkt att det är en ganska stor skillnad på de korta och de långa groddarna. De långa är krispigare och fräschare. Är det en annan bönsort eller handlar det bara om hur länge man låter dem stå? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Gös med pressad potatis,till det en äggsås Herrejävlar va gott Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 (ändrad) Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg o rödbetor på Beefeater i Pattaya. 320 baht, smakade bra, förutom den där vitlöks späckade grillade tomaten, det ska det ta mej fan inte vara till pyttipanna. Jag håller med och tyvärr ligger den förbannade vitlökstomaten på tallriken för de flesta rätter som serveras där. Ändrades April 25, 2012 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg o rödbetor på Beefeater i Pattaya. 320 baht, smakade bra, förutom den där vitlöks späckade grillade tomaten, det ska det ta mej fan inte vara till pyttipanna. Helvete vad dyrt, tar dom verkligen 320 bathingar för en pytt bellman? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Kul tips! Har märkt att det är en ganska stor skillnad på de korta och de långa groddarna. De långa är krispigare och fräschare. Är det en annan bönsort eller handlar det bara om hur länge man låter dem stå? Som jag ser det, lyckas vi bättre ibland, sämre ibland. Har fått för mig att ju mörkare och svalare, desto bättre. Tror ej bönorna spelar så stor roll, men är ej bergsäker! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Kotlett med potatis och bea.. Och hör och häpna jag laga maten själv Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 pannbiff med lök, potatis & gräddsås. Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Kotlett med potatis och bea.. Och hör och häpna jag laga maten själv Var det premiär i nya köket? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Korvgryta/stroganoff me nån jäkla Finsk herrejösseskorv...å bacon, å champinjoner, å paprika å grädde å vitt vin å röd lök å å å ... fan åxå ris... Hej SSS. hehe Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd April 25, 2012 Dela Inlagd April 25, 2012 Var det premiär i nya köket? Nja var typ 3:e gången jag använde de Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd April 26, 2012 Dela Inlagd April 26, 2012 (ändrad) Här kommer käket från igår som jag lovade i "vad har ni gjort idag"-tråden igår. Lite grejor behövs. Och lite gurka till vore nog gott. Jag tärnade lit kycklingbröst och tog fram wookmaskinen, Slog i lite vatten och tillsatte lite green curry paste. Sedan Cocosmjölk. I med köttet. Och allt gottar ihop sig på "köksbänken". Jag pudrade på lite oregano och kumminpulver också. Klart ! Med en pilsner och en slatt rötjut som stod ensam och övergiven. Ändrades April 26, 2012 av Keithan Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 26, 2012 Dela Inlagd April 26, 2012 Ser ju lätt och gott ut Men fanns det ingen öl Ibland är det gott med isvatten! "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd April 26, 2012 Dela Inlagd April 26, 2012 Ibland är det gott med isvatten! Har dom hält isvatten i en flaska som det står "Singha" på Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 26, 2012 Dela Inlagd April 26, 2012 (ändrad) dubbelpost Ändrades April 26, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 26, 2012 Dela Inlagd April 26, 2012 (ändrad) Har dom hält isvatten i en flaska som det står "Singha" på Vattnig pilsner + mycket is = isvatten. Väldigt trevligt alternativ mitt på dagen. /mvh Ändrades April 26, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acrobban Inlagd April 26, 2012 Dela Inlagd April 26, 2012 Helvete vad dyrt, tar dom verkligen 320 bathingar för en pytt bellman? Svar ja. Och 50 för en cola Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu