Sam sip sam Inlagd April 1, 2012 Dela Inlagd April 1, 2012 (ändrad) Efter ha förgäves letat efter Knasens gatukök så blev jag tvungen att söka mig till walking street.Där finns en italiensk restaurang som sett inbjudande ut.Bra klass på viner och mer än godkänt utbud av italienska maträtter. Stället är trevligt och mysigt inrett och maten får 4.5 av 5 gafflar.Ett ställe som jag kommer att återvända till.. Det blev Penne och Quattro formaggi. En smakrik ostsås på 4 italienska ostar med ugnsvarmt färskt bröd.gott Tror nog kungsörnens gammeldags makaroner smakat bättre he he ,skojar bara men fick du bara bröd och makaroner nä du borde prova Toscana dom har riktiga biffar där och en fin trädgård att sitta vid Ändrades April 1, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 1, 2012 Dela Inlagd April 1, 2012 Hälsade på mor som just gräddat våfflor! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 1, 2012 Dela Inlagd April 1, 2012 Fläskfilé med fransk senapssås. Ackompanjeras med rostad mandelpotatis, morot, vitlök, rödlök, halloumiost och nedvänd färsk ruccola. Avsmakas med ett (läs; flera) glas italienskt rödvin. Till dessert blir det daimtårta:) Mvh Mille, Pin och Cajsa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 1, 2012 Dela Inlagd April 1, 2012 Som vanligt i vår familj verkar det vara omöjligt att göra en maträtt, frugan ville ha fisk... Ungarna ville ha barnmat. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Hos Reine på SiamBylla serverades det Fläskkorv med Rotmos.Det fanns inte en chans i världen att jag skulle försitta en sådan delikatess. Visserligen var det inte helt rätt råvaror men smaken var svindlande nära. Mycket gott och får 4 av 5 gafflar. Möjligen om det funnits husmans hårt bröd skulle det nog renderat en halv poäng till. Blir nog kåldolmar till lunch på Reines ställe i morgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Schnitzel med hemrullad persiljesmör “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Trötter efter några pilsner mitt på dagen tog man sig en välbehövlig tupplur lite för länge. Det betydde tyvärr att klockan var slagen för en tänkt middag med några vänner i jomtien som brukar synas på maitans bilder.Det blev istället en fläskfile med kantarellsås på köket. Kritiskt vid mitt förra besök men denna rätt fick ok godkänt. Smaken och upplägget påminner om en kvarterskrog hemma och det är nog så man får se Köket som restaurang.Rätten får 3.5 av 5 gafflar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd April 3, 2012 Dela Inlagd April 3, 2012 Inga bilder tack Jag blir så sugen Har inte ätit än lever på det 4.5 kg jag gick upp Efter att kollat den tråd blir det några mackor med thaipålägg ( Thai vitlöks korv o Thia medvurst med mycket chilli Säljes för 23b hg) Börje bör verkligen lägga ut mera recept eller skriva en Thaimatbok Jag har flera men ingen så bra som Börjes bilder Nu blir det Mat o nyheter så att man får bort längtan Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd April 3, 2012 Dela Inlagd April 3, 2012 Inga bilder tack Jag blir så sugen Har inte ätit än lever på det 4.5 kg jag gick upp Efter att kollat den tråd blir det några mackor med thaipålägg ( Thai vitlöks korv o Thia medvurst med mycket chilli Säljes för 23b hg) Börje bör verkligen lägga ut mera recept eller skriva en Thaimatbok Jag har flera men ingen så bra som Börjes bilder Nu blir det Mat o nyheter så att man får bort längtan Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 3, 2012 Dela Inlagd April 3, 2012 Idag blev det strandliv och mat från försäljarna.Gott och billigt. Jimmy beställde dock pasta carbonara och det fick inte godkänt, förståeligt nog. Dock skall man inte klandra Fröken Chang för den mediokra rätten. och dessutom var priset på både mat och dryck högre än där han normalt solbadar. Får nog sitta själv med charmiga fröken Chang i morgon... Jag ber alltid om en kram och då fnittrar hon alltid så förtjusande förläget... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 3, 2012 Dela Inlagd April 3, 2012 Fläsk med raggmunkar sent from dreamland med tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 3, 2012 Dela Inlagd April 3, 2012 Tänkte verkligen att jag skulle begränsa uppladdningen av bild serier, men för att göra offe till lags, lägger jag upp en till med inriktning på asiat mat. Curry pasta, i med köttfärs. Broccoli, bambuskott, svamp. Paprika / chilli, efter smak. De obligatoriska såserna... Ett par ägg hör till. Denna måltid tillägnar jag Brynäs IF 100 år. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd April 3, 2012 Dela Inlagd April 3, 2012 Dom där såserna är identiska med dom som står i mitt kök! "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 3, 2012 Dela Inlagd April 3, 2012 Dom där såserna är identiska med dom som står i mitt kök! Grunden i mycket asiat käk... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 4, 2012 Dela Inlagd April 4, 2012 Tänkte verkligen att jag skulle begränsa uppladdningen av bild serier, men för att göra offe till lags, lägger jag upp en till med inriktning på asiat mat. Curry pasta, i med köttfärs. Broccoli, bambuskott, svamp. Paprika / chilli, efter smak. De obligatoriska såserna... Ett par ägg hör till. Denna måltid tillägnar jag Brynäs IF 100 år. Mvh. borje222 Borje, varför ändra på ett utmärkt koncept? Jag förstår om du tycker att det är jobbigt, fast det hade varit såå jäkla roligt om du/ni fixar till en ``bildrecepttråd´´. Det är ju både lärorikt och roligt att kolla dina matlagnings bildserier. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Sista dagen denna gång i Pattaya/Jomtien påbörjades med en god korvmacka hos Maitans. Därefter lite snacks på stranden och avslutades med mycket goda isterband från småland på Siambylla. Reines brorson kom dagen före med dessa läckerheter och genast var jag och högg en av den. Hade nog bokat hela leveransen om jag bara kunnat.. Missade att plåta kort hos maitans och Reines..berodde nog på att hungern inte tillät någon tid för sådant.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Lite Skinka, lite räkor, lite ägg, lite sallad, lite salladssås och currysås Å en Chang Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Lagade till spagetti med fläskfärs sås efter alla konstens regler. Att det inte blev köttfärs som brukligt beror på att frun av någon religiös kinesisk anledning inte äter kött.Mycket chilisås/vitlök/parmesan och allehanda kryddor skapade dock en rätt som jag inte skulle skämmas att servera ens på en restaurang.Syster dottern var inte helt överförtjust, men frun som är mer van med falangmat åt med god aptit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Lagade till spagetti med fläskfärs sås efter alla konstens regler. Att det inte blev köttfärs som brukligt beror på att frun av någon religiös kinesisk anledning inte äter kött.Mycket chilisås/vitlök/parmesan och allehanda kryddor skapade dock en rätt som jag inte skulle skämmas att servera ens på en restaurang.Syster dottern var inte helt överförtjust, men frun som är mer van med falangmat åt med god aptit Har frugan svårt för nötfärs, prova att göra en spagettisås på tex. tonfisk eller kyckling. Man behöver absolut inte fastna enbart för nöt, prova! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thailand1980 Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Idag åt vi Gaeng kiow wan Gai och Kai dijaow kung sap.Det smakade mycket bra och gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
keppe Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 ny tråd falang slafs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Skagenröra med panerad firre och potäter, som grädde på korven bjöds det på sill i sallads buffén... Ähh nu är man hungrig igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 (ändrad) Blev den obligatoriska dagen före resa pizza En Pizza Acapulco.......Det närmaste sydamerika jag kommer Jag köpte en till Clirre också Acapulco HDR speziale Ändrades April 5, 2012 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Inga bilder men :Lunch på Hjälmaren, Wallenbergare och en stor stark ikväll Sill, färskpotatis , nubbe o öl Det här hör kanske hemma i tråden " I dag är jag glad " mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Beställde just en laddning smörstekta vita färska sparrisar med diverse tillbehör. Sparris-säsongen är igång just nu här i Tyskland Sent from my GT-I8350 using Board Express Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu