mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 6, 2010 Dela Inlagd Mars 6, 2010 Middag bidde Fisksoppa: 300 gram laxfile tärnad , 300 gram hälleflundrafile skuren, 200 gram tigerräkor, 1 fänkål, 2 dl vitt vin, lök och vitlök, 2 morötter, en halv purjolök, en rejäl klick smör. Serverad med baguette och ost, Bordsdryck Bellingham Chenin Blanc. /mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 6, 2010 Dela Inlagd Mars 6, 2010 Jaha dagens Phat kha phao kwang yai, med ett allt annat än intetsägande öl mer som en explosion i truten. Ni som gillar Laphroaig kommer att älska den här ölen, smakar nytjärad eka... Yummi yummi. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 7, 2010 Dela Inlagd Mars 7, 2010 Jaha då var det dags för lite Vasaloppsfrukost, måste ju taktik käka om man ska orka ända till Mora. Hemmagjord Hashbrown är en riktig energibomb hehe Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 7, 2010 Dela Inlagd Mars 7, 2010 Pannbiff och en light öl idag det är ju söndag! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 7, 2010 Dela Inlagd Mars 7, 2010 Har så smått börjat mecka ihop räksoppa och grillade revbensspjäll till middag, dvs, har kokat fond på räkskal och marinerat revbenen... Jag älskar att laga mat...riktig mat från grunden, så nu njuter jag verkligen. Perfekt att börja med käket och sedan gå ut med hundarna i solskenet några timmar och komma hem å vila lite för att sedan göra färdigt maten och njuta igen. Då har man iaf. inte kastat bort ännu en Söndag.. Återkommer med bilder... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 7, 2010 Dela Inlagd Mars 7, 2010 Hm ... vad ska vi ro ihop idag då?? "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 7, 2010 Dela Inlagd Mars 7, 2010 Hm ... vad ska vi ro ihop idag då?? mmmmm satan vad sugen man blev på strömming mums "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 7, 2010 Dela Inlagd Mars 7, 2010 mmmmm satan vad sugen man blev på strömming mums Jovisst är det gott!! Får väl börja med att panera strömmingsfileerna i mjöl och ströbröd och sedan lite 'lagom' med skånsk senap eller dillkaviar imellan. Och sedan på med 'locken' ... ... och ett kok potats behöver vi .. /mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 7, 2010 Dela Inlagd Mars 7, 2010 ...i med en klick smör , lite mjölk , 6 vitlöksklyftor och 3 snurr med pepparkvarnen ... ...och sen är moset i stort sett klart ... "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 7, 2010 Dela Inlagd Mars 7, 2010 Får väl skjuta in med dagens hemma här... Kycklingfilé med klyftisar "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 7, 2010 Dela Inlagd Mars 7, 2010 (ändrad) ... sädärja ... ...en skiva Dala-järna knäcke, lite lagom med mos och 2 dubbla strömmingar så middagen klar i all enkelhet .. Bordsdryck: Lättmjölk. /mvh Ändrades Mars 7, 2010 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 7, 2010 Dela Inlagd Mars 7, 2010 såg gott ut mamma När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Ledig ikväll och kör kväll imorgon då kan man ju unna sig lite gott till Brocollipytten/currypasta mums. Sen blir det en iskall Flädercider till Kräft/Räk toast ikväll framrör burken och Mästarnas Mästare. Mvh Svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Mars 10, 2010 Dela Inlagd Mars 10, 2010 Igår lagde jag maten och for iväg till konsum och inhadlade renskav, hemkommen satt jag och tittade på paketet och längst ner i ena hörnet stod att läsa POLARICA. Detta lilla pkt vägde 240 gr, kostade 42 kr alltså 168 kr kilot. Nu har han väl råd med en rattmuff till den fina chryslern Nåväl detta stekta jag ihop med en påse kantareller, grädde och kokt potatis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 10, 2010 Dela Inlagd Mars 10, 2010 Har den gode Enis börjat banta När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 10, 2010 Dela Inlagd Mars 10, 2010 Har den gode Enis börjat banta Kuttiyao två dagar på raken ... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Fläskfile, strips, smörstekta champinjoner med vitlök och rosépepparsås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 jaha Enis blev det nuddlar i dag eller När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Kuttiyao stod och puttrade när man kom hem, härlig doft när man öppnade ytterdörren. Fast inte på thailändskt stenbord utan svenskt furubord som funnits i familjen i ca 37 år. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Din rackare tänkte väl det snabb som attan men den går vi inte på 5 När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Din rackare tänkte väl det snabb som attan men den går vi inte på 5 Hörru Clion litar du inte på Gubben min... Nu skall han ha tallrik nummer tre. Ahhhhh. denna var god till. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 Kuttiyao - hemmagjord nudelsoppa, spicy fruktsallad och en kall en i vårsolen på balkongen. Plötsligt känns tillvaron i Sverige så mycket mer uthärdlig! Tack för öl-tipset, Odin tror jag det var. Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baabar Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 Nu nalkas matlagning, Grillad fläskfilé me kantarellsås, potatis gratäng, honungs slungad o stekt rödlök. ädelostar kex o druvor att smälta ner allt me...nu ska jag dra i mej lite rö tjut o dra på mej förklädet. hmmmm.var fan ligger kameran nu då... CHAANG THEE NANG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 Nu nalkas matlagning, Grillad fläskfilé me kantarellsås, potatis gratäng, honungs slungad o stekt rödlök. ädelostar kex o druvor att smälta ner allt me...nu ska jag dra i mej lite rö tjut o dra på mej förklädet. hmmmm.var fan ligger kameran nu då... Ja, det lät ju inte helt fel det heller. Fram med bildbevis! Här blev det en gin & tonic, mer känd som en clirre här på forumet, till efterrätt! Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 Nu nalkas matlagning, Grillad fläskfilé me kantarellsås, potatis gratäng, honungs slungad o stekt rödlök. ädelostar kex o druvor att smälta ner allt me...nu ska jag dra i mej lite rö tjut o dra på mej förklädet. hmmmm.var fan ligger kameran nu då... ja för tusan knäpp innan tjutet verkar När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu