Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Köttbullar alá IKEA Bagna ..

Många har skrivit att dom smakar, ursäkta, f*n.

Men du skrev ingenting :nono:

Betyder det att dom smakade ingenting ???

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

så här ?

post-7077-0-44452900-1334753797.jpg

:dirol:

Hade ingen som jagade på mig,det klarar jag själv :ok: 1och1/2 timme slitgöra,trodde min sista stund var kommen.Men gubben behöver styvas upp så det är nödvändigt ont även om det är fruktansvärt tråkigt men men

Måne

Dela på andra sajter

Ett par bilder på det torkade?

Intressant.

Mvh. borje222

post-3356-0-95967600-1334778577.jpg

Här har den hunnit blivit stekt också

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

post-3356-0-95967600-1334778577.jpg

Här har den hunnit blivit stekt också

Det där vill jag veta mer om... vi kan ta det senare.

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

några knäckemackor med "julskinka" o skånsk senap, till det en mariestads julöl o en en liten snaps skåne 40%.. så gott/ mille

Dela på andra sajter

några knäckemackor med "julskinka" o skånsk senap, till det en mariestads julöl o en en liten snaps skåne 40%.. så gott/ mille

Lite bilder ibland? Låter gott ...

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Lite bilder ibland? Låter gott ...

Mvh. borje222

nu är det ju så att jag precis har lärt mej att lägga in bilder som finns på datorn(tack måne), nästa steg får bli att fota o lägga in direkt.

mvh mille

Dela på andra sajter

post-3356-0-88818200-1334853989_thumb.jp

Snabbt och enkelt

stekt fläskfile, färsk pasta samt en ädelostsås

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Dagens Måltider På Det Stora Havet...........

Lunch :

post-6139-0-18741900-1334853459_thumb.jp

Ärtsoppa me pannekaka.

Alt.

post-6139-0-19883400-1334853440_thumb.jp

Scampi och grönsakssoppa.

Middag:

post-6139-0-35914400-1334853377_thumb.jp

Biffstek med vitlöksmör , avocado mouse (för det feta) och rödvinsås samt råstekt potatis.

Nattmat:

post-6139-0-99289000-1334853508_thumb.jp

Wurre buffe`

Dela på andra sajter

Dagens Måltider På Det Stora Havet...........

Lunch :

post-6139-0-18741900-1334853459_thumb.jp

Ärtsoppa me pannekaka.

Alt.

post-6139-0-19883400-1334853440_thumb.jp

Scampi och grönsakssoppa.

Middag:

post-6139-0-35914400-1334853377_thumb.jp

Biffstek med vitlöksmör , avocado mouse (för det feta) och rödvinsås samt råstekt potatis.

Nattmat:

post-6139-0-99289000-1334853508_thumb.jp

Wurre buffe`

Dela på andra sajter

idag blev det lax i ugn med creme fraiche franska örter vitt vin vispgrädde o ca i msk kyckling fond, till det mandelpotatis o blandsallad. skjöljdes ner med ett glas vitt eller två.

en trevlig kväll önskar mille o pin

post-6750-0-59476200-1334859099_thumb.jp

Dela på andra sajter

idag blev det lax i ugn med creme fraiche franska örter vitt vin vispgrädde o ca i msk kyckling fond, till det mandelpotatis o blandsallad. skjöljdes ner med ett glas vitt eller två.

Fina bilder, du tar dig!!

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Fina bilder, du tar dig!!

Mvh. borje222

tack! lyckades fixa det helt på egen hand,kanske lite synd att man jobbat nästan 30 år i vården när man är när man är så duktig på datorer :crazy: /mille

Dela på andra sajter

Mmmm. Ungsbakad lax med mandelpotatis..ser gott ut...Mmmmm. :nyam: .

Det ser ju ut på bilden att creme fraiche täcket hållit ihop trots att ni tillsatt både grädde och vitt vin.Kan inte påminna mig att jag blandat C-F och grädde tidigare.Det borde betyda att syrligheten från C-F mjukats upp men samtidigt har ni haft i vitt vin..intressant. Måste nästan testa detta.. :nyam:

Första middagen hemma i Sverige nästa fredag får bli något med mandelpotatis..det står helt klart.efter ditt middags tips. Antar att färsk potatis inte går att få tag på ännu... :nono:

Kul att du också lägger in mat bilder..bästa tråden på MPR..helt klart :thumbsup:

mille och pin..vad tror ni om att skaffa lite större tallrikar.. :thumbsup:

Dela på andra sajter

En ovanlig lunch för att vara mig men strålande gott ändock. Blev korv,ägg,lök,vitlök,salt,vitpeppar,pommes och stark chilisås. Korven förtjänar med beröm godkänt.

Mumsigt värre. :nyam:

post-4345-0-49683300-1334904197_thumb.jp

post-4345-0-38337200-1334904212_thumb.jp

Dela på andra sajter

Mmmm. Ungsbakad lax med mandelpotatis..ser gott ut...Mmmmm. :nyam: .

Det ser ju ut på bilden att creme fraiche täcket hållit ihop trots att ni tillsatt både grädde och vitt vin.Kan inte påminna mig att jag blandat C-F och grädde tidigare.Det borde betyda att syrligheten från C-F mjukats upp men samtidigt har ni haft i vitt vin..intressant. Måste nästan testa detta.. :nyam:

Första middagen hemma i Sverige nästa fredag får bli något med mandelpotatis..det står helt klart.efter ditt middags tips. Antar att färsk potatis inte går att få tag på ännu... :nono:

Kul att du också lägger in mat bilder..bästa tråden på MPR..helt klart :thumbsup:

mille och pin..vad tror ni om att skaffa lite större tallrikar.. :thumbsup:

tack för att du tycker att det ser gott ut!! creamfraichen brer jag på laxen, grädden o vitvinet hälls försiktigt ner imellan o på sidorna. kycklingfonden droppar jag ner ger en god smakbrytning tycker vi. mvh mille o pin

Dela på andra sajter

Efter en tung lunch så var man fortfarande grym stinn framåt 19 tiden och kunde gärna hoppat middagen... Jag försökte dock hålla igen och beställde en rätt utan tillbehör men med mycket grönsaker.Ala carte kallas det när man väljer bort tillbehören som kallas för set. ...Hon åt grönsaker med fläskkött (set)och själv blev det kyckling med grönsaker(ala carte). Allt var mycket välsmakande som vanligt. Vi besökte återigen en av våra japanska favorit restauranger i Lad phrao.

post-4345-0-53283200-1334931258_thumb.jp

post-4345-0-31239700-1334931273_thumb.jp

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Många har skrivit att dom smakar, ursäkta, f*n.

Men du skrev ingenting :nono:

Betyder det att dom smakade ingenting ???

Smakade som fabriksköttbullar med fabrikssås och inte som hemrullade. Men det var OK just då. :)

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...