borje222 Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Blev den obligatoriska dagen före resa pizza En Pizza Acapulco.......Det närmaste sydamerika jag kommer Jag köpte en till Clirre också Acapulco HDR speziale Är du på väg över påsken? Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Är du på väg över påsken? Mvh. borje222 Åker i morgon med TG961 2 veckor “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Min 16-åring fixar påsk mat. Ja, jag har kollat hans DNA... men trots allt, han är min son... Glad Påsk. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Jag var och fyndade på dilens saluhall i veckan... Lamstek, revbenspjäll samt några smaskiga ostar /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Idag blev det en kebabpizza och en stöl till lunch. Några fler stöl till middag Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Inga bilder men :Lunch på Hjälmaren, Wallenbergare och en stor stark ikväll Sill, färskpotatis , nubbe o öl Det här hör kanske hemma i tråden " I dag är jag glad " mvh Hjäjmaren?? Så nära Palmyra och Karavan å ändå Wallenbergare, jag är imponerad... Wallenbergare e en av favoriterna.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Jag var och fyndade på dilens saluhall i veckan... Lamstek, revbenspjäll samt några smaskiga ostar /Enis Du får ett plus för revbenen Av någon konstig anledning kan jag inte äta lamm, har provat några gånger men måste haft otur en tugga och det är över. Jag som är så matglad annars Likadant för frugan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Har frugan svårt för nötfärs, prova att göra en spagettisås på tex. tonfisk eller kyckling. Man behöver absolut inte fastna enbart för nöt, prova! Mvh. borje222 Hej borje222...Tanken fanns en stund igår att ersätta med kyckling då jag hade kyckling i frysen. Idag kommer jag dock använda kyckling då jag gör en påsk- gratäng med lax och kyckling, Egentligen är receptet med gravad lax men frun gillar det inte så det får bli kokt lax som ersättare.Men för syster dotterns skull gör jag en halva med kyckling så tror jag alla blir nöjda och glada.. En förrätt med heta ägghalvor startar vi måltiden med... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
keppe Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Du får ett plus för revbenen Av någon konstig anledning kan jag inte äta lamm, har provat några gånger men måste haft otur en tugga och det är över. Jag som är så matglad annars Likadant för frugan förstår er för vem f_n äter strumpor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Det blev 2 stekta fläskkotletter med mos o brunsås, nersköljt med en immigt kall Leo (jai). Mätt o belåten, men 2 timmar senare plundrar jag frysen på en rejäl tallrik Walls vaniljglass med krossad choklad i. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Håller på att färdig ställa en gryta med korv stroganof läser lite mpr och dricker GT tills den blir klar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 förstår er för vem f_n äter strumpor Så tyckte jag åxå för ett antal år sedan, men efter att min bästa polare bjöd (tvingade mej att äta) på lamm från sin egen gård så ändrade jag uppfattning helt. Lamm rätt hanterat vid slakt och i köket åxå naturligtvis är bland det godaste jag vet. Hanteringen innan slakt är otroligt viktigt om man drar i ullen (lyfter lammet genom att hålla i ullen) blir det oätbart. Man måste också var försiktig så att inte ull hamnar inne i kroppen... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Hjäjmaren?? Så nära Palmyra och Karavan å ändå Wallenbergare, jag är imponerad... Wallenbergare e en av favoriterna.. Ja Hjälmaren där drack man några tankbilar öl på tidigt 80 tal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Håller på att färdig ställa en gryta med korv stroganof läser lite mpr och dricker GT tills den blir klar Stroganoff e ruggigt gott. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Blev ombedd att stå för maten idag, ok inga problem. Iväg till lokale icahandlaren och hittade färdig potatisgratäng, 39 kr/2kg och något dom kallade för delikatessmörad nötytterfile 174kr/ kg(räckte med halva, resten åkte i frysen). I med 3 dl extra grädde i gratängen och på med stekpannan, klart under 40 min. Betyg aroy mak( om dom sen är ärliga är väl en annan sak) mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
keppe Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Så tyckte jag åxå för ett antal år sedan, men efter att min bästa polare bjöd (tvingade mej att äta) på lamm från sin egen gård så ändrade jag uppfattning helt. Lamm rätt hanterat vid slakt och i köket åxå naturligtvis är bland det godaste jag vet. Hanteringen innan slakt är otroligt viktigt om man drar i ullen (lyfter lammet genom att hålla i ullen) blir det oätbart. Man måste också var försiktig så att inte ull hamnar inne i kroppen... tack odin samma erfarenheter har faxtis ätit god socka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Hej borje222...Tanken fanns en stund igår att ersätta med kyckling då jag hade kyckling i frysen. Idag kommer jag dock använda kyckling då jag gör en påsk- gratäng med lax och kyckling, Egentligen är receptet med gravad lax men frun gillar det inte så det får bli kokt lax som ersättare.Men för syster dotterns skull gör jag en halva med kyckling så tror jag alla blir nöjda och glada.. En förrätt med heta ägghalvor startar vi måltiden med... Inte gick det som jag tänkt mig med lång fredag middagen. Frun ville gå ut och äta och samtidigt passa på att göra några bank ärenden innan hennes shopping resa. Ok..tyckte jag och ställde in mig på det. Men nu blev det alldeles för sent för en ute middag så det fick bli hemkörd pizza för hungern hade slagit till och då duger det inte med lite nudel. I morgon lördag blir det att ta farväl av Duracell med en massa öl öl innan hans flyg går på måndag morgon.Då är det inte läge att stå och fumla i köket på kvällningen. Nu satsar jag på påskdags middag i stället då frun lovar vara ledig. .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Lunch . Middag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Lunch . Middag Ser gott ut . Själv har jag tjuvstartat påsken med en ostmacka på Påskvört och givetvis Tyske damer. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Jag minns (svagt och dimmigt) hur denna dag startade, The och surdegsbröd med gamle Ole och skinka... Nu vet ni varför jag e så jäkla sur... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inaktiv Medlem Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Vegetarisk tidigare delvis äten pizza som tinades och värmdes i mikron. Ganska så avtändande faktiskt, speciellt som jag inte är vegetarian. Skatorna fick det som blev över, ska se om jag hittar något bättre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Blev en falsk Moussaka,( hur den görs visas på sidan 269 ) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inaktiv Medlem Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Jag minns (svagt och dimmigt) hur denna dag startade, The och surdegsbröd med gamle Ole och skinka... Nu vet ni varför jag e så jäkla sur... Servitrisen frågar - Kaffe eller Te? Kaffe tack, annars säger ja te (dig) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Nääe The på morgonen, sen blire' baljor av java.. Men Morgondrycken är och förblir The. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Lunch . Middag Ja jävlar vad god den lunchen såg ut! Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu